ראש העיר שאליה עברנו לאחרונה בארה"ב אימץ 4 ילדים מרוסיה.

KallaGLP

New member
ראש העיר שאליה עברנו לאחרונה בארה"ב אימץ 4 ילדים מרוסיה.

זה נודע לנו לגמרי במקרה. הוא הגיע אלינו הביתה במסגרת מסע הבחירות המתחדש שלו. אנחנו ממש לא טיפוסים שבדרך כלל מעורבים בפוליטיקה, כולל פוליטיקה עירונית, נהפוך הוא - אנחנו ממש שומרים מרחק, וכנראה שאילו היה זה ראש עיר של כל עיר אחרת שגרנו בה אי פעם או בכלל, היינו שולחים אותו לדרכו אחרי כמה מילות נימוסים ריקות. אך מכיוון שזו הפעם הראשונה בחיינו שאנחנו גרים בעיר שאנו פשוט מאוהבים לגמרי בצורה שבה היא נראית ומנוהלת, החמאנו לו על העבודה המרשימה שהוא עשה במשך 12 השנים האחרונות שבהם החזיק בתפקיד ואמרנו שאף על פי שאנחנו ממש חדשים בעיר, אנחנו יודעים לזהות דבר טוב כשאנחנו רואים אותו ולכן נשמח להצביע עבורו. ומפה לשם התפתחה בינינו שיחה אישית מעניינת מאוד שכבר לא הייתה קשורה בשום דבר לפוליטיקה או בחירות, ובין היתר עלה עניין האימוץ.
הוא דיבר על הנושא ועל ילדיו בהתלהבות במשך זמן די ממושך והרגשנו שיש לנו שפה משותפת. בסופו של דבר, הוא הזמין אותנו לברביקיו בביתו, וגם שם, עם כל האורחים הרבים שהיו לו, הוא ואשתו מצאו לנכון לשבת איתנו זמן ממושך ולדבר על עניינים אישיים, ובפרט על הילדים שלו ושלנו. הם הראו לנו תמונות וסיפרו על איך הם מצאו את עצמם ברוסיה בעקבות טיול שעשו כזוג צעיר, ועל האימוץ של כל הילדים ומה קורה איתם היום. בין היתר מסתבר שפרט לילד אחד שהיה בן כמה חודשים בעת האימוץ, שלושת האחרים היו כבר ממש גדולים, בגילאים בין 6 ל-10. האימוצים היו כבר לפני הרבה מאוד שנים וכל הילדים כבר בגרו, יצאו לחיים עצמאיים ולמדו או לומדים במוסדות להשכלה גבוהה.
היחיד בין הילדים שנכח שם באותו זמן היה הצעיר שבהם, אדי, בחור נעים הליכות ואינטליגנטי, שהיה מופקד על הגריל ובכלל היה לעזר רב להוריו במהלך האירוח. הוא אומץ בגיל 6. גם איתו יצא לנו לדבר לא מעט, והתרשמנו מאוד לטובה. הוא דיבר איתנו חופשי על האימוץ שלו, התעניין באימוץ שלנו ובעבר הרוסי שלי. מסתבר שבנוסף להיותו סטודנט באוניברסיטה הוא גם עובד בהדרכת מתבגרים במרכז הספורט הקהילתי.
ואנחנו חשבנו לעצמנו איזה אומץ והשקעה צריך כדי לאמץ 4 ילדים ש-3 מהם כבר ממש גדולים, וגם לגדל אותם למופת, כפי שבהחלט נראה לפחות מהרושם שקיבלנו מהבן הצעיר.
כאמור, בדרך כלל אני אינסטינקטיבית נרתעת מכל מה ומי שקשור לפוליטיקה, אך את האיש הזה, וגם את אשתו, שאף היא עשתה רושם חיובי מאוד, אני מאוד מכבדת ומעריכה, כי כמו שנראית העיר שהם מנהלים כך נראה הילד שהם מגדלים (וממה ששמעתי והתרשמתי כנראה גם הילדים האחרים). אני יודעת שלי במקומם לא היה אומץ לאמץ ילדים גדולים כל כך, ולא נשאר לי אלא להוריד בפניהם את הכובע.
בין היתר, אחד מנושאי השיחה נסב סביב סגירת האימוצים מרוסיה בפני ארה"ב. הנה קישור לכתבה מ-2012 שמצאתי באינטרנט בעקבות השיחה, שבה חלק מבני המשפחה מביעים את דעתם על הנושא ותוך כדי כך גם מספרים קצת פרטים על האימוצים הפרטיים שלהם. הבן היחיד שאינו מוזכר כמעט בכתבה הוא הבן שאומץ כתינוק וידוע לנו שכיום הוא סטודנט למשפטים.
 

KallaGLP

New member
רוצה לתקן אי דיוק שלי, שנבע מלוח הזמנים המבלבל של האימוצים.

לא אדי הוא הצעיר ביותר, אלא ניק, זה שאומץ כתינוק. הוא אמנם אומץ ראשון, אך הוא היה הרבה יותר צעיר מאחיו בזמן שהם אומצו, וכך יצא שאף על פי שאומץ ראשון מבחינה כרונולוגית, מבחינת גיל הוא הצעיר ביותר - אגב, לפעמים עלו בפורום שאלות של אימוץ ילד נוסף שיהיה בוגר יותר מאחיו. כמובן שזו שאלה כבדת משקל, אך לפחות במקרה הזה נראה שזה לא יצר בעיות מיוחדות.
 

fatfat

New member
באמת מרגש

בארה"ב בכלל יש הרבה יותר נכונות לאמץ צרכים מיוחדים שזה כולל גילאים גדולים וגם פגיעות שונות.

בזמנו שודרו בערוץ BBC REALITY שתי עונות של הסידרה סיפורי אימוץ שעסקה בסיפורים שונים של תהליך האימוץ של משפחות מצפון אמריקה. משפחות רבות אימצו ילדים גדולים, נכים, פגועים. אפילו ראיתי פרק על שוטר שאימץ שני אחים בני 15 ו- 14 בעת האימוץ. ברוב הפרקים הסידרה עסקה רק בתהליך האימוץ ועד זמן קצר לאחר הגעת הילד למשפחה ולא במעקב אורך על הילדים ומה קרה להם לאחר מכן, אבל היו פרקים במיוחד באימוץ ילדים גדולים שכן הראו מה קרה לילדים וברוב המקרים הקליטה של הילדים במשפחות היתה מצויינת.
 

KallaGLP

New member
אכן שמעתי על זה, אך זו הפעם הראשונה

שבאמת הכרתי משפחה כזו באופן אישי וראיתי כמה מוצלח זה יכול להיות.
 
למעלה