תינוק המריבה יוחזר להוריו הביולוגיים כך קבע בגצ

KallaGLP

New member
כמובן, זה ברור שהילד יצר אטאצ'מנט חזק, אבל אני לא חושבת

שזה הדבר החשוב והמכריע ביותר לטווח הארוך. יהיה לו קשה בטירוף לאורך תקופה, ללא ספק, וכואב אפילו לחשוב על זה, אך בסופו של דבר הוא יגדל לתוך ידיעה וביטחון שהוא חי במשפחה שלו. מצד שני, כידוע, גם למאומצים בוגרים, כמו שראינו מהודעות שפורסמו פה בפורום, יכולות להיות טראומות לא פחות קשות ואף יותר ממושכות. ילדים מאומצים רבים תיארו פה בפורום לא פעם את ההשפעה הנפשית והרגשית הקשה שיש לעצם העובדה שלא גדלו עם הוריהם הביולוגיים, לעצם הידיעה שנמסרו לאימוץ, על כל חייהם. הילד הזה יגדל מעט וישמע את הסיפור (כי אין מנוס מזה) שאביו הביולוגי נלחם עליו בכל כוחותיו ובכל זאת שלחו אותו לאימוץ. אני חוששת שזה מתכון כמעט בטוח לכך שהילד הזה יסתובב כל חייו עם תחושה של מרמור וחוסר צדק ואפילו כעס גדול כלפי הוריו המאמצים על כך שבגללם הופרד מהוריו הבילוגיים. נכון, בטווח הקצר עדיף לילד להישאר במשפחתו המאומצת, אין כל ויכוח על כך. אך אני חושבת שלטווח הארוך זה עלול להרוס את מערכת היחסים ביניהם ולו עצמו את החיים. לילדים מאומצים אחרים רבים, בהיעדר הורה ביולוגי הרוצה, יכול או כשיר לגדלם, אין ברירה אלא להשלים עם העובדה שהם מאומצים ולקבל אותה כמיטב יכולתם ואף להאמין שזה הדבר הטוב ביותר שיכול היה לקרות להם לאור הנסיבות, ובכל זאת לרבים מהם קשה עם זה. לילד הזה אין את הלוקסוס הזה. הילד הזה עלול לחיות את כל חייו בתחושה שהרשויות, החברה והוריו המאמצים עשו יד אחת כדי להפריד אותו ממשפחתו הטבעית ולהרוס לו את החיים. לדעתי זה תסריט די סביר, לאור כל מיני דברים שקראתי ושמעתי מפיהם של ילדים מאומצים בוגרים, ומתכון כמעט בטוח לבעיות נפשיות ורגשיות קשות שילוו את הילד כל חייו הבוגרים.
 

lalyli

New member
מקרה בעייתי מאוד

בגדול אני מסכימה איתך
הבעיה שהתחושה שעולה מהמקרה הספציפי הזה שזה לא בדיוק אב ביולוגי נורמטיבי שבמקרה נעשה לו עוול ולכן לא ידע על הילד
כמובן שלא ניתן לדעת את פרטי המקרה לעומק אבל מה שעולה מהתקשורת זה שהסיבה היחידה שדנים בתיק היא טכנית - האם ההליך בוצע כראוי או לא ואין התיחסות לטובת הילד כלל
בנוסף לפי מה שהבנתי אין לאב הביולוגי כוונה לגדלו (האם הביולוגית כבר לא בתמונה) אלא מי שתגדל את הילד זו אחותו של האב
כמו כן - לא נבדקה כשירות האב מאחר ולא אפשרו זאת למרות שיש סיבות לחשש שהוא לא כשיר לגדל את הילד
אם הילד היה חוזר למשפחה ביולוגית מתפקדת כראוי היה מקום להחזירו על אף הקושי - הרי יש ילדים שיוצאים לאומנה לתקופה וחוזרים הביתה וזה לגיטימי בעיני רבים אבל מאחר ונראה שלא זה המצב יש מקום לקחת בחשבון גם היכן ואיך יגדל הילד ולא רק את העניין הטכני/משפטי
אם יש סיכוי שבעוד זמן מה הילד הזה יאלץ לצאת מהבית הביולוגי כי אינו מקום מתאים לגדלו הרי נעשה כאן עוול גדול עוד יותר
 

KallaGLP

New member
לבי עם המאמצים, אך לדעתי, על סמך מה שידוע לי

על הפרשה הספציפית והמאוד לא סטנדרטית הזאת, זו החלטה נכונה וצודקת.
לתזכורת, הנה שרשור בנושא שבו הגולשים מביאים את דעתם על ההחלטה הקודמת.
 

fatfat

New member
מסכימה אתך ולבי עם כל הצדדים

כי בכל החלטה שלא היתה מתקבלת כל אחד מהצדדים נפגע והכי מכולם הילד.
 

