ספר האימוץ

טליה742

New member
ספר האימוץ

אני אמא לילדה בת שנתיים מאומצת, הבנתי שכדאי לעשות לה ספר שיכיל בתוכו תמונות שלה מאז שהיתה קטנה עם סיפור האימוץ שלה,
אשמח לקבל ממכם טיפים מה כדאי שיכיל וממה להימנע.
חשוב לי שהיא כן תדע את סיפור האימוץ שלה אבל אני לא בעד עודף מידע בטח לא בגיל כזה.
טיפים, המלצות, דוגמאות ורעיונות יתקבלו בברכה.
תודה מראש
 

fatfat

New member
שאלה זו שב ועלתה בפורום הרבה פעמים

וכמספר חברי הפורום כך מספר הוריאציות כשכל משפה בחרה במה שהתאים לה. חלק רק תמונות, חלק יותר מלל ופחות תמונות. חלק התמקדו בטרום האימוץ, אחרים באימוץ עצמו, חלק נתנו מקום למידע הידוע להם אודות הרקע של הילד ואחרים לא.

הגישה שלי היתה שהסיפור אמור ללוות אותן לאורך כל החיים, כשבכל גיל ההבנה וההתייחסות שלהן תשתנה. לכן כבר בהתחלה שילבתי מלל ותמונות, בכל עמוד היה מלל שסיפר עוד נדבך בסיפור ותמונה/ות מתאימה/ות, כשכתבתי את האופן הסופי בו הייתי רוצה שהסיפור יועבר להן, כשהיה לי ברור שהמלל היה בשפה גבוהה לגילן בעת הכתיבה. אז בגילאים הצעירים הסתכלנו בתמונות ואני לא הקראתי את הסיפור אלא סיפרתי אותו במילים שלי ובשפה פשוטה שתהא מובנת להן. בערך מגיל הגן הן ביקשו שאקריא את הסיפור ואז כל פעם הקראתי והסברתי מה שלא הבינו. והיום כשהן כבר בנות עשר ואחת עשרה, עדיין זה אחד הספרים החביבים עליהן, הספר נגיש להן, הן קוראות את הסיפור בעצמן כשמתחשק להן ומרבות להראות את הספר לחברות.

אם תרצי עוד פרטים לגבי מה בחרתי להכניס לסיפור - אשמח להעביר לך במסר אישי
 

טליה742

New member
תודה לך על המענה, לא שמתי לב שיש חיפוש לשאלות שנשאלו בעבר

אני מתנצלת שאולי הטרחתי.
בכל מקרה אשמח לשמוע עוד פרטים על מה היית ממליצה להכניס לסיפור - במסר אישי ממך.
חייבת לציין שכל השיח סביב האימוץ די חדש לילדה כך שמצד אחד אני לא רוצה "ליפול" עליה ומצד שני לא לתת לזה לשקוע ושהיא תיפגש בזה בחיים בעצמה - בגן או בבצפר זה אחד החששות הגדולים שלי.
 

Noga Lavie

New member
בגיל שנתיים שיח סביב אימוץ צריך להיות קיים

לא כל הזמן, לא לעומק רב מדי, אך קיים.

בשירשור הזה
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/74/178371824/משפחה/אימוץ
אפשר לראות סוגי מענה שונים לאותה שאלה, ולשאוב רעיונות.

התובנה החשובה ביותר, ככל הנראה, היא שלכל משפחה ספר אימוץ עונה על צריכים אחרים, והוא צריך להיות מותאם אליכם, תוך הבאה בחשבון שהילדה תלך ותשתנה עם הגיל. זו הסיבה שאין נוסחא אחת יחידה לספר אימוץ, וגם שלא כולם קוראים למה שהכינו "ספר אימוץ", אם בכלל הכינו משהו המתאר את הסיפור המשפחתי. שיח על אימוץ, לעומת זאת, מתקיים בדרכים רבות, ויכול להעזר בספר אימוץ, אך אינו מחייב זאת.

בהצלחה.
 
שלום טליה

פאטפאט אכן צודקת. היו הרבה שירשורים בנושא במשך השנים. את יכולה להתחבר לשירשורים הללו אם תכתבי בחלון החיפוש [במחשב מופיע למעלה,בצד שמאל בצבע אפור ] 'ספר אימוץ'.

נכונה בעיני הרגשתך שבכל גיל מתאים מינון אחר של סיפור. ודוקא לכן אני אישית החלטתי לא לקבע את הסיפור בספר.אלא סיפרתי לבן שלי מדי פעם בשעת ההשכבה בכל פעם יותר יותר. תחילה שבאתי לקחת אותו מארץ רחוקה במשך הזמן הוספתי את סיפור המטוס ואהב את תנועות הידיים הציפוריות שלי שהתלוו בהדגמה של תנועת הטיסה. אחר כך סיפרתי לו יותר ויותר על בית הילדים ועל הפגישה שלנו שם.מכיון שהייתי שם חודשיים מתוחים מאד ובכל הזמן הזה ביקרתי בבית הילדים היו לי המון סיפורים לספר לבני...עד גיל גבוה.
בעיני הדרך של בעל פה הרבה יותר אינטימית והרבה יותר נחרתת.חוץ מזה בכתה ב היתה שעה שבה סיפרתי לכיתה ולכבודה הכנתי אלבום קטן עם תמונות לפי סדר כרונולוגי וליד כל תמונה כתבתי את סיפורה.
בעיני סיפור האימוץ צריך להיות חי מאד,משתנה מאד. מתאים לגיל,מתאים לשאלות העולות אצל הילד. לכן אני אישית מעדיפה את הסיפור על פני ספר.
 

אבי351

New member
גם אני לא עשיתי ספר אימוץ לבני וסיפורים ותמונות מספיקים בהחל

בהחלט הספר מתאים לגיל מסויים וילדינו גדלים במהרה והוא נעשה פחות ופחות רלוונטי לדעתי הכי חשוב זה לדבר ולא להסתיר דבר עפ גיל הילד וזהו
 

KallaGLP

New member
התשובה שלי מופיעה בשרשור המקושר, אז לא אחזור עליה.

רציתי רק להגיד שלא חייבים שיהיה ספר אחד שבו יהיה הכל. אפשר להכין בנפרד אלבום תמונות עם כותרות קצרות (למשל, שמות של מקומות ו/או תיאור קצר של ההתרחשות), ואת הסיפור לכתוב או לספר בנפרד, וגם לשכתב או לספר בצורות שונות וברמות שונות של פירוט בהתאם לגיל. יכול להיות "אוסף אימוץ" (שבקריצה אפשר לכנות אותו אוסף מולטימדיה), הכולל תמונות, סרטים, מזכרות, ספרים וגם ספר או סיפור אימוץ בכתב או בעל פה (כמובן, אם יש ומה שיש). בכל שלב ועל פי הנסיבות והמצב רוח, אפשר לשלוף מתוך זה את מה שמתאים באותו רגע: רק תמונות או רק סרט או רק מזכרת או רק ספר/סיפור או כל שילוב ביניהם.
 
למעלה