חששות

KallaGLP

New member
מסכימה איתך לגמרי.

גם לי היה רושם חזק מאוד שהפעילות של מלמד היא בעלת אופי מאוד סנסציוני ופופוליסטי, ובשביל למשוך תשומת לב היא מוכנה לשפוך את התינוק עם המים, להגזים ולעשות הכללות, לפגוע בתדמית המאומצים ובאימוץ הבינארצי כולו.
אני מסכימה שיש צורך לנקוט זהירות רבה, אך המצב הוא בהחלט לא איך שהיא הציגה אותו.
ואתה צודק מאה אחוז שהרופא חייב להיות דובר רוסית, בעל קשרים ומנוסה בבדיקת ילדים בבתי ילדים ברוסיה, וספציפית באבחון התסמונת.
 

עננית11

New member
תודה לכולן על התגובות

יצרנו קשרים עם 2 העמותות ובמקביל דיברנו עם אנשים שעברו את התהליך לא מזמן.
לאור מורכבות התהליך ומיעוט של ילדים מועמדים לאימוץ בימים אלה, החלטנו לעצור ולבחון את הפתרוון מחדש. יתכן ונעדיף ללכת לתהליך של פונדקאות בחו"ל...
תודה רבה על התשובות המעמיקות
 

עננית11

New member
חששות

היי לכולם
אחרי שהתבשלנו בעצמנו, הוחלט להתחיל תהליך של אימוץ מרוסיה.
אחרי ששיתפתי חברה טובה היא אמרה לי שאני חייבת לקרוא את הסיפור של אריאנה מלמד על המסע שלה לאימוץ עם עמותת טף, על סחיטת הכספים, ההתנהלות הכושלת ושני הילדים המאד מאד פגועים שקיבלה.
אשמח לשמוע אם יש פה הורים שעברו לאחרונה(שנה שנתיים אחרונות) את תהליך האימוץ מרוסיה עם אחת העמותות, ויכולות לחלוק ולספר קצת על התהליך. אפשר גם להשאיר פה הודעה מיש מוכן ואני אשלח את המספר שלי בהודעה פרטית...
תודה רבה רבה
 

KallaGLP

New member
לצערי לא יכולה לעזור במידע עדכני כי אימצתי לפני מעל 15 שנה,

אבל אני יודעת שהיות שהיו מעט מאוד אימוצים לאחרונה ולא בטוח שהמאמצים החדשים קוראים פה ויצרו איתך קשר, אנסה בכל זאת לעזור במשהו.
בכללי אני לא חושבת שניסיון אישי של מישהו אחר יכול באמת לעזור לך, לטוב או לרע, כי כל מקרה וכל ילד לגופו ואין ספק שמזל משחק כאן תפקיד חשוב. אבל יחד עם זאת, זה לא רק מזל. מצד אחד, אימוץ (ואגב, גם לידה) זה תמיד נעלם אחד גדול ואף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה. מצד שני, אל תשכחי שגם אריאנה אימצה ממש מזמן, בתקופה שלא הייתה כלל מודעות לתסמונת האלכוהול העוברית והעניין בכלל לא נבדק. כיום המצב שונה, ואפשר להיעזר ברופא מקצועי ומנוסה שמכיר את התסמונת היטב, שיבדוק את הילד ויעריך את מצבו (שוב, אין כאן ודאות, אבל כנראה שלפחות מקרים קשים וברורים כמו של אריאנה אפשר לאבחן, במיוחד שמדובר כאן בילדים שהם כבר לא תינוקות ואם יש בעיות בולטות כבר יותר קל לראות אותן).
באשר לעמותת טף, שוב - אין לי מידע עדכני על סמך ניסיון אישי, אך בזמנו אימצתי איתם והייתי מאוד מרוצה (ומבחינה זו, הניסיון שלי לא פחות רלוונטי משל אריאנה, כי גם היא כאמור אימצה מאוד מזמן). בכל מקרה, המצב כיום שונה לגמרי ממה שהיה בעבר. אימוץ חו"ל כיום הוא תהליך קשה שבקושי מחזיק מעמד וגם כך מגיעים מעט מאוד ילדים כל שנה. כמובן שגם העמותות עלולות לפשל ואינן טלית שכולה תכלת, אך מרבית הבעיות אינן באשמת העמותות, אלא בגלל המצב הבעייתי של האימוץ הבינארצי כיום והבעיות עם מדינת המוצא. בסופו של דבר גם כאן הרבה תלוי במזל ואי אפשר להסתמך על ניסיונם של אחרים, לטוב ולרע. אך המציאות היא טף היא העמותה הגדולה והמנוסה ביותר שיש, שהביאה הכי הרבה ילדים ואחת משתי העמותות היחידות שעדיין מחזיקות מעמד גם בימים קשים אלה, ואי אפשר להכחיש את היתרונות הללו. אז היות שיש רק שתי עמותות ונראה ששתיהן בסך הכל עושות את עבודתן במסגרת המעט שאפשר, אם באמת מחליטים לאמץ לא נותר אלא לקיים פגישות בשתי העמותות ולבקש המלצות מאנשים שאימצו לאחרונה, אם תמצאי כאלה, ולצאת לדרך עם זאת שעשתה עלייך רושם טוב יותר. אין ברירה אחרת. בהצלחה!
 

