מעדכנת לגבי החינוך הביתי

ליאת 6

New member
מעדכנת לגבי החינוך הביתי ../images/Emo82.gif

קודם כל תודה עבור כל התמיכה והשאלות החשובות שהועלו פה. לאחר התלבטות קשה החלטנו להחזיר את הילדים אל מערכת החינוך הרגילה בעיר ולא בבית הספר האזורי של הקיבוצים. הילדים הביעו געגוע לחברת הילדים הרגילה והרגשנו שתהיה זו טעות למנוע מהם חינוך במסגרת הרגילה שדעותינו לגביו אגב לא השתנו. עדיין אנו סבורים שרמות האלימות והסיכון לילדים הן בל תתוארנה. שילדה עם לקות למידה ללא מאבק מתמיד תלך לאיבוד. שהחופש הוא תנאי בסיסי ללמידה ולהפנמה. ששימוש בדרכי הוראה יצירתיות הוא בגדר חובה ולא מותרות. ולכן אני מעשירים אותם באמצעות חוגים, ובבית מורידים לחץ. הילדים מאז שובם שמחים ומלאי התלהבות. החלה תנועה של חברים לבית דבר שתורם לתחושת השייכות והבטחון העצמי שלהם. עדיין יש אלימות בכתה אפילו אלימות קשה אך הילד המסויים מכה את כל הילדים וחלק מהמורים ולא רק אותה . לא שזו הקלה ואני חורקת שיניים בכל פעם. אני שמחה שיש פורום כזה. שיש חשיבה אלטרנטיבית. חוששת שלא עמדתי גם במסרים שקיבלתי מכל הסביבה שאמרה לא אל תנתקי אותם מבית הספר. בסופו של דבר ויתרתי. ברגשות מעורבים. סיכמתי עם המפקחת שביוני נחזור ונדון בבקשה לחינוך ביתי שבינתיים הוקפאה.
 
בהצלחה! למרות שיש לי רגשות מעורבים

הרגשות המעורבים הם: אני שמחה שהגעת להחלטה שאת שלמה איתה. אני עצובה כי בילדה חוזרת לסביבה שפגעה בה בעבר, ושהיא ממשיכה לפגוע בה בהווה. כיון שאמרת במפורש שדעותייך לא השתנו, אני תוהה אם מצאת דרך אחרת להתמודד עם הבעיות שם. אשמח אם תשפתפי אותנו.
 

Ella Bella

New member
ליאת היקרה, חשוב לי לחזק את ידייך

כי אני יכולה לדמיין מה עובר עליכם... אז ראשית:
לדעתי החלק החשוב של ההחלטה זה המסר שאת מעבירה לילדתך, שקיימת האופציה והיא יכולה לחזור אליה ולשנות את החלטתה בכל רגע נתון (מקווה שהבנתי נכון את השורה התחתונה). יהיו מחשבותיכם והשקפת עולמכם כפי שיהיו, החלק החשוב פה זה ההקשבה לילד לפני ההקשבה לעצמנו (אלא אם כן מקרים קיצוניים).
 
קודם כל- בהצלחה!!!

זה אומר, בעצם, שהם עברו בי"ס, או שהבנתי לא נכון? אני שמחה שהילדים שמחים ונלהבים- זה יותר חשוב מכל האידיאולוגיות (כולל אלו שלי...
). גם אני תוהה אם זו אכן החלטה מושכלת ושקלתם אותה ברצינות ומקוה שלא רק נכנעתם ללחצים, פשוט מפני שאני לא בעד "לטרטר" ילדים בהעברות חוזרות ונשנות. אולי היה כדאי לבדוק מסגרת שאינה בית ואינה חינוך רגיל מהסוג שאתם מתנגדים לו?.... כרגע, כאמור, זה לא משנה, העיקר שלילדים יהיה טוב ושלכם יהיה אומץ לעמוד על מה שחשוב לכם, גם בתוך המסגרת הרגילה.
 
שכחתי להוסיף....

