דג קרב סיאמי שתמיד צף למעלה האקווריום

oridistor

New member
דג קרב סיאמי שתמיד צף למעלה האקווריום

שלום, אתמול כדי להחליף מים לדג קרב שלנו החלטנו פעם ראשונה לנסות להוציא אותו בעזרת הרשת הירוקה. הצלחנו אחרי לא מעט ניסיונות (כיוון שהוא כל הזמן בורח לנו) להוציא אותו ואחרי שהסתבכנו עם להוציא אותו מהרשת הוצאנו אותו מהמים פעמיים. בפעם השניה הוא פשוט שכב על קצה הרשת (לא בתוכה) ולא זז בכלל. העברנו אותו למיכל זמני, החלפנו מים והחזרנו אותו לאקווריום.

כשהחזרנו אותו לאקווריום שלו, חוץ מזה שבהתחלה ראינו עליו הרבה פסים לבנים שנעלמו, התחילה תופעה חדשה, כל פעם שהוא התחיל לשחות למטה, ברגע שהוא הפסיק לשחות, הוא פשוט התחיל לצוף לראש המים, תופעה שלא ראינו אותו עושה עד לאותו רגע. זה ככה כבר כמעט יום ועדיין לא עובר, מדי פעם הוא שוחה לתחתית, אבל ברגע אחד הוא צף למעלה, לא בשחיה, כאילו משהו מושך אותו לשם. הוא נשאר בתנוחה רגילה פשוט במעלה האקווריום (הוא לא על הצד או משהו).

קראתי ברשת שזה יכול להיות בעיה בשלפוחית הציפה, אבל כיוון שלא נראה לי שהאכלנו אותו יותר מדי אני חושש שאולי פצענו אותו. על אף זאת אני לא רואה על הדג נזק ממשי כשאני מסתכל עליו מכל זווית.
האם זה אמור לעבור אחרי זמן מה או שכדאי שניקח את הדג להסתכלות?
 
בוקר טוב לשאלתכם

שאלה לי לפני שתקבלו תשובה
מדוע החלפתם מים לפי התאור שלכם על זריזות הדג שברח וקשה היה לתופסו
מצב הדג היה מצויין .אז מדוע החלפתם מים? לאחר התשובה נמשיך


 

oridistor

New member
ממספר סיבות

אנו מחליפים לו מים על בסיס שבועי כשאנחנו רואים שהמים עכורים. במקרה הספציפי היה לו לכלוך במים והוא היה דיי גדול אז חשבנו שזה יהיה נכון להחליף לו את המים שוב (על אף שעברו רק מספר ימים מאז ההחלפה האחרונה)
&nbsp
זאת הייתה הפעם הראשונה שהשתמשנו ברשת, כיוון שלרוב פשוט היינו מעבירים אותו למיכל אחר באופן זמני עם המים שלו מתוך האקווריום ולא תופסים אותו ממש עם הרשת (כי גם כשמדובר בשבוע הוא בורח מהרשת בסבבה ובנמרצות).
 

oridistor

New member
חשוב לציין

את הדג קנינו מחנות חיות ואמרו לנו שאפשר להחזיקו באקווריום צנצנת קטן, בלי פילטר ובלי כלום.
האקווריום עצמו לא מכיל פילטר ולא כלום ופעם ב-3 ימים אנו מאכילים אותו ופעם בכשבוע (אלא אם יש לכלוך לא ברור) אנו מחליפים לו את המים.
&nbsp
בימים האחרונים (לפני שזה קרה) שקלתי לברר את האפשרות של לקנות לו אקווריום גדול יותר שיהיה לו יותר נוח בו, על אף העובדה שבגלל שהוא קרבן סיאמי הוא לא יכול לחיות עם אף דג אחר בלי שזה יגרום לסכנה.
&nbsp
ככה שאם הסוגיה היא אקווריום בלי פילטר, ואם הסוגיה פתירה בצורה כלשהי, אשמח לשמוע, כיוון שאני מאוד דואג לו (ובו בזמן מרגיש רע שהוצאנו אותו עם הרשת במקום להמשיך להעביר אותו בין מיכלים).
 