עננית11

New member
תודה רבה על התשובה!

שתי הנקודות שהכי הטרידו אותי זה העניין של הרופא- עושה סוג של רושם שהעמותה כופה לעבוד עם הרופא שלה וגם לא באמת מאפשרת להפגש איתו בצורה מסודרת לפני ואחרי עם רשימת שאלות ובדיקות מסודרת. האם נתקלתם בזה?
הופתעתי מהסיפורים (לא רק של אריאנה) שנעשה נסיון לסחוט מלא כסף במקום, תוך ניצול חוסר הידע של השפה המקומית והמצאות במדינה זרה. האם זה גם משהו שעברתם?
תןדה
 

KallaGLP

New member
ממש לא!

אמנם אני אישית דוברת רוסית (בעלי לא), אך לא נראה לי שזה קשור. היו באותו זמן שם איתנו עוד שני זוגות שלא דיברו רוסית כלל, וכולם יצאו מרוצים.
השאלה גם למה קוראים "סחיטה" - לדעתי ברור ומקובל שיש דברים שנהוג לעשות, כמו להביא מתנות לבית הילדים ולצוות, להזמין את נציגי העמותה לארוחות וכד'. זה לא שהם באו בבקשות ובדרישות או לא היו מוכנים לעשות את עבודתם אילולא היינו עושים זאת, ואני לא רואה בזה סחיטה, כמו שאני לא רואה סחיטה בזה שנהוג להזמין אנשים שמעוניינים לעשות איתם עסקים לארוחות עסקיות וכד'. אבל לא שילמנו שום כספים נוספים לאף אחד, וגם הם מצידם נתנו לנו מתנות, לקחו אותנו לטיולים, לסידורים, והקדישו לנו המון זמן, הרבה מעבר להתחיבויות שלהם, התייחסו אלינו בהרבה חום ועשו הכל כדי להנעים עלינו את השהות גם מעבר למה שהיה קשור לעניינים סביב האימוץ. במקרה שלנו העמותה עבדה במהירות וביעילות ועשתה הכל כדי להחליק לנו את הדרך. אישית, אני לא מאמינה שלעמותה יש אינטרס לעכב או להקשות על הלקוחות בכוונה, להפך - יש לה אינטרס שהאימוצים יעברו כמה שיותר מהר וחלק ושהלקוחות יהיו מרוצים. אך יש לפעמים פאשלות, כמו לכל אחד, ובעיקר יש מקרים שבהם במדינת היעד צצות דרישות או בעיות ולא תמיד זה בשליטת העמותה, ויש לקחת בחשבון שבמדינת עולם שלישית כמו רוסיה, ששם שוחד וסחיטה הם דברים מקובלים שאיש לא מתרגש מהם, זה בהחלט עלול לקרות.
לא ידוע לי אם יש כפייה לעבוד עם רופא מסוים ובכל מקרה עד כמה שידוע לי זכותכם להטיס לשם איזה רופא שאתם רוצים מטעמכם שיבדוק את הילד, בנוסף לרופא מטעם העמותה. לי אישית אין ניסיון עם זה כי באותם ימים עוד היינו תמימים, היה לנו הרבה פחות מידע ממה שיש כיום (ובפרט עוד לא שמענו על קיומה של תסמונת האלכוהול העוברית) ולא חשבנו להביא עוד רופא מטעמנו שיבדוק את הילדה. כל מה שעשינו היה להביא מבחנת דם למעבדה בארץ.
הדבר היחיד שבו היה לי יתרון על חלק מהמאמצים הוא שאז כבר הייתי אמא לשני ילדים ביולוגיים ויכולתי להשוות את מידת ההתפתחות של הבת לזאת של אחיה לעתיד, במיוחד בהתחשב בכך שהצעיר שבהם מבוגר ממנה רק בכחודש וחצי, וראיתי שהילדה מתנהגת בצורה נורמלית לגילה ואף מעבר לזה, פעילה מאוד, מגיבה, מתקשרת ומשחקת יפה ולא מפגינה שום התנהגות מחשידה או לא תקינה, וגם מפותחת יפה לגילה מבחינה מוטורית ומכל בחינה אחרת. בדיעבד האבחנות שלי התבררו אמנם כנכונות, אך כיום, בעקבות מה שלמדתי מניסיונם המר של רבים אחרים, אני מבינה שבעיקר היה לי מזל לא נורמלי. לו הייתי מאמצת היום לא הייתי מוותרת בשום אופן על בדיקת רופא מומחה, מנוסה ובעל המלצות (וזאת לגמרי מבלי לזלזל בידע, ניסיון ואינטואיציה שלי כאמא - הם חשובים מאוד, אך אינם בהכרח תמיד מספיקים, ובמצב שבו חייבים לקבל החלטה כזו גורלית ובלתי חוזרת, לדעתי יש להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לצמצם את המקום לטעות).
 

זואילי

New member
הי עננית

את יכולה לפנות אלי במסר אם תרצי.
(בינתיים את יכולה למצוא כאן בפורום את שיתופיי במנוע החיפוש למעלה משמאל אם תרשמי את הניק שלי שם).
 
למעלה