מידע על הורים ביולוגיים באימוץ בין ארצי

נטעלי42

New member
מידע על הורים ביולוגיים באימוץ בין ארצי

היי לכולם,
אני כותבת סמינריון על הקשיים איתם מתמודדים מאומצים בין ארציים בהשגת מידע אודות מוצאם. אני יודעת שזו אינה מטרת הקבוצה אך אם יש מישהו מכם שיכול לתרום מהניסיון האישי שלו בעניין קושי שחווה בפתיחת תיק האימוץ או בעיון בפנקס האימוצים, וחשוב מכך להעלות את הגורמים שלפי דעתו גורמים לקשיים האלו - אשמח לשמוע ממנו. אני חושבת שיכול דווקא להתפתח פה דיון מעניין בנושא. המייל שלי: [email protected].
שנה טובה לכולם��
 

משתפרת

New member
את מחפשת קשיים, אנחנו לא מצאנו

אימצנו בגוואטמלה בהליך חוקי לגמרי. בתיק האימוץ נרשמו פרטים של המשפחה הביולוגית (מספר זהות, כתובת, עיסוק ועוד). כל הפרטים התבררו כנכונים. לא היינו זקוקים לגישה לפנקס האימוצים בארץ, המידע שנמצא בו התקבל מאיתנו.
הבעיה באימוצי חו"ל נעוצה בהליך האימוץ, שמעתי על מאומצים מברזיל שגילו שהפרטים שרשומים בתיק שלהם אינם אמיתיים. סוג אחר של בעיה נוצר כשהיולדת נמלטת מבית החולים אחר הלידה ומשאירה פרטים שלא מאפשרים את איתורה (ושמעתי על כמה מקרים כאלה מאירופה המזרחית, למשל מרומניה).
 

fatfat

New member
באימוץ בין ארצי המידע כולו צריך להיות בידי

המאמצים. לגבי אמיתות המידע זה תלוי גם בתקופה בה התקיים האימוץ והמדינה ממנה אומץ הילד. פגשתי לא מעט הורים שהיו בטוחים שאימצו בהליך חוקי לחלוטין ובהמשך התברר שנפלו קורבן לפעילות של אנשים מושחתים שבעצם דאגו לכיסם ולא לשמור על החוק.
 
היו פה אמא ובן שכשלו למצוא את המולידים בברזיל

היתה פה בפורום אמא חמודה שפרטה את המסעות המפרכים שעבר בנה כדי למצוא את הוריו הביולוגיים בברזיל ואף הפנתה לבלוג מרתק בנושא. למרבה הכאב הוא לא הצליח למצוא אותם כי הניירות שהיו ברשותו לא היו חוקיים ומסודרים.
לצערי אינני זוכרת את שמה או את שמו.
אם אני זוכרת נכון הבן הקים קבוצה או מוקד תמיכה לחבר'ה שמחפשים את הוריהם הביולוגיים בדרום אמריקה, אשר חלקם נתקל בקשיים עצומים ואף התראיין רבות לתקשורת בנושא. הוא נסע לברזיל מספר פעמים, העסיק עורכי דין ובלשים פרטיים, ולא הצליח בסיפור האישי שלו, אך רכש הרבה ידע וניסיון בנושא.
 

נטעלי42

New member
תודה לכולם מעריכה את התשובות

המנומקות. אם מישהו זוכר את שם הבלוג המדובר אשמח לשמוע ממנו
 

KallaGLP

New member
אין הליך רשמי של "פתיחת תיק אימוץ" למאמצי חו"ל,

לפחות נכון להיום. זה רלוונטי יותר לגבי אימוץ בארץ. באימוץ חו"ל, או לפחות אימוץ מרוסיה (כי אין כיום אימוץ ממדינות אחרות), הפרטים על הזהות של האם הביולוגית (בהנחה כמובן שהם ידועים, כי יש גם מקרים שמוצאים תינוק נטוש וזהות היולדת אינה ידועה) אמורים להופיע במסמכי האימוץ (שביניהם נכללת גם תעודת הלידה המקורית), ובנוסף ההורים המאמצים יכולים לנסות לברר כמה שיותר פרטים על המולידים בזמן שהותם ברוסיה, למשל מצוות בית הילדים, מהעובדת הסוציאלית, מנציגי העמותה המקומיים וכד'. לרשויות בישראל אין ולא יכול להיות המידע הזה, שכן לא מדובר באזרחים או תושבים ישראליים, כך שבניגוד למקרים של אימוץ בארץ, גם אין עליהם "תיק". כמות המידע באימוצי חו"ל משתנה בהתאם למה שידוע לצדדים המעורבים בתהליך האימוץ ברוסיה (כולל בית משפט, בית ילדים, עובדים סוציאליים וכו') ונכונתם לחלוק אותו עם המאמצים.
ילד שמעוניין במידע על הוריו הביולוגיים אינו פונה לרשויות הרווחה בהגיעו לגיל מסוים, כמו במקרה של אימוץ בארץ, אלא יכול לפנות בכל שלב להוריו המאמצים (או אולי במקרים מסוימים ההורים עצמם יפנו אל הילד אם לדעתם הגיע הזמן למסור לילד את המידע או חלקו), והם ממציאים לו פרטים בהתאם למה שידוע להם, ולמה שהם רוצים או מוכנים לחשוף בהתחשב בגישתם, בגיל הילד, בנסיבות האימוץ וכד', או במילים אחרות - על פי שיקול דעתם.
מכאן שישנם שני מקורות קושי עיקריים שילד שאומץ בחו"ל עלול להיתקל בהם בקבלת מידע על הוריו הביולוגיים:
1. העדר מידע או קבלת מידע שקרי או שגוי מרשויות האימוץ בחו"ל.
2. התנגדות ההורים המאמצים לחשיפת המידע או חלקו.
כיום, בעידן שבו, בניגוד לעבר, האימוץ מוסדר בחוק, שבו הרבה יותר קל להשיג מידע על זהותם של אנשים, ושבו מקובלת פתיחות גדולה יותר בתוך משפחות מאמצות, לדעתי נדיר יותר להיתקל בקשיים בקבלת מידע, לפחות חלקי, על הביולוגיים (אם כי כמובן שמקרים כאלה עדיין קיימים).
אצלנו המידע עם שמה של הביולוגית ופרטים נוספים עליה קיימים בקלסר על שמה של הילדה (כמו שיש לכל אחד מילדינו, גם הביולוגיים), יחד עם התיק הרפואי שלה, מסמכים הקשורים ללימודיה וכו'. הקלסר הזה עומד על המדף בין יתר הקלסרים ואין שום מניעה לדפדף בו. עד כה בתנו לא ביקשה מעולם לראות את המידע בקלסר הקשור לעברה מלפני האימוץ ולא שאלה על זהותה של אמה הביולוגית, אך אם וכאשר תתעניין - כל המידע גלוי ופתוח לפניה, והיא יודעת זאת.
 
למעלה