בו נעשה קצת סדר בנושא

בו נעשה קצת סדר בנושא.
  • דג הקרב זכר מספיק לא נפח מים של 4 ליטר.
  • לא נחוץ לו פילטר או משאבת אוויר. הוא נושם אוויר נקי פעם בכמה דקות אפשר לראות את זה שהוא עולה אל פני המים ויונק אוויר
  • איו צורך במצע אבל אפשר להכניס מצע טבעי כמו חול ים נקי ולשתול צמח בשם אלודאה או קבוממבה לשם שיראה יפה וגם יעזור למים להשאר צלולים. .
  • משקל הדג עד 3 ג"ר.
  • יש להאכיל כל יום במזון הקרוי תולעי טוביפקס או תולעים אדומות (דם) .רצוי מזון קפוא שמגיע כמו חפיסת שוקולד.(ראה תמונה מצורפת)
  • משקל המזון ביום שהוא צריך זה 1% ממשקלו הוא.
  • לא מחליפים מים לדגי קרב לא שבועית ולא בכלל אלה רק באם יש בעייה של זיהום המים בגלל עודפי מזון.
  • באם המים מקבלים גוון של לכלוך זה אומר טעות בכמות המזון שלא נאכל ואז יש להחליף רק שליש מים עם שואב רפש ובאותה הזדמנות לשאוב את הצואה מהקרקעית ולא יותר.את המים המוחלפים יש לקחת ממתקן שתייה או מים קנויים כמו מי עדן. בשום מקרה אין להחליף את כל המים.
  • <font>יש להעמיד לצד כלי המים מראה שהדג יראה עצמו כל יום ל-5 דקות אבל לשנות מדי יום את מיקום המראה זה גורם לדג להלחם מול עצמו ומגביר את זרימות הדם אצלו ואז מקבל חיות וצבעים מדהמים</font>​
  • תעבוד בצורה הזו ותהנה ממראה הדג.
לשאלות נוספות אני כאן




 

oridistor

New member
אז בעצם אין בעיה?

כאילו, מה הסיבה שבגללה הוא צף כל הזמן למעלה?
&nbsp
האם זה בגלל שהוא אולי קיבל מכה כשניסינו להחליף את המים? האם זה כי חסר לו אוויר והוא לא מסוגל לשהות אפילו כמה שניות מתחת למים? האם זה בגלל שלא האכלנו אותו מספיק? (אנו מאכילים אותו פעם ב-3 ימים עם אוכל טיפוסי של דגי ים) כי אשמח לראות איך אפשר לטפל בזה. האם להצמיד לו מראה לאקווריום יכול לעזור לזה כי זה יעזור לו להבריא מהמצב שהוא בו?
&nbsp
בגדול, אשמח גם לדעת איפה אוכל להזמין ולקנות את הדברים שציינת (תושבי תל אביב), אם זה האוכל ואם זה שואב הרפש וכלים נוחים כדי להחליף את המים במידת הצורך (כי סתם לקחת את הדג מהאקווריום עם רשת אנחנו לא יכולים)
 
מה הסיבה שבגללה הוא צף כל הזמן למעלה?

פגעתם בו בזמן הוצעתו מהמים ב-99% אין מה לעשות בקשר לציפה.
קראו היתב את מה שכתבתי יש שם תשובות לכל השאלות.


 

oridistor

New member
תודה רבה על כל העזרה!

רק יש לי שאלה אחת קטנה אחרונה.
&nbsp
אם פצענו אותו, האם יש סיכוי שהוא יחלים מזה? ולפי מה שאני מבין ממך, גם במקרה שהוא לא יחלים מזה, הוא ימשיך לחיות בסבבה שלו, נכון? כי לי מהצד זה מאוד מדכדך לראות אותו מנסה לרדת ולא מצליח להישאר למטה כמו שהוא היה עושה תמיד
 
אם פצענו אותו, האם יש סיכוי שהוא יחלים מזה?

בוקר טוב
בדרך כלל אין מה לעשות במקרה הזה של פגיעה כנראה בכושר הציפה של הדג.
הוא יכול להמשיך לחיות כך זה לא נראה טוב אבל אין מה לעשות.
נסה לא להאכיל כמה ימים אולי אולי אולי זה יסתדר.
חזור בעוד כמה ימים וספר לנו מה קורה
 

oridistor

New member
נראה שהמצב מעט מחמיר

לא האכלנו אותו במשך כמה ימים ולאחר מכן (כשעבר כשבוע שלא האכלנו אותו) התחלנו להאכיל אותו פעם ביום.
&nbsp
אנחנו גם שמים מולו מראה 5 דקות כל יום, וזה כן עוזר והוא נצבע לאט לאט באדום וזה ממש יפה.
&nbsp
היום הוא התחיל להירדם על הצד (כבר חשבתי שהוא מת) והוא לא יורד בכלל מהחלק העליון של המים, על אף שעד עכשיו הוא היה תמיד מנסה לרדת לקרקעית, מגיע לקרקעית ואז צף בחזרה למעלה. הוא לרוב נמצא בהטיה כזאת או אחרת לימין או לשמאל, ועל אף שהוא כן מצליח לשחות כמו שצריך ונראה מלא בעוצמת חיים אבל הוא עדיין מתנהג מעט מוזר...
&nbsp
לא יודע אם יש הרבה מה לעשות בשלב הזה ואשמח לכל עצה. אולי צריך להחליף את המים? אבל הם לא נראים עכורים בכלל.
 
לא להחליף מים חד משמעית

החלפת המים תהרוג אותו.
אתה יכול לרענן את המים בחלפת 3 כוסות מים בלבד להוציא ולהכניס מי עדן או ממתקן מים שעוברים סינון ביתי
המשך באותה הדרך וליזכור עודף מזון יהרוג אותו.
 
למעלה