קצת מהמתרחש אצלנו בחינוך הביתי.

sarit38

New member
קצת מהמתרחש אצלנו בחינוך הביתי.

אז נסענו היום בעקבות השלג ומצאנו שלג בהר מירון רצנו השתוללנו והיה כייף אמיתי. בני בן ה6 ושלושה חודשים החליט שהוא רוצה ללמוד לקרוא לי אין את הכלים ( בגלל מי שהוא, עם הבת זרם מצוין) יש לי חברה מורה ( מדהימה- יש גם כאלה) ואנו נפגשים פעם בשבוע ומתקדמים בקצב איטי וכייפי בלי לחץ עם המון משחקים והוא נהנה. בהתחלה הוא אמר אני רוצה בדגש רוצה לקרוא לא רצה ללמוד לקרוא. יום אחד פשוט קם ואמר אמא אני רוצה שתלמדי אותי. ואז פניתי לחברתי. בתי רצתה להבין את הקטע של נתתי 70 שקל למוצר שעלה לי 58.45 שקל קצת הסתבכה. אתמול הקמנו בבית בית קפה היא הכינה תפריט עשיר מאוד הקלינטים היו סבא סבתא, אח, שכנה, חברה אמא שלה ואני. היא רשמה את ההזמנות של כולם היא הכינה דברים
הגישה בצורה אסטתית. לבסוף שילמנו לה והיא היתה צריכה לחשב ולתת עודף והבינה את כל הענין של חלקי הכסף, חישוב עודף וכו.... אז זהו עד כאן עידכון מהנעשה אצלנו בחינוך הביתי
 
גם אצלנו כסף היה הכלי לחשבון

מבחינתי זה היה "להרוג שתי ציפורים במכה אחת" יהונתן קיבל "תקציב ממתקים שבועי" בסך 20 ש"ח. 1. זה צמצם משמעותית את כמות הממתקים שאכל כסף לא נצבר משבוע לשבוע (כדי שלא ייקנה יותר מדי ממתקים בשבוע אחד) עם הזמן, היו שבועות שבחר לקנות עם הכסף דברים אחרים... 2. לימדתי אותו לבחון את המחירים, להסתכל על מבצעים (איך לקנות יותר באותו הכסף) 3. הוא יכול היה לקנות רק אם חישב נכון. כיון שהתחלנו עם זה כשהיה בן 6, אז בהתחלה הוא עבד רק עם השלמים. בהמשך הוא דייק את החישוב יותר ויותר. כלי נהדר נוסף לחשבון הוא: מונופול שמאפשר תירגול של חיבור, חיסור וכפל. קלפי יוגי-הו מעולים לחיבור במספרים גדולים (4 ספרות). לשברים פשוטים יש משחק קופסא שממחיש נהדר. יש בו חלקים מפלסטיק ולוחות 'פיצה'. יש שם: 1/2, 1/4, 1/8 1/3, 1/6, 1/5, 1/10 אגב, משחקי קלפים שונים מהווים גם כן התחלה טובה (קלפי משחק) וסיפור קטן. יהונתן ואחד מחבריו החליטו לעשות מסעדה. הזמנו דברים, והם הגישו והיה אחלה!! אבל... הם לא ממש הסתפקו בכסף המדומה שהכינו. הם רצו שנשלם בכסף רגיל
 
למעלה