"כמו דכאון אחרי לידה עם הבדל אחד גדול"

משתפרת

New member
"כמו דכאון אחרי לידה עם הבדל אחד גדול"

מאמר שהגוגל שלח למייל שלי, המספר על דכאון אחרי אימוץ.
http://www.mako.co.il/home-family-r...51006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1561188903
בסיום המאמר מסופר על כנס בנושא אימוץ, אם מישהו מתענין:
*ביום ראשון הקרוב, 27.12.2015 בשעה 08:30 במועדון קיבוץ מגן, יתקיים כנס שיעסוק בהיבטים הפסיכולוגיים והרגשיים של האימוץ ביוזמת ת.ל.מ, מרכזי מומחים בפריסה ארצית לטיפול פסיכולוגי, ייעוץ. לפרטים והרשמה מוקדמת: 08-9982629 או 077-3191172 "
 
תודה משתפרת,קראתי

המאמר טוען שההבדל בין דיכאון לאחר לידה לבין דיכאון לאחר אימוץ הוא קשר של שתיקה שקיים סביב התופעה.לפי מה שאני רואה בעבודתי- קשר של שתיקה קיים גם סביב דיכאון לאחר לידה,הרבה פעמים. כי הוא סותר את הציפיות השמחות של המשפחה הגרעינית וגם של המשפחה המורחבת מהתרחבות המשפחה ,והרבה פעמים גם סותר את ציפיות האם מעצמה.
אם לחזור לאימוץ....קשר של שתיקה קיים במידה רבה לא רק סביב דיכאון שלאחר האימוץ אלא גם סביב קשיים אחרים שמביאים איתם הילדים מהתקופה הפורמטיבית [משפיעה וקובעת ]שבה נעזבו וחיכו להורים לתמיד ,קשיים עולים גם מהמפגש בין ההורים לילד הדורש הסתגלות משני הצדדים ,וקשיים מיוחדים עולים גם במהלך החיים,למשל גיל ההתבגרות שבו ילדים חווים בעוצמה רבה יותר כאב הנטישה הראשונית ועסוקים בגיבוש זהות שכוללת מודעות לכך שעברם-עבר מורכב.בתוך כך הרבה פעמים הם גם לא 'עושים הנחות' להורים המציאותיים ,המאמצים..
יש צדדים מקסימים באימוץ,בצד הקשיים יש הרבה אור ואהבה בדרך כלל בפורום זה .הגלוי ,מועדף בדרך כלל ובאופן מובן הצד של אור ושמחה..
גידול ילדים איננו חסין מקשיים,אף פעם ,גם בילדים ביולוגים. אך לקשיי האימוץ- גוונים משלהם.ידע,הבנה והתייחסות ....בעיני זה 'המתכון' להתמודדות עם קשיים כאשר מופיעים.
 
בעיני במקרה כזה

חובה שיתערבו רשויות הרווחה בהקדם וישקלו הוצאה מהבית.
גם אם ימצא האב בסוף הסדר כספי לקיומו וקיום משפחתו,עצם המחשבה למכור את הבת וניסיון לבצע את המכירה הזאת -מזעזע ומעיד לדעתי על חוסר משווע במסוגלות הורית .
לא מקנאה בתינוקת.
לא נכון לחשוב 'מה היא מבינה'.עוברים עליה דברים קשים מנשוא שאפילו לא יודעת לשיים.
 
למעלה