פרסום במדיות שונות

miaamor

New member
תודה אבל

רק עיוור יכול לטעות ולחשוב שהיא בתנו הביולוגית. ליבי עם בתי היא כל כך מתרגשת ורוצה להופיע בתוכנית אבל אנחנו חוששים. הילדה ממוצא אתיופי בעוד אנחנו במיוחד הבעל בהיר לחלוטין (מקורות רוסיים...
). לא בא לי להסתבך עם השירות למען הילד.
 
האמת ניתנת להיאמר

הדבר שאני כמטפלת הכי חוששת ממנו,הוא שתעבור מההורים לילדה הכמהה לבטא את עצמה בריקוד שיר ושמחה איזו תחושה שמשהו לא בסדר. הרי מלכתחילה אנחנו מחנכים בהורים מאמצים את הילדים שלנו שהכל בסדר עם העובדה שהם אומצו ,ואנחנו אף גאים בזה,ורוצים שגאווה זו תחלחל אל הילדים שלנו.
ופתאום משהו לא בסדר?
כך שהגמוניה פוליטית וצרכי הבריאות ההתפתחותית-נפשית של הפרט מתנגשים פה,לצערי הרב.
לא יכולה לקחת את האחריות לומר שאין ממה לחשוש. רעיון לאמא שפתחה את השירשור - אולי תפני לתכנית של קרן נויבך? [אגב הלינק שהבאתי מאד ברור לשמיעה ,ממליצה להקשיב אם עדיין לא הקשבתם.]
הם רוצים לעקוב אחרי התפתחות הקמפיין שסיפרתי עליו לשינוי הסעיף בחוק האימוץ [34 א] שאוסר על חשיפת מאומצים.בפרהסיה.
 

Noga Lavie

New member
מתי שידור התכנית?

אם התכנית אינה מזכירה את האימוץ, אפשר לטעון שאין השידור רלוונטי לחוק.
בדרך כלל יועצים משפטיים בטלויזיה מתעקשים, גם אם יש נגיעה קלושה. אם הם לא היו אלו שהתעקשו, נראה לי שאתם יכולים להיות רגועים.
 

KallaGLP

New member
אם עובדת היותה מאומצת כה בולטת

השאלה היותר חשובה אם אתם מוכנים לכך שינחשו את זהותה. זה עולם קטן ואנשים עושים אחד ועוד אחד גם על פחות מזה. אני לא מכירה את סיפורכם, רק אתם יכולים לדעת אם כדאי לקחת את הסיכון.
 

miaamor

New member
פרסום במדיות שונות

הבכורה אוטוטו בת שמונה מאוד אוהבת לשיר ולרקוד. מאוד כשרונית שרה במקהלה, רוקדת כל הזמן וממציאה ריקודים שונים. מאוד רוצה להופיע (כמו כולן אני מניחה...) בקיצור הצליחה להשתחל לאחת מתוכניות הטלוויזיה אבל לפתע החלו ספקות מצידנו האם מותר למאומץ מהארץ להיחשף בטלוויזיה? האם עלינו להודיע שהיא מאומצת לתוכנית? יש מישהו שיכול לייעץ בנושא?
תודה וחגשמח
 
יש עם זה בעיה נכון להיום

כלומר תלוי אם תפני ולמי.
להערכתי השירות למען הילד יאמר שהוא חייב לבקש עבורך רשות בית משפט משום שנכון להיום ההגמוניה בידיו על ענייני אימוץ.
בכל אופן מצרפת לך קטע מתכנית הרדיו של קרן נויבך על קמפיין לשינוי החוק האוסר על חשיפתם של ילדים מאומצים.

https://soundcloud.com/reshet-bet/p2a1hzj4xsj1
 

גילעד 63

New member
פרסום אימוץ במדיה

בתור מי שנמצא בחזית המאבק לשינוי סעיף 34 לחוק האימוץ ובקי מאד בחוק לצערי, אני יכול לומר לך שכל עוד לא מוזכרת עובדת היותה מאומצת או עובדת היותכם מאמצים בשידור אין עבירה על החוק. בדרך כלל הגורם המשדר הוא זה שדואג לאישור הדרוש במקרים בהם חשיפת זהות מאומץ או מאמצים היא חלק מתוכן השידור.
לגבי ההבדלים הויזואליים, כל עוד זה לא מצוין בפירוש אין בעיה, לא ברור לי אם גם אתם תופיעו בשידור.
לגבי עובדת היותה מאומצת מהארץ עולה עניין אפשרות הזיהוי והאיתור על ידי משפחתה המקורית כמובן תלוי בגיל אימוצה ובנסיבות שרק אתם יודעים אותן. כל עוד אין חשש כזה אני לא רואה סיבה למנוע מהילדה לחגוג את כשרונה קבל עם וכולם. למה שתרגיש שיש מה להסתיר? להיפך. היא חושפת מתנה שקיבלה. את הכשרון שלה. שוב, כל עוד אין כאן עבירה על החוק ונושא האימוץ לא מוזכר לא צריכה להיות שום בעיה, ובכל מקרה אם תעלה בעקבות השידור בעיה משפטית, על פי הנסיון, היא תהיה של הגוף המשדר ולא שלכם.
 

