פתיחת תיק אימוץ בחו"ל

גם אצלי לא ייעשה דבר לפני שלמקסימונת ימלאו 18 שנה. (עוד

חמש וחצי שנים). כרגע היא מדברת הרבה על נסיעה לשם ומשיחותינו לא בטוחה שהיא יודעת בדיוק מה היא רוצה לפגוש שם. אם יש מסמכים שאפשר לעיין בהם או תהליכים אחרים לביצוע - זו תהיה ההזדמנות. לא רואה עצמי נוסעת לשם פעם נוספת! בארץ התהליך מובן לי: אם מאומץ רוצה לפתוח את תיק האימוץ, יש דרך לעשות זאת. הוא יכול לראות מסמכים מסויימים, לקבל מידע מסויים שנמצא שם, הוא יכול להעביר בקשה למפגש עם מי שילדה אותו וכו' - לגבי התהליכים בחו"ל אין לי שום מושג ואף פעם גם לא הוסבר לי.
 
פתיחת תיק אימוץ בחו"ל

בהמשך לשאלה שנשאלה כאן (אימוץ בארץ)... המידע שנמסר להורים המאמצים בחו"ל אינו בהכרח מלא ולפעמים אינו נכון בחלקו (או כולו) ואין לנו שליטה על כך. מן הסתם קיים איזשהו תיק בחו"ל. האם ידוע למישהו האם ניתן וכיצד להגיע אליו?
 

KallaGLP

New member
כדאי לבקש את כל הפרטים שיש ברשות בית הילדים,

עובדת סוציאלית המופקדת על התיק, נציגי העמותה, וכד'. אני מניחה שאפשר לבקש את המידע גם כשעבר זמן לאחר האימוץ. דרך נוספת היא לשכור שירותי חוקר פרטי.
 
כשאת מאזכרת את בית הילדים והעובדת הסוציאלית, את מניחה

שאת מתכוונת לפניה לגופים אלה באמצעות העמותה?
 

KallaGLP

New member
האמת היא שאיני יודעת. אני מניחה שהייתי קודם כל מבררת בעמותה

אם ואיך אפשר ליצור קשר בשביל קבלת מידע, אבל אני ממש לא בטוחה שזו חובה או הכרח (ואשמח אם יתקנו אותי אם אני טועה). ממה שקראתי התרשמתי שאנשים לפעמים פשוט עושים טיול שורשים ואני מניחה שבמהלכו לפחות חלקם מגיעים למקומות ולגופים הרלוונטיים ויוצרים בעצמם קשר עם נציגיהם. אני יודעת שדובר כאן בפורום בעבר על בלשים פרטיים, ואני מניחה שגם שימוש בשירותים אלה אינו עובר בהכרח דרך העמותה. ואגב, מה עושים כשהעמותה כבר לא קיימת? לא מחפשים? אני מניחה שאם וכאשר הנושא יהיה על הפרק אצלנו (כרגע הוא לגמרי לא) נתחיל בזה שנפנה לעמותה, אך אין לי מושג איזו תשובה נקבל ממנה ולאן זה עשוי להתפתח משם.
 

fatfat

New member
זה משתנה ממדינה למדינה וממחוז למחוז

כי בכל מקום המידע נשמר במקום אחר. אני מכירה אנשים שהצליחו להגיע למידע או מידע חלקי בחלק ממדינות רוסיה וברומניה על ידי פנייה למרשם התושבים של העיר/מחוז בהם נולד הילד. חלקם לאחר שהיה להם פיסות מידע נסעו למקום והחלו לתחקר תושבים שאמורים להיות שכנים.... מעסיקים וכו'. אב אחד שדובר את השפה המקומית על פי המידע שבידו (שם הביולוגית ושם משפחתה) לקח את מדריך הטלפונים של המחוז בו נולדה בתו והחל להתקשר לכל האנשים בעלי אותו שם משפחה וכך איתר קרובי משפחה רחוקים שנתנו לו מידע על האם הביולוגית.
 

אבי351

New member
יש אפשרות לקחת חוקר פרטי כי תמיד יש מידע כולשהו

להורה המאמץ
 

משתפרת

New member
האם היה לך איש (או אשת) קשר שם?

האם יש לך דרך ליצור קשר עם אותו איש קשר? אם כן- אותו אדם יוכל לייעץ לך כיצד להגיע למידע, במידה וזה אפשרי. יתרה מזאת, אותו אדם יידע לאן לפנות (למשל מידע שיש במשרדי הרישום למיניהם נגיש יותר למי שמדבר את השפה), או יוכל אולי להמליץ על מישהו שיכול לעשות זאת. זה יהיה כנראה כרוך בתשלום.
 
לא בדיוק. היה מתורגמן שיותר משמחתי שנפרדו דרכנו והיה איש קשר

של העמותה שם שבקושי ראיתי. כפי שהבנתי, הוא לא עובד עם העמותה מזה זמן רב. נדמה לי שהפתרון של חוקר פרטי יהיה המתאים בנסיבות הענין. תודה.
 

fatfat

New member
ואגב אחד האמצעים שנמצאו יעילים הוא האינרנט

מציעה לך להיכנס לאתרי אימוץ בארה"ב. שם יש הרבה קבוצות חיפוש כלליות וספציפיות למאמצים שאימצו באותו מחוז/בית ילדים.
 
אני נמצאת שם (בעקבות המלצה של משתפרת בזמנו) אבל לא זה

מה שאני מחפשת. אני רוצה לדעת איך בתי תוכל להגיע לתיק שלה אצל הרשויות ומה הפרוצדורה. אין לי ספק שהמידע הדל שברשותי לא תואם את כל מה שרשום שם.
 

אביבה722

New member
לאחר שיחה

עם ליאוניד מעמותת טף הבנתי שכדי לפתוח תיק אימוץ באוקראינה אני צריכה לפנות למרכז האימוץ בקייב. למעשה יש בידינו הרבה מאוד פרטים שניתנו לנו בעת האימוץ, שיכולים לסייע באיתור המשפחה הביולוגית.
 
למעלה