סבתא מאמצת

אושר365

New member
סבתא מאמצת

שלום,

האם אתם מרגישים שסבתא מתייחסת שונה לילד מאומץ? לדוגמא, הולכת לבקר את הנכדים הביולוגיים על בסיס שבועי ואת המאומץ לא?

תודה רבה לעונים
 

fatfat

New member
אצלנו זה ממש לא היה כך

מהרגע הראשון הפשושות הן חלק אינטגראלי במשפחה וזוכות ליחס שווה לשאר הנכדים. להיפך אם היתה "אפליה" זו היתה אפליה מתקנת, כי "קודם לא היה להן כלום".
מהיכרות ארוכת שנים עם נושא האימוץ אני לא נתקלתי בכך אלא להיפך, גם במקרים בהם הסבא והסבתא העתידיים התנגדו לרעיון/החלטה של בנם/בתם לאמץ, ברגע שהילד/ה הגיע/ה למשפחה לבם נמס והם נקשרו אליו בעבותות של אהבה.
אני מאמינה שכמו בהרבה משפחות, יכול להיות מצב שבו נכד אחד יהיה מועדף או לחילופין פחות אהוב, אבל שזה לא על בסיס של האם הילד מאומץ או לא אלא על בסיס של כימיה עם הילד, מידת הקירבה/ריחוק ל/מהוריו ועוד.
 

KallaGLP

New member
אנו הורים גם של ילדים ביולוגיים וגם ילדה מאומצת

ומעולם לא הרגשנו שום הבדל ביחס של הסבים אל הנכדה המאומצת.
 
אצלנו

יש רק סבתא אחת. אבל היא סבתא -סבתא,והקשר שלה עם הנכד שלה הוא ממש קשר נשמה. מקדישה לו המון . והוא אוהב אותה וקשור אליה.
אבל
שמעתי על מקרים של קשיים של דור הסבים לקבל את המאומצים. אני חושבת שבמקרה כזה מה שהכי נבון -שההורים יגלו יוזמה. במקום טון מחנך או הבעת עלבון,או הימנעות מביקור מתוך מחשבה שהוא יתסכל....נראה לי שכדאי ליזום הזמנת הסבים שאיננה כוללת 'סניפים' אחרים של המשפחה המורחבת.ליצור פגישות של המאומצים עם הסבים. לא רק אוכל ושתיה. סבים אוהבים שמתעניינים בהם ,שמבקשים מהם לספר על איך היה הכל כשהם עצמם היו ילדים קטנים, במה אהבו לשחק.לבקש מהם אם הם יכולים לשחק באותו המשחק גם עם הילדים...לעשות ביחד דברים מהנים,לתת לכולם את האפשרות להתוודע זה לזה בסוג של זמן איכות.
העיקר- לגלות רצון טוב.
גם צלצול טלפוני 'סבתא מה שלומך?' מאד משמח את הדור שלפעמים חושב שהוא נשכח.
אני תמיד חושבת על כך שרובנו,הורים מאמצים,עשינו בעצמנו תהליך כדי לרצות את האופציה האימוצית. והמטמורפוזה היא כל כך גדולה שכמובן מאליו בעינינו שגם האחרים נמצאים במקום שלנו. אבל הם לא !!! הם לא עברו כמונו תהליך שבעצם 'זר לא יבין זאת'. ולכן נראה לי שחשוב שניקח על עצמנו,[אם יש צורך כזה במשפחה],את העזרה והתיווך בקירוב הלבבות.
 

משתפרת

New member
לאורך השנים שאני קוראת בפורום

קראתי על כמה מקרים בהם הסבים גילו התנגדות לרעיון האימוץ, אך כשהגיע הילד בשר ודם נשבו בקסמו והפכו לסבים נלהבים.
קראתי על הרבה סבים שמראש היו בעד הרעיון. רוב הסבים מתנהגים כסבים וזהו.
קראתי גם על 2-3 מקרים של הפליה לרעה של הילד המאומץ. זוכרת סיפור על סבתא שהעניקה למאומץ מתנות נחותות, שלא הקדישה לו זמן וכדומה. זה עצוב, זה לא שכיח אך זה קורה. ההחלטה שלנו לאמץ מחייבת אותנו ומשנה את חיינו ואת חיי הילדים שאנחנו מאמצים. ההורים שלנו יכולים להצטרף להחלטה הזו (מה שקורה לרוב), או שאינם מסוגלים לכך.
 