כל הכבוד לך על האומץ והכנות לכתוב את ההשתלשלות הזאת כאן! תמשיכי לשתף!
 
../images/Emo10.gif דרקונית, למה אומץ?

לדעתי הפורום מאופיין בקבלה סובלנית של דרכים אחרות, לפחות ברוב המקרים - יוצאי הדופן הם כאשר אנחנו מגיבים להתקפות. אני אישית משתדלת לשמור את הפורום פתוח לכולם. הדבר הכי חשוב זה שלמות ההורים, בעיקר שלמות האם עם ההחלטה. ולא, זה לא אפליה בין ההורים על רקע מינם, אלא כי טכנית, האם נמצאת עם הילדים זמן רב יותר, ולכן היא זו שנותנת את מירב התמיכה ברמה היומיומית. היו כאן הרבה דיאלוגים עם הורים מתלבטים ואחרים, לפעמים היתה אפילו המלצה שלנו לוותר על החינוך הביתי, כי זה לא מתאים לילד או למשפחה בכלל ולהורים בפרט. אני מוחה על שאת חושבת שדרוש אומץ להיות פתוחים כאן. הילד הוא הכי חשוב! ולפעמים, אנחנו מאפשרים לילד דברים שאנחנו מסוייגים מהם - כי הם רוצים. לכל עניין מחיר. יש ילדים שטוב להם בביה"ס למרות הבעיות שיש בו. אני מקווה שבמקרה זה, תהיה יותר תועלת מנזק. מקווה שנמשיך להיות מעודכנים. ובאמת
לליאת ולילדים
 

ליאת 6

New member
תודה לכן על התגובות ../images/Emo140.gif

אכן הרגשות מעורבים ואכן מידה של פחד מהמערכת מהאיומים בבתי משפט מהחיטוט בחיינו והשיפוטיות שהרגשתי מה לנו ולכל אנשי המערכת? ככל שניסינו להחלץ ממנה ככה יותר באנו איתם במגע.... ואכן השיקול היה למען הילדים שהרגישו חריגים כי כולם חוץ מהם מחוברים לכתה לאיזו מסגרת השתייכות לחברה הכללית הם ילדים מאד חברותיים ומתחברים אנחנו במעקב ובקשר מתמיד עם הנהלת בית הספר ובאנו ברוח פשרנית של בואו נוריד את הציפיות עד למינימום כאשר הרף הוא אלימות. קשה מאד היה להחזיר וקשה להשאיר למרות שאני מרגישה שלמדתי הרבה מאד מעצם הנסיון הזה על הצרכים של הילד על הרצון שלי לתת ולהכיל ואת זה אני יכולה לעשות נהדר כאמא בלי להכנס למקום של המורה. יש כל הזמן התלבטות הבן לא רוצה ללכת למסדרי יום שישי אבל כל עוד הוא במערכת הוא לא יכול להמנע מהם... אולי חלק מהלמידה היא הלמידה להתנהל בתוך מערכת לא אידאלית. ואולי זו סתם רציונליזציה שאני עושה. הם הולכים בשמחה וחוזרים בשמחה לעומת בית הספר של הקיבוצים שהלכו בבכי וחזרו מוכים מושפלים דחויים ופגועים. אז במובן הזה השינוי בהחלט חיובי. בתחושה הבסיסית שלי אם היה יותר קל לקבל אישור בלי התנהלות מגעילה של המוסדות בכל זאת הייתי קשובה לעולמם הרגשי של הילדים ומחזירה אותם לכתות בעיר.
 
לא התכוונתי לשום דבר שלילי

חשבתי שעקרונית- לבוא ולדווח בפורום של חינוך ביתי וחלופי על החלטה להישאר במסגרת הרגילה זה אמיץ. הרבה יותר קל במצב כזה פשוט להיעלם מהפורום, ולכן המעשה אמיץ בעיניי. ממש לא התכוונתי לכך שמישהו ספציפי כאן יתנהג לליאת בצורה לא נעימה,
אם הובנתי לא נכון...
 
למעלה