כתיבת סיפור אימוץ

RomeoSierra

New member
כתיבת סיפור אימוץ

שלום

אשתי ואני כותבים בימים אלה את ספר האימוץ והסיפור לבן שלנו. העובדת הסוציאלית המליצה לנו לשלב גם משהו על ההורים הביולוגים, אך באופן טבעי אנו לא יודעים עליהם כמעט כלום. היא גם הציעה לשלב תמונה גנרית של זוג הורים עם תינוק כדי לדמות את המשפחה שהם היו או יכלו להיות. האם מישהו כאן שילב דבר כזה בספר האימוץ ואם כן, באיזה חלק שלו?

תודה מראש.
 

KallaGLP

New member
חייבת להודות שאלה נשמעות לי עצות מוזרות

שאישית לא הייתי מיישמת. אני בעד שכל אחד יכתוב מה שהוא רוצה ומרגיש. ובעיקר שכל אחד יכתוב על מה שהוא באמת יודע עליו, ולא סתם המצאות, במיוחד בנושא כל כך רגיש. למה לכתוב על אנשים שלא ידוע לכם עליהם כלום ולצייר לילד תמונה שבפוטנציה עלולה להיות מטעה, לא ממש תואמת, או אף הפוכה, ממה שקרה או היה יכול לקרות באמת?
אני לא מאמינה שיש שטאנץ לספר אימוץ. אצלנו, למשל, יש מעין "ערכת אימוץ" הכוללת אלבום תמונות מתקופת ביקורנו בבית הילדים והעיר שבו היא נמצאת, סרט וידאו שבו מתועד המסע שלנו (החל מפגישות בבית הילדים וכלה בטיולים שעשינו בסביבה) המלווה בקריינות שלנו עם הסברים, ואוסף ספרים ומזכרות מהעיר. כמובן שאפשר גם לכתוב ספר שהוא סיפור מסודר של האימוץ, ואף לכלול מידע על הורים ביולוגיים, אבל אך ורק אם את מרגישים שאתם רוצים ושיש לכם באמת מה לכתוב על זה. להוסיף זאת באופן מלאכותי, תוך ניחוש והמצאת פרטים שאתם לא יודעים והוספת תמונות לא קשורות, נשמע לי אישית, למען האמת, הזוי ומיותר.
 

משתפרת

New member
העצה של העו"ס ממש לא נראית לי.

קודם כל, לא חובה לכתוב ספר אימוץ. אפשר לכתוב אותו, אם זה מה שמתאים לכם. בין מאמרי הפורום
http://www.tapuz.co.il/forums/articles/category/74/7104
בפרק "אימוץ בשירה ובפרוזה מפרי העט של חברי הפורום" יש כמה דוגמאות לכתיבת ספרי אימוץ מרגשים ויפהפיים.
תראה, תחילת חייו של הבן שלכם היתה בכאוס. אתם העוגן שמייצב את עולמו. אתם חייבים לשמור על אמינותכם. אל תמציאו דברים, תגידו רק מה שאתם בטוחים בו. אל תביימו תמונות לא קיימות. אל תספרו עובדות דימיוניות. דברו אמת.
עוד עצה של עו"ס היא לדבר על האם היולדת כעל אישה טובה. סליחה? לא לי לשפוט אותה לטוב או לרע. היא אישה שנקלעה למצב קשה. את המעט שידוע לכם תעבירו לילד בהתאם לגילו ולהבנתו.
ומותר, בהחלט מותר, להגיד שאינכם יודעים כשהילד שואל על משהו שאין לכם מידע לגביו.
אינני פסיכולוגית, אין לי כל הכשרה מקצועית, אך אני אמא וזה מה שהשכל הישר והרגש אומרים לי.
 

Noga Lavie

New member
חשבתי שכבר עניתי

אך העובדה שאני מוגבלת באינטרנט שלי במהלך ביקור בישראל, גבה את מחירו גם מכאן.

כמו הכותבות האחרות, גם אני חשבתי שהעצה מוזרה. ספר אימוץ נועד עבורכם, לספר את הסיפור אותו אתם רוצים להעביר לילדכם. אם לא ידוע לכם רבות על המוצא הביולוגי, פיברוק של מידע לא יעזור. פיברוק מידע אף פעם לא עוזר, אך במיוחד אינו עוזר במה שאמור לבנות את הנארטיב המשפחתי לעתיד, וזו אחת ממטרות ספר אימוץ.
 

אביבה722

New member
למה להוסיף?

אתם מכירים את ההורים הביולוגיים? יודעים עליהם משהו שחשוב להזכיר? הילד כבר ישאל אתכם בעצמו מדוע לא רצו אותו וכדאי שתהיה לכם תשובה טובה... לא צריך להעיר דובים מרבצם לפני שהם מתעוררים באופן טבעי.. כך אני חושבת.
 
למעלה