fatfat

New member
וזוהי לשון החוק:

איסור גילוי (תיקון: תשנ"ו)2
(א) המגלה או המפרסם שלא כדין, בלי רשות בית משפט, שמם של מאמץ או של מאומץ או של הורהו, כולל שמם של אלה שביחס אליהם הוגשה בקשה לפי חוק זה לבית המשפט, או דבר אחר העשוי להביא לזיהוים, או תכנם של מסמכים שהוגשו לבית המשפט לצורך דיון לפי חוק זה, דינו - מאסר ששה חדשים; סעיף זה אינו בא לגרוע מהוראות סעיף 40 לחוק בתי המשפט, התשי"ז 1957.
(ב) הוראות סעיף זה, למעט איסור הפרסום, לא יחולו על מאמץ ומאומץ לענין האימוץ שהם צדדים לו, ועל גילוי שנעשה בהסכמתם, בתום לב ולטובת המאומץ.
(ג) לענין סעיף קטן (א) אין נפקא מינה אם המאמץ או המאומץ כבר גילו או פרסמו בעבר פרט מהפרטים שגילוים או פרסומם אסור בהתאם להוראות סעיף קטן (א), או שהסכימו בעבר לגילוי או לפרסום כאמור.
(ד) הוראות סעיף זה יחולו גם לענין אימוץ בין-ארצי.

החוק מדבר על פרסום פרטים. הצטלמות בתך לתכנית טלוויזיה אין בה משום מסירת פרטים כל עוד לא יצויין בתכנית שאומצה. יתרה מזו סעיף ב' מסייג את ההגבלה לגבי מאמץ ומאומץ. הכמיהה של בתכם להופיע בתכנית והסכמתכם לכך יש בהן משום "שנעשו בהסכמתם ולטובת המאומץ". תמיד תוכלו לטעון שהיה זה לטובתה שזה תרם לבטחונה העצמי ולדימוי שלה וכו'.

בסעיף ד' נכתב שהסעיף הזה בחוק חל גם לגבי אימוץ בין ארצי. זאת אומרת שלגבי סעיף זה אין הבדל אם האימוץ הוא בין ארצי או תוך ארצי. בעבר היו פה משפחות שילדיהם השתתפו בצילומים שונים של המדיה (דוגמנות כולל לפוקס שהיא חברה ידועה שאת פרסומיה ניתן לראות על שלטי חוצות בעיתונות הכתובה ובמדיה), בתכניות טלוויזיה, בתכניות ריאליטי, במופעי ריקוד/שירה ואף בקלטות ודיסקים לילדים. חלק מהילדים הללו היום כבר בגירים. את חלקם היכרתי באופן אישי את הוריהם או אותם ובאף מקרה לא היתה פנייה לבקש אישור ועובדת האימוץ לא היתה האישו. בהצלחה לבת
 

מעין686

New member
אולי פסיפס

אולי לשאול בפסיפס... אבל אחרי שקראתי פה אני לא חושבת שיש מה לחשוש אבל באמת תלוי מתי אומצה ומה הסיפור שלה אם יש סכנה בזה שיזהו אותה... אבל גם אם יזהו לא יקשרו בניכם כול עוד רק מצלמים קבוצת בנות רוקדות!
שתהנה מהכישרון שלה וכול הכבוד לה שהצליחה להגיע לטלוויזיה!
&nbsp
 
זה אפשרי

הבת שלי שגם נראית שונה הופיעה בטלויזיה ואף דיברה על האימוץ,בנוסף הופיעה במדיות שונות,מעולם לא נתנו לעובדה שהיא אומצה להפריע לה בדרכה
 
מיכל היא ממש רגישה ומקסימה!

לא עקבתי אחרי אקס פקטור. לאיזה שלב היא הגיעה בתחרות?
 
תודה רבה

סיימה את השלב השני ומאוד מאוד התרגשה ונלחצה.בכל מקרה זה זכור לה כזכרון נחמד וחוויה טובה
 
למעלה