כתבה על האימוץ מרוסיה

משתפרת

New member
כתבה על האימוץ מרוסיה

הגוגל שלח לי קישור לכתבה מעיתון הארץ. מהכתבה עולה שבעקבות דרישה של השלטונות הרוסיים התחייבה ישראל לא לאפשר אימוץ מרוסיה לזוגות חד מיניים.
בפועל יוצא שגם רווקות לא יכולות לאמץ משם (רווקים מנועים מאימוץ ברוסיה כבר זמן רב).
גם כך היו בשנה שעברה רק שלושים ומשהו אימוצים מרוסיה, לזוגות.
https://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.4149025
 

fatfat

New member
משתפרת תודה על הקישור. לצערי

מאפשר (לפחות לי) לקרוא רק את הפיסקה הראשונה ואחר כך מתנה המשך קריאה להרשמה (בהנחה של 50% למינוי על העיתון הדיגיטאלי.

האם תוכלי בבקשה לכתוב תקציר של הכתבה?
 

Noga Lavie

New member
לא ממש תקציר

יש את הנתונים היבשים. ב-2007 אומצו 219 ילדים לישראל. כמחציתם מרוסיה, רוב האחרים מאוקראינה וגווטמלה, עם מעטים מקירגיזסטן, קזחסטן ומולדובה. ב-2017, לעומת זאת, אומצו 34 ילדים, כולם מרוסיה.

בעבר ישראל נכללה בטעות ברשימת המדינות המאפשרות נישואים גאים, אך רשויות מדינת ישראל (נציגים ממשרד המשפטים, רווחה וחוץ) הצהירו שלא כך הוא, והתחייבו שזוגות גאים לא יוכלו לאמץ ילדים מרוסיה. כלכך התחייבו, שגם שתי נשים שאימצו בנפרד מרוסיה לפני כניסת התקנות, אינן יכולות לאמץ זו את ילדה של זו, כדי לא להכעיס את הרוסים. רישמית, עם זאת, אין שום איסור חוקי בישראל על אימוץ להט"בים.

למרות שכבר לפני עשור אושר אימוץ לזוגות גאים בישראל, מאז אימצו רק שני זוגות גברים וזוג נשים אחד. באותה תקופה אימצו כ-1700 זוגות הטרו. למעשה זוגות גאים אינם יכולים לאמץ, ולכן מחוייבים לפנות לפונדקאות בחו"ל.

מאז 1998 קיים נתיב אימוץ חו"ל רישמי וחוקי בישראל, אך ורק דרך עמותה מורשית על ידי המדינה. בתחילה היו כ-20 עמותות, מהן נותרו 2 בלבד. "טף" מאמצים אך ורק מרוסיה, ל"עתיד הילדים" יש אישורים לכאורה לפעול גם בקזחסטן ובסרביה. [לכאורה, כי כידוע זה לא מתרחש.]

ראיינו את אידה הררי, והיא סיפרה כי רק איטלקים וישראלים מאמצים כיום ברוסיה. היא הסבירה שאינם יכולים לעזור גם לרווקים או רווקות, אלא אך ורק לזגות.

והפיסקה האחרונה, שהיא הכי חשובה, אם ניתן להאמין לה:
באחרונה, סיפרה הררי, החלה במגעים ראשונים לפתיחת אפשרות אימוץ לישראלים בקולומביה. "בנושא הרגיש הזה של חד־מיניים ויחידניות, הובא לידיעתי לאחרונה שבקולומביה לא הוציאו מחוץ לחוק אימוץ לתאים משפחתיים כאלה", הסבירה. "הם רואים אפשרות לתת עתיד טוב לילד, והאהבה יכולה להינתן לו גם מיחיד או יחידה או תא משפחתי חד־מיני. עכשיו אנחנו בחיתולים של הנושא הזה, כדי למצוא שם נציג מתאים ולראות איך אנחנו מתקדמים".
 

fatfat

New member
נוגה תודה על הפרוט.

אני מברכת על כל פתיחת מדינת אימוץ נוספת. ספציפית לגבי קולומביה ממה שקראתי באתרי אימוץ מאמריקה: הפער המקסימאלי בין ההורה לילד הוא 45 שנה. האימוץ משם ארוך כי כולל המון שלבים ובירוקרטיה. דובר שם על שנתיים - שנתיים וחצי. ליחידנים יש אפשרות לאמץ משם, אך גם שם יש העדפה לזוגות נשואים והיחידנים מקבלים ילדים יותר גדולים.
יתכן שלגבי ההסכמים שאידה הררי תצליח להשיג יהיו דברים שונים. בכל אופן אני מברכת אותה על היוזמה ומקווה שאכן תיפתח מדינת אימוץ נוספת בקרוב.
 

Noga Lavie

New member
לא בכדי

ציטטתי את הפסקא האחרונה, תוך כדי ציון שהיא הכי חשובה. אם תפתח מדינה חדשה, גם אם ההליך ארוך ומייגע, זו תהיה בשורה נהדרת. אם המדינה החדשה הזו תהיה פתוחה להורים יחידניים ו/או להט"בים, על אחת כמה וכמה.
 

KallaGLP

New member
אכן מבורך, השאלה היא האם המגעים יצליחו

ואפילו בהנחה שכן, האם יהיו אימוצים בפועל. לצערנו, כבר הצטברו דוגמאות שבהן זה לא קרה. אז נחכה ונראה ונחזיק אצבעות.
 
למעלה