קצת מיואשת

נועםנגה

New member
קצת מיואשת

שלום לכולם, אני דיי מיואשת, אני ובעלי רוצים כבר הרבה זמן לאמץ ילד בוגר מהארץ, יש לנו שני ילדים, בן ובת, הבן שלנו אוטיסט.
התחלנו את התהליך הארוך של מבחנים, ואישור לאימוץ כבר לפני שנה וחצי, עכשיו אנחנו לפני ביקור בית של עובדת סוציאלית בתקווה שלאחר מכן יעלו את התיק שלנו לאישור בוועדה.
מהשירות לשלום הילד ממש לא מתלהבים לתת ילד למשפחה שיש בה ילד אוטיסט, וכל האנשים/משפחה שסיפרנו להם שאנחנו רוצים לאמץ ילד בוגר (למרות שאנחנו יכולים להביא ילד ביולוגי) אומרים לנו שאנחנו משוגעים לגמרי, ושזה חוסר אחריות כלפי המשפחה, כלפי הילדים הביולוגים שלנו, ולמה לנו להיכנס לבלגן הזה, ושזה יהיה קשה, וסיוט, ויהרוס את הילדים שלנו, ומה כבר לא שמענו... ועדיין, זה בוער בנו, הרצון לעזור לילד, לתת לילד הזדמנות לגדול בבית אוהב, מכיל, בעל יכולות כלכליות, ויותר מהכל עצם העובדה שאנחנו מתמודדים עם ילד אוטיסט רק מראה לדעתי את היכולת שלנו להתמודד עם קשיים, אני יודעת שלא יבוא אלי בריצה איזה ילד או ילדה ויחבקו אותי ונילך ביחד לעבר השקיעה... אבל אני כן חושבת שעם עבודה קשה אני ובעלי יכולים לשנות גורל של ילד, של אדם, וזה שווה משהו, זה חייב להצדיק את הקושי שמצפה לנו.
אני כל הזמן שומעת רק סיפורי זוועה מאימוצים, יש פה סיפורים אופטימיים של ילדים בוגרים שאומצו? אשמח לשמוע, להתחזק, כי בלי כוחות אנחנו לא נוכל לעבור את התהליך המייגע הזה.
תודה
 

fatfat

New member
הרצון שלכם לאמץ ילד בוגר מאוד מרגש

אני מבינה את האכזבה שלכם מכך שלא מתלהבים לאשר אתכם לאימוץ ילד בוגר.
עם זאת אני יכולה להבין את המניעים לכך. וזה ממש לא קשור לטיב ויכולת ההורות שלכם אלא לצרכים של הילדים.

מי כמוכם יודע שילד אוטיסט דורש המון משאבים בטיפול בו בחיי היום-יום. המשאבים הם בכל תחומי החיים, כלכלי, טיפול פיזי, חינוכי, טיפולים משלימים ועוד. ילד בוגר שמגיע לאימוץ מגיע עם היסטוריה לא פשוטה. לעיתים עברו כולל הזנחה, לעיתים התעללות, לפעמים בעיות בהתקשרות הראשונית ועוד. ברוב המקרים ההיסטוריה הבעייתית גרמה לו לחסכים ופערים רציניים בתפקוד היום-יומי. זה יכול להיות פערים ברמת הידע בהשוואה לבני גילו, קשיים למודיים, בעיות בקשב וריכוז ועוד. בנוסף לזאת עליו להסתגל ולהתקשר למשפחה החדשה. כל זה גורם לכך שגם הוא דורש המון המון משאבים. החשש הוא שבמצב כזה בו במשפחה יש כבר ילד אחד עם בעיות, הצטרפות של ילד נוסף עם בעיות תפר את האיזון וכיוון שמאגר המשאבים והאנרגיה של ההורים מוגבל, שכל הצדדים ייפגעו.

צריך לחשוב גם על בתכם. סביר להניח שלא פעם היא נדחקת הצידה בשל העובדה שיש לה אח עם צרכים מיוחדים. להוסיף למשפחה עוד אח עם צרכים מיוחדים עשויה להיות עול כבד על כתפיה ולגרום לכך שאתם ההורים תהיו כה שקועים ועמוסים בטיפול בילד האוטיסט ובילד שרק הצטרף למשפחה, שלא ייוותר לכם זמן, כוחות ומשאבים גם אליה.

