אב חיפאי שאימץ שני ילדים מסרב להכיר בהם, כדי לא לשלם מזונות

נוני261

New member
חייכנית היקרה -אני מסכימה איתך

לכן כתבתי שצריך להעלות לו את המזונות למשל.... אף ילד לא רוצה להרגיש דחוי, לא רצוי, בטח ילד מאומץ שהחיישנים שלו מחודדים מאוד...
אני לא יודעת מתי נעשה האימוץ ,ואילו מבחנים הוא עבר ,אני יודעת שבתור מאמצת טריה יחסית מאוד לא הקלו עלי....ונשאלו שאלות מאוד לא פשוטות הן ע"י הפסיכולוג והן ע"י העו"ס...
 
אב חיפאי שאימץ שני ילדים מסרב להכיר בהם, כדי לא לשלם מזונות

האם אב שאימץ שני ילדים יכול לחזור בו מהאימוץ, רק כדי לא לשם דמי מזונות? כך ביקש אב חיפאי לעשות, אלא שבבית המשפט הסבירו לו מה משמעות העניין. ובינתיים, שני ילדים שומעים שאבא שלהם לא מעוניין בהם

עצוב ומזעזע
http://newshaifakrayot.net/2016/08/28/אב-חיפאי-שאימץ-שני-ילדים-מסרב-להכיר-בהם/
 

משתפרת

New member
כבר נתקלתי במצב דומה

בו הגבר שהיו לו ילדים מנישואים קודמים אמר "היא (בת זוגו החדשה) רוצה, אז ניתן לה". הגבר עובר לצד בת הזוג את התהליך, אך כוונתו היא שהילד או הילדים יהיו שלה, כי לו כבר יש, והוא יהיה מעורב במידה מזערית. ואז אם הזוגיות נשברת הוא אומר "בעצם לא התכוונתי, אני לא צריך את הילדים האלה, יש לי ילדים קודמים" שלא לדבר על הביטוי "ילדים משלי".
כנראה שהבדיקות שלפני האימוץ לא היו מעמיקות מספיק.
ולבי לילדים הללו שחווים דחיה שניה.
 

fatfat

New member
לא בטוחה שניתן להסיק מהמקרה על איכות הבדיקות שלפני האימוץ

לצערי אני מכירה לא מעט מקרים של הורים ביולוגיים בהם בעקבות גירושים אחד ההורים (לצערי זה לרוב האב, לפחות במקרים שאני פגשתי) התנער מילדיו ולא משלם מזונות או לא משלם במועד, או את מלוא הסכום אפילו עבר להתגורר בחו"ל מבלי להשאיר כתובת או אמצעי לאתרו, שלא לדבר על לשמור קשר עם הילדים.
 

משתפרת

New member
ההבדל הוא

שכמעט כל גבר יכול להכניס כמעט כל בת זוג להריון ולהוליד ילדים בלי שגורם חיצוני יבדוק ויאשר. באימוץ אמורים לבדוק את הכישורים ההוריים של המועמדים ולא לאפשר לכל אחד לאמץ באופן אוטומטי.
הורות מאמצת צריכה להגיע עם מוכנות, עם רצון, עם מודעות ועם יכולות מוכחות.
 

KallaGLP

New member
לדעתי אין כל הבדל בין אב ביולוגי לאב מאמץ.

הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, אבל הואאדם בוגר שאימץ בזמנו את הילדים מרצונו החופשי ללא הסתייגויות והוא האבא שיש להם. לא ברורה לי הסלחנות של השופטת כלפיו, גם אם רק חלקית.
 

KallaGLP

New member
בהחלטה נאמר

שהאב יוכר "כאב קונסטרוקטיבי", כלומר יהיו לו מיעוט זכויות ומיעוט התחייבויות. מבחינתי, אם הוא לא רוצה לבקר את ילדיו אי אפשר אמנם להכריח אותו, אך התחייבויותיו כלפיהם צריכות לדעתי להיות כמו התחייבויותיו של כל אב במצב דומה.
 

משתפרת

New member
כנראה כך היה פוסק בית הדין בכל מקרה בו אב מסרב לקשר עם ילדיו

 

KallaGLP

New member
ייתכן, אני לא מומחית לחוק.

אבל זה לא הרושם שקיבלתי ממקרים דומים ששמעתי עליהם. ואם זה אכן כך זה לא בסדר כי זה נותן מוטיבציה לחלק מהאבות לנטוש את ילדיהם כדי לשלם פחות.
 

נוני261

New member
נטישה נוספת


אכן זו לא פעם ראשונה ולא שנייה שאב (כן בד"כ אלו אבות ) שמתגרשים גם מילדיהם, בד"כ בעקבות אישה חדשה ,לפעמים אפילו כי הם טעמו את חיי הרווקות ונחמד להם .לא חסרים סיפורים, השונה כאן הוא -
ש-א. מדובר בילדים שכבר חוו נטישה בילדותם ושוב חווים אותה הפעם כשהם גדולים יותר ומבינים יותר
ב. עצם העובדה שהוא לא רואה בהם כמו ילדיו האחרים מזעזעת, אני לא חושבת שזה קשור למבחנים שעושים לפני אימוץ. אי אפשר לדעת איך יתנהל הורה, גם אם הוא לא מתגרש וכו.
והפסיקה של השופטת מרגיזה. לא היא לא יכולה להכריח אותו לראות אותם אבל אין צורך להיות רכה כלפיו. שתעלה לו את המזונות, שתעשה כל שיכולתה מבחינת החוק שירגיש בכל יום את הנזק שעשה.
 
למעלה