הממשלה החליטה כי חקירות ילדי תימן יחשפו בקרוב, ולא עוד שנים

הממשלה החליטה כי חקירות ילדי תימן יחשפו בקרוב, ולא עוד שנים

כפי שנקבע במקור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4877688,00.html

להרבה משפחות זו בשורה נפלאה, אך אחרות די סקפטיות האם באמת תינתן להם גישה לחומרים המסווגים.
מספר אחד המרואיינים: "אי אפשר להעריך את עוצמת עוגמת הנפש והצער וחוסר היכולת לעכל דבר כזה", "אני זוכר כאילו זה היה אתמול, איך זרקו את אמי מבית החולים רמב"ם -שוטר בזרוע אחת, אחות בזרוע שנייה, והיא מייללת וצורחת, 'לקחו את הבת שלי'. עמדתי לידה, ילד בן ארבע, בוכה יחד איתה. זה פשע שהמדינה עדיין לא קיבלה עליו אחריות".

נקווה עבור המשפחות שאכן יש פה פריצת דרך בחקירה.
 
הרבה שאלות מתעוררות

ביחד עם העיקרית- איך המדינה לקחה על עצמה מעשים איומים כאלה. ומי.

אני לא מבינה. איך זה שאין 'מסה' של אנשים שבאים ואומרים- 'משחר ילדותי ידעתי שאני גדל במשפחה שאיננה הביולוגית שלי'? נדירים הסיפורים הללו.
איפה הם כולם?

וכן- בעצם הרי היה צריך להיות מנגנון ביצוע ענף.כמו שדניאלה ציטטה כאן,היו צריכים להיות עוד ועוד שותפים להעלמה מקרב הצוות הרפואי בבתי החולים. איך זה שגם מהזוית הזאת כמעט לא שמענו כלום,אפילו בעילום שם?
 

fatfat

New member
דניאלה תודה על הקישור

גם אם תינתן הגישה לחומרים מסווגים, לצערי להרבה מאוד משפחות זה כבר מאוחר מדי. רבים מההורים שילדיהם נעלמו כבר אינם בחיים ולא יזכו לפגוש את הבן/בת האובד/ת ורבים מהילדים שנעלמו לא יזכו לפגוש את הוריהם הביולוגים.
 
נכון, בנוסף לא מעט מהילדים החטופים לא יודעים שהם מאומצים

כך לפי כתבה שהתפרסמה בנושא לפני כמה שנים. זה מה שכל כך טראגי בסיפור.
חלק מהילדים סיפרו שגילו במקרה את עובדת אימוצים במקרה, כשחיפשו ניירת כלשהי או כשההורה נפטר. היה מקובל אז לא לספר אז לילדים וזו היתה לעיתים המלצת עובדי הרווחה שמסרו להורים את הילדים. אולי כדי להשתיק את כל הסיפור. לכן ההערכה היא שלא מעט מהמאומצים כלל לא יודעים שהם מאומצים עד עצם היום הזה.
בעיה נוספת היא שלרובם המכריע של ההורים הביולוגים נאמר שילדם חלה ומת. חלקם לא האמין אך חלקם, שהיו למודי מחלות במעברות ובח"ול טרם בואם ארצה, קיבלו את ההסבר בכאב ולא שאלו שאלות. אנשים שנתנו אמון במערכת.
הרציונאל הממשלתי שהיום נראה כבלתי נתפס היה: למשפחות האלו יש לא מעט ילדים, ולמשפחות האלו אין ילדים בכלל, למה שלא נעשה "חלוקת משאבים סוציאליסטית" יותר.
מחריד ושובר את הלב.
 
למעלה