אני לא אומרת שזה לא בלתי אפשרי לחלוטין. יש גם מקרים שבמשפחה ביולוגית נולדים יותר מילד אחד עם צרכים מיוחדים. אבל חשוב מאוד לקחת את כל הגורמים הללו בחשבון . וכיוון שלצערינו היום בארץ מצב האימוצים מקרטע, המצב הוא שיש הרבה יותר משפחות שמעוניינות לאמץ (גם ילד בוגר) מילדים שהם ברי אימוץ. לכן השרות למען הילד יכול לאפשר לעצמו לברור את המשפחות המאמצות בפינצטה.
 

China8

New member
ילד בוגר

ראשית, אני רוצה לחזק את ידיכם. אימוץ ילדים גדולים יותר הוא אינו דבר נפוץ בישראל ובעיני דבר מבורך.
אינני מכירה משפחות שאמצו ילדים בוגרים בישראל, אבל בודאי יש משפחות אומנה רבות. ראי למשל את דפנה מאיר ז"ל הי"ד שאומצה בגיל 13 וגדלה להיות אשה כה נערצת ומעוררת השראה.
יש הרבה סיפורים על אימוצי בוגרים ברשת, בעיקר בארה"ב. אני מאמינה שבחיפוש די פשוט אפשר לקרוא וללמוד די הרבה.
בהצלחה
 

נועםנגה

New member
תודה

ואכן הסיפור של דפנה מאיר ז"ל מעורר השראה, היא אומצה בגיל מאוד מבוגר ומכל מה שקראתי עליה היא הייתה הטובה בבני האדם.
 
אני בהחלט מכירה סיפורים אופטימיים של אימוץ ילד גדול


ראיתי בעבודה שלי כמה וכמה סיפורים מדהימים של משפחות ויחידניות שאימצו ילד בוגר. בעבר גם הבאתי פה את סיפורה של בת דודה שלי שאימצה אחים ביולוגיים בוגרים.
העניין הוא רק שצריך לדעת לקראת מה הולכים. חלק מהילדים האלו צריכים הרבה תשומת לב וממש ללמד אותם מה זו משפחה אוהבת, מה עושים ומה לא עושים. צריך המון סבלנות ויכולת הכלה.
לדעתי דווקא בגלל שכבר גידלתם ילד עם צרכים מיוחדים אתם יודעים מה זה ואולי יותר מתאימים ממשפחה שמצפה לילד "מושלם".

צריך לזכור שדווקא ילדים בוגרים שכמהים לבית יציב ואוהב כבר זמן רב - עושים מאמץ מאד גדול להשתלב, יותר מילדים צעירים. וכמובן גם עושים מבחנים לכמה אוהבים אותם, והאם רוצים להחזיר אותם "למערכת" וכן הלאה.

אך עם סבלנות אהבה והתמדה יש בהחלט סיפורים מדהימים, של הצלחה מרגשת מאד.

בהצלחה!
 

נועםנגה

New member
דניאלה קלעת בול

ישבתי מול העובדת סוציאלית ואמרתי לה, מה כבר הילד יכול לעשות כל כך גרוע שלא עברתי? הבן שלי היה אלים, היה מקלל, לא שלט על הצרכים שלו, שבר דברים בכל הבית, מרח קקי על הקירות, ועוד ועוד ועוד, אבל היום הוא בן שמונה וחצי, ילד מנומס, לומד בבית ספר רגיל (עם סייעת צמודה) מטופל מעל ומעבר, ואני ובעלי הצלחנו לעשות שיפור מטורף בילד אוטיסט, השמים הם הגבול לילד שאין לו בעיות נוירולוגיות מולדות, שהבעיות שלו הן רגשיות, אמנם זו יכולה להיות אותה התנהגות אבל אני באה ממקום שאני בספק שאפשר "לזעזע" אותי, הבן שלי אוטיסט, ותמיד יהיה אוטיסט, אבל אחרי שנים של עבודה קשה הוא גדל להיות אוטיסט עם חברים, אוטיסט מתקשר, אוטיסט מנומס, יודע כיצד להתנהג בחברה, והרצון של לאמץ ילד בא מהמקום הזה, שאם אנחנו בתור הורים הצלחנו להרים ככה את הבן שלנו, לתת לו מבחינה כלכלית את כל הצוות הטיפולי שאפשר, אז אנחנו גם יכולים לעזור לעוד ילד, ובמקביל הבת שלנו גם מקבלת המון תשומת לב, וגם טיפול רגשי, שיהיה לה מקום להביע את התסכול שלה על אחיה, כי כמובן שיש, ולא הכל וורוד, אבל מהמקום הזה יש בנו את הרצון לאמץ ילד בוגר.
יש לנו אמצעים כלכליים, הרי יכולנו לאמץ ילד מחו"ל, תינוק, או לחילופין להביא ילד ביולוגי, אבל יש לנו רצון לעזור לילד, ויש לנו מקום בלב ולדעתי גם מקום בבית, אפילו אני חושבת שזה יעשה טוב לילדים, הבן שלי יראה שיש עוד ילדים עם קשיים, לבת שלי תהיה הזדמנות לאנטרקציה עם אח/ות שאולי יום אחד ייתנו לה חום ואהבה, ומערכת ייחסית יותר תקשורתית ממה שהיא מקבלת מאחיה.
אני הולכת עם עיניים פתוחות לכל האופציות הקשות, אבל חבל לי שלא קיבלתי אפילו לרגע מהסביבה איזה מבט קל לאופציה שתהיה טובה.
לא יודעת מה אתכם, אבל שנתיים שלוש ראשונות עם הילדים הביולוגיים שלי היו סיוט! אין יום ואין לילה, בכי רצוף, באמת תינוקות לא קלים הם היו, אז גם עכשיו, אני מכינה את עצמי לשנתיים שלוש ללא יום וללא לילה ובכי כל היום, אבל אני רוצה לחשוב שזה יעבור או ישתפר.
באמת שגם באינטרנט אני לא מוצאת מקרים טובים, זה מטורף, למה אנשים רואים רק את הקושי?
אשמח אם יוכלו להפנות אותי לקישורים באינטרנט קצת יותר אופטימיים.
תודה :)
 