MiaJoy

New member
אכן מי שנפגע זה הילד...


וגם ההורים המאמצים. עם כל הכבוד השירות למען הילד לא צריך להפעיל בלשים או לחץ פיזי מתון על אישה שלא מוכנה למסור את שם הגבר ממנו הרתה. הגיעה בחורה בגירה, החליטה למסור את התינוק לאימוץ. התינוק כבר כמעט שנה עם הורים שרק אותם הוא מכיר. האבא שלא ידע ולא התעניין בכלל באישה חזר אליה אחרי שנודע לו על התינוק בינתיים הם הספיקו להיפרד. איזה בדיוק חיים ולמה שאבא חד הורי יגדל אותו במקום זוג הורים אוהב? ביולוגיה הכריעה בנושא הזה ולא טובת הילד ועל זה אני מצרה.
 

KallaGLP

New member
לאבא יש זכויות הוריות בלי קשר ליחסיו עם האם הביולוגית.

הוא לא פשע בכלום ואני לא מבינה את הזלזול הזה. הוא האבא של הילד. זה לא שהוא לא רצה לגדל אותו, הוא לא ידע על קיומו, וברגע שנודע לו הוא רצה וגם זכותו לגדל את הילד שלו. הוא עשה כל מה שביכולתו כדי לזכות לגדל את ילדו ואני מאמינה שהוא יהיה אבא נפלא. יתר על כן, יש סיכוי לא קטן בכלל שכשהילד יגדל וישמע שהייתה לו אפשרות לגדול עם הוריו הביולוגיים ומנעו אותה ממנו, הוא יכעס ויתמרמר, ובצדק. אני מסכימה שהתהליך הארוך הוא עוול בראש וראשונה לילד. היו צריכים לפסוק לטובת האב הביולוגי עוד במשפט הראשון ולא היה צריך למרוח את זה כל כך הרבה זמן ולחכות שהילד יגדל וייקשר יותר ויותר להוריו המאמצים. זה היה מצמצם חלק מהנזקים (שבכל מקרה היו נגרמים במצב כל כך מורכב ולא פשוט). וכן, גם ההורים המאמצים חפים מפשע וממש לא מגיע להם מה שהם עוברים עכשיו, ואני ממש ממש מבינה אותם וברור לי שהם סובלים נורא. אך אילו אני הורה שבלי להודיע לי היו לוקחים לי את הילד ומוסרים למשפחה אחרת, לא הייתי מקבלת את זה בשום פנים ואופן (ואני מציעה לכל אחד שמפקפק בזכותו לדמיין לרגע שהוא נמצא במצבו של האב הזה) וזכותו הראשונית של האב הביולוגי הזה היא לממש את הורותו ולגדל את ילדו וזכותו של הילד לחיות עם אביו הביולוגי (או עם שני הוריו הביולוגיים). לדעתי זה כואב ולא פייר וכולם נפגעו בתהליך הזה, אך זה הפתרון המוסרי והצודק היחיד האפשרי במקרה הזה לדעתי.
 

KallaGLP

New member
ואגב, אני מסכימה לגמרי שהתנהגותה של האם הביולוגית

הייתה מפוקפקת (הגם שהיו לה נסיבות מקלות, אני לא מצדיקה אותה כלל). אך יחד עם זאת אני לא מבינה למה צריך להעניש את האב על התנהגות האם. הוא לא אחראי על התנהגותה ולא אשם בה בשום צורה וזכותו להיות הורה לבנו עצמאית מופרדת לגמרי מזכותה של האם. פשוט גנבו וגזלו מהאיש הזה את האדם היקר ביותר שיכול אי פעם להיות לו, את הילד שלו, ואני לא רואה איך זה יכול להיחשב לצודק בחברה מתוקנת. ומהילד גזלו את אביו.
 
למעלה