יחידנית - אימוץ

Noa 2108

New member
תודה על המענה המהיר

אני לא ממש בקיאה בפרטים לגבי משפחת אומנה, קלט או מארחת. אני צריכה לברר מה הקריטריונים ולמי פונים. כל אינפורמציה תתקבל בברכה
 
הרמתן לי להנחתה
זהירות. ארוך.

תודה חייכנית.
אומנה = סידור חוץ ביתי לילד/ה עד שהוריו ישתקמו. בפועל, מעטים הילדים שחוזרים הביתה. יש מקרים בהם מסיבות שונות הילד מוצא ממשפחת האומנה ועובר לפנימיה אבל רב הילדים נשארים אצל משפחת האומנה. כדי להפוך למשפחת אומנה יש לפנות לעמותה באזור מגורייך (צפון - מט"ב, מרכז - אור שלום, דרום - סאמיט, אומנה לילדים עם צרכים מיוחדים בכל הארץ - שחר) ולעבור את הליך המיון שלהם הכולל גם קורס במ"ה (בחינה, מיון, התאמה. נדמה לי) של 3 ימים. במסגרת התהליך מגדירים יחד את מאפייניו של הילד הרצוי. אח"כ "מתחיל ההריון" שאורכו אינו ידוע. לכל "הצעה" אפשר לסרב. העמותות שמות דגש רב על התאמת הילד למשפחה האומנת. במט"ב (לא מספיק מכירה את העמותות האחרות, מניחה שזה דומה) עושים מאמץ שמשפחת האומנה תהיה דומה למשפחת הביולגית מבחינת דת, מסורת, תחומי עניין, מיקום הילד במשפחה וכו' וזאת משתי סיבות עיקריות - האחת: יקל על הילד אם וכאשר יחזור למשפחתו וגם בזמן האומנה על הזהות הכפולה עם שתי משפחות. השניה - מגדיל סיכוי לתקשורת יותר טובה בין שתי המשפחות. אומנה היא הורות משותפת. אני מאמינה שאם מתחברים למהות זו, הכל יותר זורם ונכון מול המשפחה הביולוגית. יחד עם זאת האומנה מלווה בקשיים רבים ובהמון "חוסר שליטה"/אין אונים. אצל רב המשפחות שאני מכירה יש חיבור מצוין עם הילד. הקשיים נובעים מגורמי "חוץ" כגון הרווחה, המשפחה הבילוגית, האפוטרופוס של הילד וכו'. מבחינת המדינה אנחנו ביביסיטר (זול בהרבה מפנימיה) ואין לנו מעמד משפטי בהחלטות בנוגע לילד. בפועל, כשהכל זורם טוב זה פחות מפריע או מורגש. נהוג לאמר אצלינו כי ביום שהחלטנו להפוך למשפחות אומנות עלינו על רכבת הרים רגשית. עוד אציין, את בננו קבלנו בגיל שנה בערך. התאהבנו בו תוך מספר שעות וכאשר בכה לראשונה, בכינו איתו וידענו שמכאן הכל אפשרי. יש לנו 4 ילדים ביולגים והילדון באומנה. הוא ילדנו החמישי האהבה שלנו אליו אינה שונה. לעיתים קרובות אנו שוכחים שלא ילדנו אותו. במהלך הזמן השקענו ואנו משקיעים רבות ביצירת קשרים עם משפחתו הבילוגית המורחבת. הילד יודע כי יש לו שתי משפחות שאוהבות אותו ורוצות בטובתו והוא גדל כילד מאושר ומלא בטחון עצמי. (נכון להיום, תחושה זו גוברת על תחושת הנטישה שעלתה אצלו מספר פעמים וחזרה למקומה הטבעי והנשלט). חלק מסוים מילדי האומנה הופכים לברי אימוץ ובמידה ויש רצון ונכונות, מש' האומנה היא הראשונה בתור לאמצו.

משפחת קלט = משפחה הקולטת ילדים ברגעי משבר לתקופה קצרה עד שתימצא להם משפחת אומנה.

משפחה מארחת = משפחה המארחת ילד/ים המתגוררים בפנימיה ואין להם לאן לנסוע בסופ"ש וחגים. לעיתים, האירוח מתרחב גם לאחה"צ בימי השבוע ולעיתים הופך לאומנה בה הילד גר קבוע אצל המשפחה וזה ביתו העיקרי (ולעיתים היחיד).

יש הרבה חומר כתוב ברשת. שווה קריאה ובחינה עם עצמך מה מאלו מלהיב אותך ומה מעלה חששות ועם אלו מהחששות תוכלי להסתדר. גם תהליך המיון מציף סוגיות שיהיה עלייך לבחון ביחס לעצמך ולכוחותייך להתמודד עמן.
בהצלחה בכל דרך שתבחירי!
 

Noa 2108

New member
יחידנית - אימוץ

שלום,

אשמח לדעת אם יש אפשרות לאימוץ ילד/ה מחול ליחידנית. על פי מה שהבנתי מעמותת טף, האפשרות לאימוץ מרוסיה קיימת רק לזוגות ולא ליחידים.

תודה למשיבים
 

זואילי

New member
אבי..

בהנחה ויחידנית צריכה גם תרומת ביצית..
ותרומת זרע.
ופונדקאית (בחו"ל..)
&nbsp
איך בדיוק התינוק יכנס לארץ...? אתה הרי יודע את החוקים ובדיקת רקמות..
כל דרך שהיא שקשורה בפונדקאות לאישה יחידנית - איננה חוקית.
אלא אם משהו השתנה?
 

fatfat

New member
מציעה לך לפנות גם לעמותת עתיד הילדים ברחובות

רוסיה היום אינה מדינה אחת אלא מספר גדול של מדינות ומחוזות עצמאיים והחוק בכל מחוז שונה. יתכן שיש מחוזזות בודדים שכן יאפשרו זאת, במיוחד אם מדובר בילד יותר גדול או עם בעיות שונות.
 

Noa 2108

New member
כמה עצוב שיחידנית לא יכולה היום לאמץ בשום מקום בעולם


 
למעלה