שאלה לגבי ספרים

RomeoSierra

New member
שאלה לגבי ספרים

הי

ראיתי בקישורי הפורום ובהסטוריה שלו רשימה של ספרים העוסקים באימוץ, להורים ולילדים. אבל מעבר לנושא הממוקד של אימוץ, על איזה ספר או ספרים העוסקים באופן כללי בגידול ילדים אתם ממליצים, ספריםפ שעזרו לכם עם חווית ההורות בכלל? עד עכשיו לא רציתי לקרוא ספרים בנושא, ולשכוח את כל מה שכתוב שם עד שיהיה תינוק, אבל עם האפשרות שאולי נקבל תינוק בעוד מספר שבועות, זה מרגיש הזמן הנכון להתחיל לקרוא.

תודה מראש.
 

China8

New member
אם אתם מאמצים תינוק

אז אולי כדאי לקרוא קודם ספרים בנושא הורות כללית והורות לתינוקות. כשהבת שלי הגיעה לביתנו בגיל שנתיים וקצת הכל היה כל כך פתאומי שאפילו לא ידענו מה ילדים קטנים בגיל כזה אוכלים. היום כמובן זה נראה לי משעשע.... אם יש לכם זמן להתכונן נפשית ופיזית זה מבורך. אני לא כל כך זוכרת שמות של ספרים ספציפים, מצטערת....
&nbsp
 

RomeoSierra

New member
זה בדיוק מה שאני מחפש - הורות וגידול תינוקות באופן כללי


 

KallaGLP

New member
חלף כבר זמן רב מאז שקראתי ספר על גידול תינוקות.

את חלקם כבר שכחתי ובחלקם בטח חלק מהדברים כבר התיישנו, אבל הספרים שהכי אהבתי בזמנו היו:

1. התינוק והילד / פנלופי ליץ' - מדריך לטיפול בילד מלידה עד גיל 5, ראיתי שיצא לאחרונה ב-2009, אולי זו מהדורה מחודשת.
2. לא רק דייסה: מדריך לתזונת תינוקות, 100 מתכונים / רז ענת וששון אירית – היו שם לא מעט מתכונים נחמדים למיטב זיכרוני.
3. תינוק בוכה / קיצינגר שילה. ספר שעזר לי להתמודד טוב יותר ברמה הרגשית עם אחד התינוקות שלי, שהיה בכיין במיוחד.
4. אינון דורותי / ללמוד מהרגע הראשון: מדריך להורים לפיתוח כישורי הלמידה של ילדיהם מהלידה ועד הכניסה לבית-הספר, מה שיפה בספר הזה הוא שהוא עושה סדר בשלבי ההתפתחות השונים ומציע משחקים ופעילויות כיפיים מתאימים. כמובן שכל ילד מתפתח בקצב שונה, אבל כאן מקבלים איזשהו מושג על רצף ההתפתחות על ציר הזמן, ברזולוציה של שבועות (לתינוקות), חודשים ושנים.

יש כיום גם המון מידע עדכני ברשת, פורומים וקבוצות פייסבוק בנושא. כדאי לבדוק כי סביר שהמידע שם יהיה הרבה יותר מעודכן, אם כי הספרים האלה מעולים כדי ללמוד את היסודות, ולקבל תמונה כוללת שבסך הכל אינה משתנה.

למשל, בזמנו נעזרתי גם בספרו של דוקטור ספוק אף על פי שיצא בשנות ה-60 וחלק מהמידע והגישות היו מיושנים. אז לקחתי ממנו את מה שהתאים לי, ובמיוחד את הידע הנרחב שלו בתחום רפואת הילדים, ומהיתר התעלמתי.

באותה הזדמנות אציין שקיבלתי בזמנו במתנה את הספר "עקרון הרצף". אני לא יודעת אם הוא פופולרי כיום כמו שהיה אז, אך מבחינתי זה היה הספר המיותר ביותר מבין כל המדריכים והספרים שהיו לי. מעבר למחקר אנתרופולגי נחמד על שבט אינדיאני נידח, שלדעתי בזה עיקר הערך שלו, הספר היה לחלוטין לא רלוונטי לאורח החיים שלי ולגישה שלי להורות. אני יודעת שרבים המליצו עליו בזמנו כמדריך לגידול ילדים, ולכן מציינת את ההסתייגותי, גם מהגדרתו כמדריך וגם כי הוא גרם להורים רבים רגשות אשם ונחיתות מיותרים מכיוון שלא הצליחו ליישם כמו שצריך את העקרונות והשיטות של תרבות זרה, רחוקה ושונה לגמרי בעולם המערבי המודרני והטכנולוגי.
 
ספר טוב לדעתי: Parenthood: A Psychodynamic Perspective

זו אסופת מאמרים מעולה, מאת:
Rebecca Cohen , Bertram Cohler , Sidney Weissman
 
עוד ספר נחמד: Attaching in Adoption

Attaching in Adoption: Practical Tools for Today's Parents
מאת: Deborah D. Gray
וגם:
Twenty Things Adopted Kids Wish Their Adoptive Parents Knew
מאת:
Sherrie Eldridge
שיהיה לכם בהצלחה!
 
למעלה