פתיחת תיק אימוץ באימוץ חו"ל - האם יש למישהו נסיון?

נטע222

New member
פתיחת תיק אימוץ באימוץ חו"ל - האם יש למישהו נסיון?

האם מישהו יודע על דרך או שמע על ילד שאומץ ברוסיה או אוקראינה וניסה לפתוח תיק אימוץ שם?
האם קיים חוק במדינות הללו שמאפשר לברר פרטים על ביולוגיים?
 
רוב המאומצים עשו זאת דרך עורכי דין מקומיים

המדיניות הרשמית של המשרדים הממשלתיים ברוסיה ואוקראינה היא לא לסייע במקרה שמאומץ מעוניין לפגוש את הוריו הביולוגיים.
אך בפועל קמו בעשור האחרון משרדי עורכי דין שזה אחד מעיסוקיהם, המשמשים למעשה כבלשים פרטיים וכמתווכים בין המאומץ לבין משפחתו הביולוגית.
המאומץ פונה אליהם באופן פרטי ומצרף את תיק האימוץ שלו וכל הפרטים הידועים לו. אם התיק חסר בידע חשוב, המשרד בעצמו כבר משלים את החסר ממשרד הפנים ומשרד החינוך.
אחר כך לרוב עורך הדין פונה למשפחה הביולוגית, ושואל האם ירצו לפגוש את המאומץ. רק אם הם מסכימים הוא מארגן את המפגש.
כמובן שהשרות הוא פרטי ועולה כסף. אך הוא לרוב די יעיל. נדיר שהמשרדים האלו לא מוצאים את המשפחה הביולוגית. אך צריך לקחת בחשבון שלא תמיד הביולוגים רוצים לפגוש את המאומץ.
לרוב עורך הדין צריך קודם להבטיח להם שלא מדובר בשום התחייבות רגשית או אחרת, שאין דרישות כספיות, שלא תהיה אחר כך סחיטה וכן הלאה.
כמו בארץ גם ברוסיה, לעיתים אמהות צעירות שילדו ילד בנעוריהן, לא סיפרו אחר כך על כך למשפחה החדשה שהקימו, ועוד כל מיני סיבות אחרות שבעטיין לא תמיד מעוניינם הביולוגים לפגוש את המאומץ. צריך להתכונן לכך נפשית. כי עבור חלק מהמאומצים זו עוד דחייה ועוד אובדן קשה.
בהצלחה!
 

נטע222

New member
תודה דניאלה על התשובה.האם את מכירה

משפחות בפועל שכך פעלו או שזה מידע כללי?
אני לא מעוניינת בפרטים רק לדעת אם זה קורה בפועל..
תודה
 
עשי חיפוש באנגלית. קראתי על לא מעט משפחות מארה"ב

שהילדים המאומצים מצאו כך את הוריהם הביולוגיים. וגם ילדים רוסים שאומצו ברוסיה, אם מישהו יכול לעשות לך חיפוש ברוסית. מציעה לך גם לשאול את צופית גרנט שעבדה עם עורכי דין כאלו בתוכנית שלה.
בארה"ב הילדים הראשונים שאומצו מרוסיה וארה"ב כבר בגירים, בארץ יש בודדים שהם בגירים. רוב הילדים הגדולים שאומצו מרוסיה ואוקראינה בארץ עדיין לא בגירים (אך הראשונים כבר כן או שאוטוטו הופכים לכאלו).
 

fatfat

New member
חו"ל זה משהו מאוד כוללני, כל מדינה והנהלים שלה

בעיקרון באימוץ חו"ל כל הפרטים אמורים להיות כתובים בפרוטןקול המשפט בו הילד הוכרז כבר אימוץ. פרוטוקול זה או סיכום שלו אמור להימסר למאמצים. עם זאת בשנות השמונים למשל באימוץ מדרום אמריקה ורומניה, התהליך היה בידי עורכי דין פרטיים ולא על פי חוק מותות מוסדר וידוע שלא תמיד הם דאגו להליך ישר והוגן. ידוע על לא מעט מקרים בהם זוייפו טפסים, סולפו פרטים וכו', מה שמקשה להגיע למידע ללא גורמים מקומיים שמכירים את הנפשות הפועלות, יודעים לאן ולמי לפנות.
 
למעלה