ימים ראשונים אחרי אימוץ תינוק

RomeoSierra

New member
ימים ראשונים אחרי אימוץ תינוק

בוקר טוב.
אשתי ואני מקווים לאמץ בקרוב תינוק. נאמר לנו שבשבוע הראשון אחרי שהוא יגיע מבית הילדים, כדאי שלא יהיו הרבה אנשים מסביב אלא שנהיה איתו בעיקר רק שנינו, כדי שהוא יוכל בימים האלה להבין שאנחנו ההורים וייקשר אלינו. האם גם אתם נהגתם כך מיד לאחר האימוץ? אילו עוד טיפים כאלה יש לכם בשביל זוג כמונו?
תודה מראש.
 
טיפים ראשונים מאד

1- אכן כן,חשוב לפעוט להתרגל בהדרגה לכל החידושים ,ובייחוד לדמויות ההורים ,שהפעם הם פרטיים ולא רבים ולא מתחלפים. נתנו לכם עצה טובה מאד.הימנעו בהצפת ביקורים.
2- הכנתם חדר? חשוב מאד שלא יהיה מאובזר ב'מיליון' צבעים וצעצועים. התינוק מגיע ממקום מאד דל בגירויים,ולמח הקטנטן שלו לא טוב בבת אחת לקלוט את ריבוי צבעוני.הפחיתו,רהטו במעט ושקט.יש שחושבים שמפגש תינוק עם הצבעוני אחרי דלות העולם הקודם עלול להביא לאי שקט עד כדי החרפת קשיי ויסות וגם בעיות בקשב ובריכוז.
3- השתדלו בימים הראשונים לשמור על סדר ארוחות וגם טעמי מאכלים דומים לעבר. אבל אחר כך- היו מוכנים לכך שירצה לטרוף את כל מה שבמקרר וטוב יהיה להיועץ בדיאטנית של ילדים שמכירה את המצב הזה ותוכל לעזור לכם 'לעשות סדר'.
4.בהתחלה נפוץ פחד ממים. חישפו אותו ממש לאט לאט למים. בהתחלה עם רחצה בגיגית ,לא עם מים זורמים אלא 'כמו בריכה'.
5.היו נכונים לקבל התנהגויות שתיראינה לכם מוזרות כמו נידנוד ראשו אל הקיר לפני השינה,או רצון לשינה עם נעליים. אל תילחמו בתופעות,לימדו אותן וכרגע קבלו אותן.
6. פנו את מלוא הזמן לילדון. כשצריך לעסוק בענייני הבית,למשל המטבח,הוציאו לו סירים וכפות שיהיה בקרבתכם ויהנה לתופף.
7. אם הוא טיפוס של 'ידו בכל ויד כל בו' - כמו הרבה חמודים מאומצים ,חשוב שתרחיקו מהשג ידו ואזות שבירות שבסלון או את כפתורי ה- CD או המחשב.
8. בכל זאת אל תהיו בהסגר. למשל כדאי ללכת לטיפת חלב כדי לקבל הערכה איך הוא באחוזונים [עקומות גדילה והתפתחות] ומה חסר לו בחיסונים
9. דברו איתו,תקשרו אתו. בכל עניין,כל הזמן.ספרו לו סיפורים. שימרו על קשר עין.
10. הטיפ הבא יהיה לכם מוזר,אולי הוא היה צריך להיכתב כראשון.האינסטינקטים שלנו אומרים לחבק בלי סוף את מי שהתגעגענו לו כל כך הרבה זמן. אבל ילדי בית ילדים הרבה פעמים רגישים מאד למגע,הם בעצם לא מורגלים אליו כלל. בנוסף לכך שיכול להיות עבורם לא נעים ישנן גם בעיות בויסות החושי אצל רבים מילדי בתי ילדים. לכן חשוב שתהיו מאד רגישים לעד כמה מתאים לילד כעת חיבוק ,אל תאנסו חיבוק ואל תיפגעו אם יסמן לכם 'די'.


מזל טוב לכם!
 

miaamor

New member
חייכנית כתבה המון טיפים מועילים

השאלה היחידה בן כמה התינוק? שהוצעה לנו תינוקת בת שבעה חודשים אמרו לנו שבשבועות הראשונים אנחנו צריכים להיכנס להסגר בית וליצור את הבונדינג הראשוני עם הילד. לא להציף בגירויים, לצאת לפארק בשעות הבוקר (לא שיש המון ילדים מסביב ) ובאמת לחשוף אותה בהדרגה לכלל המשפחה.אני מניחה שככל שהתינוק צעיר יותר אז ההיקשרות תהיה קלה יותר ו"ההסגר" אם יהיה כזה יהיה קצר מאוד.
 

fatfat

New member
אם אתם עומדים לקבל תינוק

אני משערת שאתם מאמצים מהארץ. אם זה אכן נכון אז לדעתי המצב יותר קל. התינוק כבר רגיל לקולות, לריחות לטעמים של ישראל, הוא נחשף לעברית. בנוסף בבית התינוקות בארץ מנסים להצמיד לתינוק מתנדב קבוע שתהיה דמות שהיא רק של הילד ובאה רק אליו. בית התינוקות גם מאובזר כהלכה ויש בו משחקים ואביזרים תואמי גיל.

