התייעצות

התייעצות

היי חברים,
רציתי להתייעץ אתכם. בני הפעוט מאומץ מרוסיה. הוא ילד קסום ונפלא ובעל מזג טוב. יש לו מדי פעם יכולת לבוא למישהו בן גילו ולתת לו מכה "סתם". ציינתי שלבני יש מזג טוב כי המכה אינה נובעת מאלימות. ברור לי שזוהי נורמה מ"שם". האם מישהו מכם התנסה בכך ואם כן, כיצד טיפלתם?
תודה!
 

Noga Lavie

New member
שאלות

בן כמה הוא?
כמה זמן שהה בבית הילדים?
כמה זמן הוא כבר איתך?

בתי הייתה בת שלוש ונשכה. זה היה בקזחסטן, אך עד שהיא הגיעה לבלגיה היא כבר לא נשכה, כי כל פעם שניסתה האיש אמר לה בתקיפות "לא, לא נעים לי" ומנע מבעדה.
לא, זו לא דוגמא לכלום באמת, זה רק בא לומר שתגובה לילד בן שנה וחצי שונה מתגובה לילד בן שלוש, שונה מתגובה לילד בן שש, ותשובות אלו תשתננה בהתאם לפרק הזמן בו הילד שהה בבית הילדים, בהתאם לפרק הזמן שחלף מאז האימוץ ובעיקר בהתאם להתנהגות הכללית של הילד.
 

KallaGLP

New member
זו התנהגות מאוד אופיינית לילדים בגיל הזה.

לדעתי היא קשורה לכך שהיכולת שלהם לתקשר זה עם זה באופן מילולי עדיין מוגבלת. לא הייתי ממהרת לקשר אותה לאימוץ. ממש לאחרונה חברה שלי התלוננה שבנה הביולוגי, בן בערך אותו גיל, נותן מכות לילדים בגן. וזה רק המקרה האחרון ששמעתי עליו, לפני זה ראיתי ושמעתי על רבים נוספים. כמובן שבכל מקרה בכל פעם שהילד נוהג כך יש לעצור אותו ולהבהיר לו חד משמעית שזה אסור.
 

fatfat

New member
נוטה להסכים עם קאלה

ילדים בגיל זה אינם מודעים לכוחם וגם ההבעה המילולית שלהם אינה שלמה (גם אם הילד מדבר שוטף יכולת הביטוי הרגשי עדיין לא ממש נרכשה) ולפעמים נותנים מכה כביטוי לרצון לקשר או כמשחק.
בנוסף מבחינה התפתחותית הם בשלב ה"לא" וה"אני לבד" והמכה נותנת להם תחושת מסוגלות ושליטה בסביבה.
הדרך שנוגה תיארה בה התמודדו עם הנשיכות של בתה בהחלט נראית לי. יש להבהיר לילד שזה לא נים, למנוע ממנו להמשיך בכך באותו הרגע ולהפנותו לפעילות אחרת.
 
למעלה