אני חושבת שבתחילה לא היה להם פשוט אך אחר כך התאהבו

זה מעולם לא נאמר ולא דובר, אך נראה לי שבתחילה הסבים אצלנו, בצד אחד, לא כל כך ידעו לאכול את הסיפור של האימוץ. לא אמרו מילה אך מתחת לפני השטח היתה לי בשבועות הראשונים אחרי שחזרנו עם הקטן תחושה שהם מרגישים שהוא "לא משלנו". אולי כיוון שהם ניצולי שואה, לא יודעת.
שאלו הרבה שאלות אם אנחנו מתכוונים לגייר אותו, והרגשתי איזו הסתייגות וזרות כשהיו איתו.
אבל בהדרגה התאהבו מעל לראש, והיום הוא בבת עינם. מתחננים שנביא אותו כמה שיותר. מתגאים בו ושולחים תמונות שלו לכל המשפחה המורחבת בתפוצת נאטו. לא מפסיקים לדבר עליו, מראים לכל טכנאי מקרר מסכן שבא לעבוד אצלם סרטונים שלו, וכן הלאה.
גם כשאני מתקשרת או באה אליהם לא רוצים לדבר על שום נושא אחר.
אולי כיוון שהוא יותר צעיר מבני דודיו שבגרו הוא ממש כל עולמם.
 

זואילי

New member
בתי היא נכדה יחידה

והיא אהבה גדולה של הוריי.
מהשנייה הראשונה.
&nbsp
בתמונה הראשונה שלה שקיבלתי - היא דומה לאבי.
כשפגשנו בה - היא קופי של אמי.
לא מזמן אמרתי לאמי - היא נראית יותר שלכם מאשר שלי

&nbsp
אנחנו גרים באותו הבניין... מתראים בכל יום. קשר עמוק וחזק.
אז אין לי למה להשוות. אבל גם אין לי ספק - ההתייחסות אליה היא - זו בתי, נכדתם. היא האושר שלי ולכן האושר שלהם.
הכי פשוט והכי טבעי.
 

Noga Lavie

New member
ממה השאלה נובעת?

פחד לפני אימוץ מאפליה עתידית?
הרגשת אי נוחות מול התנהגות של סבתא כיום?

אנשים אנשים מגיבים בצורה שונה לאנשים שונים. יכולה להיות סיטואציה בה אוהבים נכד אחד יותר ונכד אחד פחות בגלל סיבות הקשורות ביחסיהם עם הנכדים והורי הנכדים, לאו דווקא בגלל נסיבות הגעת הנכד למשפחה, ויכולה להיות סיטואציה שהאימוץ מהווה מרכיב חשוב ביחסי סבסבתא לנכדים.

בסיפור האישי שלנו לא נתקלנו בחוסר אהבה כלפי זיו.
-הוריי המליצו על אימוץ כשעוד לא היינו מוכנים בכלל לילדים בחיינו.
- הוריו של אוריאל שתקו מול האימוץ המתקרב כל עוד היה רעיון ארטילאי, וכשהפך למציאותי עם קולות ילדותיים בטלפון האומרים בבושקה ודדושקה, נסעו לקזחסטן כדי לעזור לאוריאל לטפל בזיו. מאז היא שוות ערך לשאר הנכדים, למעט העובדה שהיא מתגוררת בבלגיה בעוד הנכדים האחרים קרובים, והעובדה שהיא צעירה מן הנכדים האחרים בכמה שנים טובות. עובדות המובילות לקשרים אחרים איתה, אך לא לפחות אהבה.
 

מעין686

New member
אולי באיחור אבל תגובה מסבתא בליל הסדר...

סבתא התימניה של בעלי בת 80 ומשהו טפסה אותי לאחר ליל הסדר להגיד לי מזל טוב על שקיבלנו אישור לאימוץ ועוד הוסיפה שהיא ממש שמחה שלא חיכינו עם זה! נזכרתי במה שרשמו פה והתלהבתי כי לא ציפיתי שזה יבוא ממנה! אצלי במשפחה יש אימוצים (הם בגילי) אז ידעתי שכולם תומכים אבל אצלו במשפחה נהיה הראשונים
חג שמח לכולם!
מעין
 
למעלה