ההמלצה להפחית בחשיפה לדמויות ולגירויים היא טובה ונכונה, אבל יש רצוי ויש מצוי לפעמים. אני למשל תיכננתי להיות לבד עם הפשושות ויום לאחר הגעתן הקטנה נדרשה לאישפוז והגדולה לקחה להורי שם לא הכירה איש מלבד אחת מאחיותי שבאה אתי לאחד הביקורים טרם העברתן אלי. שכנתי למשל הם משפחה חמולתית, כבר בשדה התופה חיכה להם כל השבט שגם שהה בבית המשפחה כמעט בכל יום לאחר הגעת הילדים לארץ. בשני המקרים אני לא רואה שהבונדינג של הילדים עם המשפחה פחות מזה של ילדים שבהתחלה היו רק עם ההורים. בקיצור לכו עם הלב. השתדלו לא להציף באנשים אבל בהחלט הייתי כן חושפת את התינוק למשפחה קרובה דוגמת סבא וסבתא, אחים שלכם ההורים.
 

RomeoSierra

New member
אכן מהארץ

באמת שמענו דברים דומים למה שכתבת על בית הילדים, וזה הרגיע. תודה רבה.
 

KallaGLP

New member
השאלה המשמעותית היא בן כמה התינוק.

יש הבדל בין תינוק בחודשים הראשונים לחייו לבין תינוק בן כמה חודשים עד שנה ולבין פעוט בן שנה ומעלה.
אם אתם מאמצים תינוק ממש קטן מהארץ - לדעתי זה דומה יותר ללידה ומאפשר הרבה יותר גמישות. זה כבר תלוי מאוד בדינמיקה של המשפחה הספציפית: יש משפחות הזקוקות לשקט שלהן כדי להתרגל ולהתחבר לתינוק ולהיכנס למסלול החדש, יש משפחות המרוויחות מכך שהן מכניסות למעגל אדם או שניים קרובים, כמו סבתא או חבר/ה קרוב/ה כדי לקבל עזרה ותמיכה, ויש כאלה שאין להן בעיה שיבקרו אותן קרובים וחברים כדי להרגיש שלמרות השינוי המהותי בחיים, הן לא מתנתקות מהעולם ומהאנשים המוכרים. כמובן שבתוך כל זה חשוב מאוד שאתם תהיו בשליטה ותקבעו באופן חד משמעי את האנשים ואת שעות הביקורים המתאימים והנוחים לכם, ושלא תשכחו להשאיר מספיק זמן גם למשפחה הגרעינית, לבונדינג עם התינוק, למנוחה ושקט וכו'.
מה שאני מנסה להגיד הוא שלא חייבים ללכת לקיצוניות של להסתגר לבד עם התינוק 100% מהזמן וכל אחד יכול למצוא לעצמו את המינון המתאים לו של זמן לבד וזמן משפחה/חברים. גם לא חייבים להחליט מראש. אחרי האימוץ בפועל תהיו חכמים יותר ותראו בעצמכם אם מתאים לכם להיות לבד לגמרי או עדיף לכם לנהל אינטראקציה במינון כזה או אחר עם אנשים אחרים.
באשר לילד גדול יותר קיבלתם כבר עצות, אבל שוב - לא הייתי הולכת לקיצוניות. נכון, צריכים להיות רגישים וזהירים, אך אפשר להחליט על סמך התנהגות הילד והדינמיקה המתפתחת ביניכם את מי אתם מכניסים לחייכם, אם בכלל, ובאיזה מינון.
אני באופן אישי מעולם לא התחברתי להסתגרות מוחלטת. גם כשנולדו ילדיי וגם כשאימצתי (ילדה בגיל שנה) - לא העליתי בדעתי להתנתק מאנשים הקרובים לי. זכיתי לביקורים מהסבים ומחברים, אמנם הגבלתי את הזמנים כך שיישאר לנו גם הרבה זמן לבד, אבל לא התאים לי לא לראות אנשים בכלל. לא הייתי זקוקה לעזרה פיזית דווקא (הסתדרתי), אבל מבחינת מצב רוח זה עזר לי מאוד ומנע דכדוך, שעלול להשתלט אחרי אימוץ בדיוק כמו אחרי לידה. זה לא פגע בשום צורה בבונדינג עם הילדים, להפך זה עזר כי זה גרם לי להרגיש בן אדם, שאני עדיין חלק מהעולם הזה ושאני מוקפת באנשים שאכפת להם ממני, ממשפחתי ומהתוספת הטרייה אליה, והיטיב עם מצבי הנפשי, ורווחה נפשית של האם בפרט וההורים בכלל חשובה ביותר כי כך הם פנויים רגשית לפתח קשר טוב ובריא עם הילד החדש. בקיצור, גם כאן בסופו של דבר זה במידה רבה אינדיבידואלי וחשוב לברר עם עצמכם מה מיטיב יותר אתכם ועם הילד, ולפעול בהתאם.
 