KallaGLP

New member
כל הכבוד לכם. אתם אנשים מיוחדים.

מודה שלא הייתי מסוגלת לעשות מבחירה את מה שאתם עושים. אני חושבת ששירות למען הילד צריך להיות מאושר שפונים אליו אנשים כמוכם, אתם נכס אמיתי לכל ילד שתקבלו. מאחלת שהתהליך שלכם יוכתר בהצלחה, יסתיים במהירות ושתקבלו ילדשיגרום לכם נחת בדיוק כמו שללא ספק אתם תגרמו לו.
 

משתפרת

New member
מחקר השוואתי

על משפחות שהצליחו באימוץ ילדים גדולים מול משפחות בהן האימוץ כשל:
http://news.walla.co.il/item/94662
קחי בחשבון שהמחקר לא נעשה בארץ, כאן אחוזי הדחיה של הילדים המושמים לאימוץ נמוכים בהרבה.
 

Noga Lavie

New member
לסביבה תמיד יש מה לומר

בהרבה מן המקרים, כאשר האימוץ יתגלה כבסדר, הם גם יזכרו בדיעבד אמירות אחרות לחלוטין שלהם.
כרגע אנשים שומעים בתקשורת על בעיות הקשורות לאימוץ שפעם לא היו מדברים עליהן כלל, מה שגורם לזה שהם משוכנעים שהם יודעים, ושאימוץ זה רק בעיות. ובכן, כל הכנסת גורם חדש למשפחה מפרה את האיזון הקיים, ובדרך ליצירת איזון חדש יוצרת בעיות. אימוץ, ובמיוחד אימוץ של ילד בוגר, יוצר סט בעיות נוסף, אך לא משהו שבהכרח יהיה בלתי ניתן להתגברות. במיוחד כאשר אתם נכנסים בעיניים פקוחות לתהליך, ומוכנים לאותן בעיות.

איני חיה בישראל, ולצערי איני מכירה קישורים לספק לך. גם לא הגדרת גיל של ילד בוגר יותר. כעקרון, כל ילד בגיל מעל שנתיים נחשב כבר לילד ולא תינוק, אך כמובן שיש הבדל עצום בין אימוץ ילד בין שנתיים וחצי לילד בגיל שבע. אנו אימצנו ילדה בת שלוש, ולמעט חששות שנבעות מטראומת עזיבת כל המוכר לה (ובגיל שלוש היא כבר הכירה די הרבה דברים), היא ילדה נורמלית לחלוטין (כולל התפרציות מעצבנות מאוד של סף גיל ההתבגרות בו היא נמצאית עכשיו).
באופן אישי מכירה אימוץ של ילדה בת ארבע (על סף גיוס לצבא, עדין נוטה לחרדת נטישה לפעמים, אך כלום מעבר לזה), ומכירה אימוצים של ילדים בוגרים (יחסית, עד גיל עשר) בבלגיה. על פניו לפחות, נראה שאלו אימוצים "נורמליים". כאלו המתמודדים עם בעיות שונות, אך לא משהו שלא התמודדתם איתו בעבר, וכנראה אפילו פחות.
 
למעלה