מן הרשת- עוד סיפור חטיפה לאימוץ בשנים הראשונות של המדינה

משתפרת

New member
מן הרשת- עוד סיפור חטיפה לאימוץ בשנים הראשונות של המדינה

לא פעם כשהנושא עולה אנשים שואלים היכן המאומצים? מדוע הכל בגדר שמועות וסיפורי משפחות עולים? פה ושם יש איזכור למי שאומץ וגילה את משפחתו הביולוגית. הנה עוד סיפור כזה, הפעם מפורט.
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4830577,00.html
 

fatfat

New member
תודה על הקישור

בהרגשה שלי (לא מתוך ידיעה ) פתיחת הנושא תביא לפתיחת תיבת פנדורה רצינית שאינה קשורה רק לשיטה של "חטיפת" הילדים אלא לעוד דברים נוראיים.
 
גם להרגשתי...

בתנאי שלא יחכו ל- 2071
חושבת שצעד ראשון הוא לדבר עם מי שזה היה הרעיון שלו.
לא תיתכן דחייה משמעותית כזאת לזמן שכל הנוגעים בדבר יהיו בעולם הבא,אלא אם כן יש פחד גדול מגילוי האמת.

ואני...כשראיתי לראשונה שהחומר הגנוז ייפתח ב-2071 חשבתי שזו פשוט טעות דפוס...והתכוונו ל-2017
 

Noga Lavie

New member
לפני שנים

כשהייתי נערה אשכנזיה בישראל של שנות ה-80, כבר ידעתי שיש ממש בטענות ילדי תימן החטופים. איך זה יכול להיות?
היום, כשאני במשקל נורמלי פלוס לבנות גילי, לאחר כמעט עשרים שנה מחוץ לישראל בארצות הקור ללא שמש גלויה, ששערי הלבין וקוצץ לאורך של ארבעה סנטימטרים בתקופות בהן הוא ארוך, קשה להבין. אך כנערה הייתי רזונת, עם רעמת תלתלים כהים, ועור שחום כהה מחשיפה לשמש כמי שנולדה וגדלה ליד הים. בניגוד לרוב חבריי, אני הותקלתי בשאלה האם אני שייכת לילדים החטופים בכל פעם שפגשתי אנשים ממוצא תימני (בדרך כלל).

פעם, כשחזרתי עם חברותיי מחופשה באילת, בה הפכתי לכהה עוד יותר מהרגיל אפילו אצלי, עצרנו אצל קרובי משפחה של חברתי ליד גדרה. בשלב זה או אחר החלה עלייה לרגל של כל מיני מכרים, לבוא ולבדוק אותי. עיניי הכחולות לא שיכנעו אף אחד. הייתי צעירה מדי להיות חטופה בעצמי, כך שאולי אחד מהורי חטוף.
הם עשו זאת בעדינות, יש לציין. איני בטוחה שחברותיי שמו לב לזה במיוחד. אך אני, שנאלצתי לחזור ולהסביר שהורי ילדיי שנות השלושים, מבוגרים בלפחות עשור מתחילת התקופה, ואילו אני ילידת שנות ה-60 וצעירה לפחות בעשור מסוף התקופה, שמתי לב גם שמתי. כלכך הרבה אנשים, וכולם מנסים לא לכפות עלי דבר, אך עדין מביטים בי בעיניים כלות. האמנתי להם כבר אז.
(זה עדין לא מנע ממני להיות חסרת רגישות אופיינית לבת עשרה, ולשאול בבוטות האם אני צריכה להפשיל מכנסיי כדי לחשוף את ישבני הלבן למהדרין.)

המדהים בסיפור המקושר הוא שההורים המאמצים לא יכולים היו לדעת שהילד חטוף. הרי כל מסמכיו תקינים, והאם הביולוגית חתמה על שיחרור לאימוץ. לא, אין זה סיפור קל, אך הגיע הזמן לפתוח אותו, ולא משנה עד כמה רעש יהיה, ואילו זוועות אחרות יתגלו בעקבותיו. מספיק זה מספיק.
 
למעלה