RomeoSierra

New member
תודה

אם הדברים יקרו לפי התכנון, התינוק יהיה בן חודשיים-שלושה, כך שאני מבין שאגן תהיה יותר גמישות.
 
אתם והוא = משפחה

לנו 4 ילדים ביולגים וילד צעיר באמנה אשר הצטרף למשפחתנו לקראת גיל שנה. באינסטינקט הכי טבעי היה לנו ברור שעליו ללמוד את ההבדל בין "המשפחה" לכל העולם. ולכן, בימים/שבועות הראשונים רק לנו (ההורים והאחים) היה "מותר" לחבק ולהרים על הידיים לצורך פינוק והגנה. לא סבתא/סבא ואפילו לא אחותי שהיא הדודה הכי מופלאה בעולם...הסברנו לכולם שהם מוזמנים לבוא לבקר אבל בלי להרים ובלי לחבק.
כנראה שזה עבד כי כעבור כשבועים הוא כבר ידע בדיוק למי הוא שייך והיה בא אלינו או אל אחיו הגדולים כשהיה צריך משהו (עזרה במגלשה בגן המשחקים למשל).
תקשיבו לעצמכם ותקשיבו לו. זה שלב מולפא הבונה את הקשר להמשך ועם כל הקושי (שסביר שיהיה) אל תפסיקו להנות ולאהוב.
 

KallaGLP

New member
לא כדי לשלול, אלא רק כדי להראות זווית אחרת.

האינסטינקטים שלנו פעלו אחרת. אנחנו דווקא לא מנענו מסבתא ומאנשים קרובים אחרים להרים ולחבק ולנשק מהרגע הראשון (מטבע הדברים, היות שהם לא היו נוכחים רוב הזמן, המינון שבו באו במגע היה משמעותית קטן יותר מאשר שלנו ההורים, אך לא ניסינו להפחיתו באופן מכוון). היה לנו ברור שהיא יודעת שהיא שלנו עוד לפני שהבאנו אותה הביתה. גם בבית ילדים, מוקפת במטפלות ובדמויות אחרות שהכירה הרבה לפנינו, היא כבר ידעה שבאנו בשבילה ופיתחה איתנו יחסים מיוחדים. מה שלא הפריע כמובן למטפלות לחבקה ולנשקה. אף פעם, לא אז ולא אחר כך, לא ניסינו לזכות באופן בלעדי בתשומת לבה. נהפוך הוא, מרגע הגעתנו הביתה עודדנו את האהבה והקשרים ההדוקים גם עם בני משפחה וחברים. לילדים יש בדרך כלל אינסטינקטים טובים, היה לנו ביטחון מלא בכך שהיא תדע מי ההורים שלה ולא הרגשתי מעולם צורך למנוע או להגביל את המגע שלה עם אנשים אחרים. ובדיעבד זה באמת לא היה נחוץ. מספיק לראות אותה גם כיום, כשהיא מתבגרת בת דקה ל-15 (באפריל) רצה לחבק אותי או את אבא שלה ולשמוע אותה אומרת כמה היא אוהבת אותנו ושאין כמו אבא ואמא בעולם.
בקיצור, אין גישה אחת נכונה לכולם, תבטחו באינסטינקטים שלכם ופעלו איך שנראה לכם הכי נכון בסיטואציה האישית שלכם.
 

מעין686

New member
בהצלחה!

אנחנו באותו מצב רק לא יודעים אם תינוק חדש או ילד בגיל שלוש... גם מכיוון שמהארץ לא יודעים מתי!
תודות לתשובות פה (אשר הדפסתי לשמור) אני מרגישה טיפה יותר מוכנה!
מקווה שתקבלו את השיחת טלפון בקרוב!
מעין
 

Noga Lavie

New member
אח, הזכרונות

בין שבעה חודשים לשלוש שנים, זה בדיוק מה שאנחנו ידענו על גיל מי שנאמץ לפני שבע שנים פחות שלושה שבועות. היו לנו עשרה ימים לארגן נסיעה, ועדין לא ידענו דבר. לא הכנו דבר, למעט בובת בד רכה קטנה, עם מעיל אדום. קטנה מספיק כדי שיונק יוכל לחבק, צבעונית מספיק כדי שתמשוך עין פעוט.
כל השאר נעשה בזמן אמת.
 
למעלה