להודיע בעבודה?

מעין686

New member
להודיע בעבודה?

אני שנה וחצי בתהליך של אימוץ בארץ וחצי שנה מאז שקיבלנו אישור וועדה
האחראית הישירה שלי בעבודה יודעת הכול על האימוץ אך זאת שמעליה אני לא חושבת שסיפרתי לה (אני מאוד פתוחה בנושא אז יש סיכוי שסיפרתי אבל מכיוון שאני פוגשת אותה רק בכנסים בעתים נדירות יש מצב שלא יודעת או לא זוכרת)
העניין שהיא הציעה לי תפקיד אחר שיותר קשה לעזוב באופן פתאומי לחופשת לידה- האם לספר לה עכשיו לגבי זה שאני בתהליך או להמתין לאחרי הקורס הורות מאמצת (עוד לא יודעת בכלל מתי זה)
הייתי שמחה לשמוע מה דעתכן/ם בנושא ובעיקר לסיפר אישי!
תודה
מעין
 
אני הייתי מודיעה

אחרת עלולה להיווצר בבוא היום, כשתודיעי בהפתעה על חופשת לידה ועל האימוץ, תחושה של העדר שקיפות, הסתרה וכן הלאה. כך גם תוכל הבוסית שלך להערך מבעוד מועד לארגן מישהו בעתודה שיחליף אותך כשהיום יגיע. בהצלחה
 

Noga Lavie

New member
גם אני

כמו דניאלה, גם אני חושבת שכדאי להודיע.
אמנם יכול להיות שזה מוקדם הרבה יותר מדי, והודעה על כך עלולה לפגוע בקבלת תפקיד חדש, אך אי אמירה ולקיחת תפקיד חדש עלול להתפרש בעתיד כחוסר יושר ולפגוע בך.
אני הלכתי לראיון עבודה בבלגיה חודשים לפני שהאימוץ היה צריך לצאת לפועל. כבר בראיון הראשון אמרתי שאני מתכוונת לאמץ וכבר רשומה בארגון אימוץ (בבלגיה זה השלב האחרון לפני האימוץ). הייתי בטוחה שהם יפסלו אותי, או יאמרו לי לחזור לאחר שהאימוץ יושלם, אך הם קיבלו אותי לעבודה, למרות שזה הוביל לכך שכמעט עם סיום הליך ההכשרה שלי, נעלמתי לתקופות ארוכות.
 

אבי351

New member
אני בזמנו הודעתי רק כשידעתי תאריך סופי לקבלת בני וזה היה כחו

כחודשיים לפני
 
קשה לייעץ.לך

בשעתו רציתי להיות מאד בסדר עם מקום העבודה שלי ולקחתי חופשה ללא תשלום עוד לפני שידעתי מתי יתרחש האימוץ.בעבודה אני מטפלת בילדים ולא רציתי שייוצר מצב שאתחיל טיפול עם ילד במרפאה ותוך זמן קצר אאלץ לסיימו,או להשהותו לתקופה לא ידועה....יש באמת שחקן ראשי ומתסכל מאד בכל החווייה של האימוץ שהוא אלמנט אי הוודאות ...בכל זאת רוצה להתייחס למשהו נוסף בדברייך- סיפרת שאת מועמדת לתפקיד בכיר יותר. במקרה אתמול שוחחתי ארוכות עם חברה שהיא אם לא מאמצת,והיא סיפרה שעם החזרה לעבודה אחרי לידת בנה השני נאלצה לרדת בדרגה ובתפקיד בעבודה,כי לא יכלה להתארגן על תיפקוד טוב בכל המישורים.ואני חושבת- על אחת כמה וכמה ילד מאומץ. תהיי חייבת לפנות לו מקום מיוחד בכל המובנים,תמיד יגיע עם צרכים מיוחדים ולאו דווקא אלה שמדברים עליהם במונחים הפסיכיאטרים,אלא למשל הצורך להסתגל לבית פרטי אחרי שהות בבית ילדים עם מטפלות. זה לא פשוט,לא תוך שנייה הוא חושב 'הגעתי לתנאים משופרים'. גם מבית הילדים הוא חווה ניתוק. לא קל להתרגל למגע עור בעור ,לחיבוקים,לאמא פרטית,לאוכל אחר,למיליון צעצועים אחרי שלא היו הרבה[כדאי אגב לא להפציץ אותו בגירויים,זה קשה למוח הקטנטן בבת אחת.]. . ככל שתהיי יותר נגישה וקשובה אליו ולדרך הסתגלותו אלייך ולשאר המשפחה- יהיה לו הרבה יותר קל.ולכן הייתי ממליצה שבעבודה דווקא תמשיכי כרגע לעשות את הדברים שאת מכירה ולא תשקעי באתגרים תובעניים שיצריכו השקעה מיוחדת של למידה וזמן.
 

מעין686

New member
תודה!!!

תודה רבה! עזרתם לי מאוד! אני מחזירה תגובות לכולכם כתגובה אחת...
דניאלה- הכי חשוב לי להיות פתוחה שלא יהיו שום הפתעה ולפי דעתי זה גם חשוב לילד שיבוא שירגיש שציפו לו והינו גאים בו לפני שהגיע בכלל (וזה לא היה סודי)
NOGA- אני מקווה שזה לא מוקדם מידי ואקבל בקרוב שיחת טלפון! אני אופטימית!
אבי- בגלל שאני מאמצת בארץ ויש סיכוי לתינוק חדש (אנחנו פתוחים מגיל לידה עד שלוש) אז אולי לא יהיה לי בכלל זמן להודיע
חייכנית- את ממש צודקת והעלת דברים שפחות חשבתי עליהם, בסופו של דבר הכי חשוב לי הילד העתידי שלי ואם זה כלול בלא לחזור אחרי שלושה חודשים ישר לעבודה או להוריד שעות כך אני יעשה ואני צריכה להודיע לאחראית על הדברים האלו
שוב תודה לכולם וחג שמח!
 

RomeoSierra

New member
אני הודעתי לממונה הישיר עלי מההתחלה

עוד לפני תחילת תהליך האימוץ, הייתי צריך להיעדר מהעבודה לא מעט בגלל טיפולי פוריות שאשתי עברה, וגם אז אמרתי לו את הסיבה, וכשהתחלנו את התהליך בשירות למען הילד הסברתי לו שאני אאלץ להיעדר מדי פעם בגלל מפגשים הקשורים לתהליך. בשלב מסוים החלפתי מקום עבודה ואז הודעתי לממונה הישיר עלי במקום החדש רק כאשר התחלנו את הסדנה, מכיוון שזה חייב אותי להיעדר מהעבודה פעם בשבוע במשך חודש - הוא פירגן לי ותמך בי. בהמשך, כשכבר הייתה התקדמות לקראת קבלת ילד, אמרתי לו שאני כנראה אצטרך להיעלם בהתראה מיידית וזה אכן קרה, והוא שמח בשבילי.
 

מעין686

New member
תודה!

הודעתי לאחראית ובסוף לא אקבל את התפקיד (לא כול כך רציתי גם ככה- פחות מעניין, יותר אחריות ואותו משכורת) עד עכשיו כולם היו מאושרים בשבילי כאשר הודעתי להם- מקווה שזה ימשיך כאשר אצטרך להעלם להם!
 
למעלה