אקווריום

knego2

New member
אקווריום

שלום רב
חברי נתן לי מיכל אקווריום 80 סמ פנורמי עים פילטר וחצץ.
הוא אמר שהכי פשוט לגדל דגי זהב .רציתי לדעת כמה דגי זהב אפשר לגדל ובאיזה גודל? ומה אפשר לעשות עוד?ומה להאכילו וכ"ו.
 
חברי נתן לי מיכל

נכון מאוד שלגדל דגי מים קרים זהב (קרפיונים) זה הקל ביותר .
ולכן כמות הדגים באקווריום נקבע לפי כמות המים ביחס לגודל הדגים
רצוי לאכלס ביחס של דג אחד לא גדול לכמות מים של 20 ליטר.
המזון מותאם לדגי קרפיון כמות המזון 1% ממשקל גופם פעם ביום.
לשאלות נוספות אני כאן שבוע טוב


 

knego2

New member
בועות צפות

ישל לי עוד שאלה.למה יש בועות אויר על פני המיכל.ממה זה נובע?
 
למה יש בועות אויר

בועות אוויר שלא מתפוצצות מייד מראה על איכות מים לא טובים,
יש להחליף שליש מים מיידית אחרת זה יביא לתמותת דגים
הסיבות לכך הם

  1. פילטר לא מותאם
  2. כמות מזון גדולה
  3. חוסר אוורור מספיק
מאמר קצר שלי שיכול לעזור
האכלה נכונה של דגים באקווריום..
1 השלב הראשון והחשוב זה בחירת משפחות הדגים והתאמתם לנפח האקווריום שלכם וחשוב יותר אבל לא מחייב לאכלס בדגים הניזונים מאותו סוג מזון.
2. חשוב מאוד טמפרטורת המים שתהיה קבועה זה משפיע ישירות על הדגים ועיכול המזון.
3. יש להתאים את המזון לפי המפרט הרשום על הקופסה ולא חשוב שם היצרן גם מזון תוצרת הארץ הוא טוב בהחלט. (לא תמיד היקר הוא הטוב ביותר)
4. כמות המזון הניתנת לדגים היא כמות שלא תעבור את 1% ממשקל גופו של הדג פעם ביום כמות המזון של 1% יכול להיות מחולק לשניים ולחלקו פעמים ביום בלבד כאשר האקווריום חייב להיות מגובה בפילטר ביולוגי בנפח סינון נכון לכמות המים ומשקל הדגים.
5. באקווריום צמחייה עם דגים הפילטר יכול להיות בהספק קטן יותר.
6. כאשר מגדלים דגים מסחרית בחוות דגים מאכילים כמה פעמים ביום כאשר המשקל הכולל והיומי של המזון הוא 10% ממשקלו של הדג והמכלים מגובים בפילטרים מסחריים גדולים מאוד.
7. רצוי באקווריום ביתי לא להאכיל פעם בשבוע.(מאלץ את הדגים לחפש מזון בקרקעית)
8. באם אנו מחזיקים באקווריום דגים בגדלים שונים יש להאכיל את הגדולים במזון גדול יחסית ושיתאים לגודל הפה של הדג ורק לאחר זאת להאכיל את הקטנים במזון המותאם להם. באם יש באקווריום דגי חתול (קורדורס) לא צריך לדאוג במקרה ונתתם מזון עודף בשרי הם ינקו את זאת. בכל מקרה יש להכניס גם דגי חתול (פלקוסטומוס) האוכל אצות והוא יעשה את עבודת הניקוי מירקת. באם אין אצות באקווריום יש להאכיל במזון המיועד לדגי חתול האוכלים אצות ויותר טוב להאכיל בעלה חסה חלוט לכמה שניות ולחזור ולהאכיל כאשר המזון כורסם לגמרי. . בכל מקרה האכלת דגי חתול תעשה בלילה בחושך מוחלט.
9. האכלת יתר של הדגים תגרום לחוסר איזון במים ובמקרים רבים אפילו לתמותה .הדג אוכל בדיוק את אשר נחוץ לו ומה שלא מתעכל יוצא מגופו אל המים וכאן מתחילה הבעיה מחלות ורפש וכל אשר בעקבות זאת..
כאן אני מציין שכל אשר כתבתי מיועד לדגים באקווריום בלבד ולהחזקתם במצב בריאות טוב + חשוב שבאקווריום יהיו זרימות מים בכל כוון בעיקר באזור המצע ופילטר ביולוגי לשמירת איזון המים .
בהאכלת יתר של הדגים לא תשיגו גידול מהיר משום שהדג גדל מהר כאשר יחס נפח המים לגודלו הפיזי הוא גדול מאוד. לכן החזקת דגים בצפיפות סבירה באקווריום זה מאפשר שמירת גודלם בריאותם והתרבותם בשבי בלבד.
כל אשר נכתב למעלה מיועד גם לדגיגים שהושרצו אצלכם והם באקווריום ניפרד.
באם תעשו את אשר המלצתי לא יהיה צורך כמעט בשאיבות רפש וכן חשוב להחליף שליש מים פעם בשלושה חודשים. כאשר מפצים את חוסר המים באקווריום במי עדן או אחרים אפילו אין כל צורך להחליף מים שנים.

הכותב בירנבוים בצלאל (צלי)
 
למעלה