טיפול משולב של רפלקסולוגיה ופרחי באך

טיפול משולב של רפלקסולוגיה ופרחי באך

רוב הטיפולים בקליניקה שלי הם טפולי רפלקסולוגיה למרות שאני מטפלת גם ברייקי וגם פרחי באך. אני מרגישה שיש לי קושי לשלב בין הרפלקסולוגיה ופרחי באך כלומר שאני לא בדיוק יודעת איך לעשות את זה נכון. האם להסתכל על הרגלים ועל סיפור המטופל ולפי זה להכין תמציות או טיפול רפלקסולוגי מלא עם שיחה עם המטופל ולתת בקבוק. מאוד אשמח לעזרה כי אני מרגישה שאני מאוד זקוקה לזה. תמי
 

efrat791

New member
היי תמי

שילובים זה דבר מקסים בתנאי שיודעים איך ומתי לעשות אותם ולא עושים אותם בכוח. נראה לי שבשאלה שלך די ענית לעצמך- אם את לא יודעת אם בכלל לעשות שילוב אז אולי לא צריך. שני הטיפולים שציינת יכולים לעמוד בפני עצמם ואני חושבת שכשיגיע מטופל שיזדקק לשילוב את פשוט תרגישי את זה ולא תהיה התלבטות. דרך נוספת להסתכל על זה היא לבחון איך המטופל מרגיש בסוף טיפול (או יום/ שבוע אחרי) רפלקסולוגי? יכול להיות שמבחינתו הכל בסדר והוא מרגיש שרק רפלקסולוגיה מאוד עוזר לו אבל את זו שמרגישה שמשהו לא מספיק. ובאותה הזדמנות אני אשתף אותך במקרה דומה ששמעתי היום- מישהי שמטפלת בשלוש שיטות טיפול שונות ושילבה את שלושתם ביחד- גם המטופלת לא הגיבה לזה משהו וגם היא אמרה שאולי זה היה "קצת יותר מדי" כי היא הרגישה שאם היא תשלב הכל דברים יזוזו יותר מהר/ טוב. החכמה היא פשוט לדעת מה מתאים לאדם שיושב מולך- אם הוא בא לטיפול רפלקסולוגי אני לא יודעת עד כמה הוא יעריך את זה שהוא יוצא משם עם בקבוק, ומצד שני אם את ממש מרגישה שהבקבוק עדיף על הטיפול, פשוט שתפי אותו. סליחה שיצא קצת ארוך... בהצלחה.
 
תודה וזה ממש לא ארוך...

זה עלה לי במיוחד מאחר ומשהי דרך המייל שאלה אותי על הפרחי באך וכיצד אני מאבחנת. כשמשהו מגיע לטפול בפרחי באך אני בדרך כלל עובדת עם התשאול ועם סיפור המטופל אבל עלתה לי מחשבה שכרפלקסולוגית אני יכולה להעלות אותה למיטה ולאבחן את כפות רגליה ולאו דווקא להציע לה טיפול רפלקסולוגי.
 
היי ../images/Emo13.gif

אני חושבת שהידע שרכשת הוא שחשוב, ושעם הזמן והנסיון את תלמדי איך לשלב בין הדברים. נשמע לי מאוד מעניין לאבחן בעזרת רפלקסולוגיה ולטפל בפרחי באך ולהיפך ואף לשלב בין השיטות אך כמו תמיד צריך לבדוק עד כמה המטופל פתוח לנושא ועד כמה כל שיטה טיפולית מתאימה לו. נשמע לי שילדים יכולים להגיב לשילוב בצורה נפלאה
 
היי אפרת ../images/Emo13.gif

שמחה שחזרת... ואני מסכימה עם מה שכתבת. אני חושבת שיש מקומות שנכון לשתף את המטופל ולשמוע את הרגשתו כי כך למעשה נצליח להתאים לו את הטיפול הטוב ביותר.
 
למעלה