רענון נהלי הכתיבה בפורום

../images/Emo131.gif רענון נהלי הכתיבה בפורום ../images/Emo131.gif

נתחיל מבעיה חמורה מאוד שהתחילו אותה מספר בודד של גולשים וזה הפך למגיפה. אני מתכוון למנהג להשאיר את האצבע על המקלדתתתתתתתתתתתתת. דוגמאות לטימטום : תודההההההההההההה אחייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי ישששששששששששששששש זכיתיייייייייייייייייייייייייייייייייייייי רק דאלאס לזכייייייייייייייייייייייייייייייההההההההההההההההה יאלהההה אנדררררררררררררררררררררררררררררררררררר טוטי המלללללללללךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך מי שימשיך לכתוב ככה ולהוריד את הרמה בפורום , סיכוי גבוה מאוד שיחטוף השעיה ולא לתקופה קצרה. הלאה, יש גולשים שנגמר להם המקום בכותרת וממשיכים את המשפט בתוך התוכן, לדוגמא : כותרת ההודעה : בגלל שקובי לא משחק אני חו תוכן ההודעה : שב שהלייקרס יפסידו... אם נגמר המקום בכותרת,אז לא רושמים חצי מילה וממשיכים אותה בתוכן !! שימו לב לכותרות שאתם נותנים להודעה שלכם. "כנסו צריך עזרה דחוף!!!!!" זו דוגמא רעה לכותרת.. תן כיוון באיזה נושא אתה צריך עזרה,תן כותרת שמסבירה מה אתה צריך ואחר כך תפרט בתוכן ההודעה. "המלצה חמה להיום" דוגמא רעה לכותרת, תציין את המשחק בכותרת כדי שמי שמעוניין יקרא את ההמלצה. הלאה, "חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח" זה לא מילה,אם יש לכם ליחה בגרון לכו לרופא
יותר ויותר גולשים משתמשים ב- חחחחחחחחחח כדי לבטא את עצמם גם אם לא נכתב שום דבר מצחיק. לדוגמא : מנצ'סטר מובילה חחחחחחחחחחחחחחחחחח איזה צינור חחחחחחחחחחחחחחחחחח חחחחח אחי איפה נעלמת פתח תמסנג'ר חחחחחחחחח או לחילופין תוך כדי כתיבת הודעה דוחפים כמה חחח - לדוגמא : "הייתי היום בתחנה חחחח והיה חסר לי עשר שקל חחחח אז רצתי הביתה ובדיוק התחיל המשחק של מילאן חחחח אז נשארתי כבר בבית חחחח בסוף הטור לא תפס חחחחחחחחחח אז יצא שהרווחתי חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח" זה נשמע הזוי אבל יש גולשים שככה כותבים. והודעות כאלה מרחיקות גולשים חדשים שחושבים שנקלעו לפורום של טיפשים, עד היום הבלגתי אבל לא עוד. לא אתן שמספר קטן של גולשים עילגים עם רמת כתיבה של גנון יכתימו פורום שלם. מי שימשיך להביא לפה את הסגנון כתיבה עילג שהוא רגיל אליו בצ'אטים או מפורומים שככה מקובל לכתוב שם, צפוי להרחקה מהפורום. אם משהו הצחיק,העציב,או עצבן אותך אז יש מלא סמיילים שתפוז מאפשרים לכם להכניס להודעה וזה קל מאוד לשימוש. לא יודעים איך? אז בתוך כל הוספת תגובה רגילה (לא מהירה) יש לכם למטה אופציה של " סמיילים וסימנים לתוכן או לנושא" לחצו על זה ויפתח לכם חלון קטן ובו תבחרו את הסמיילי המתאים לכם. אם אתם רוצים להמשיך לכתוב אחרי הסמיילים,אז תקליקו אחרי הסמיילי ותמשיכו לכתוב. עדכוני תוצאות : עדכון נורמלי : 0:1 רומא דקה עשירית. עדכון דבילי : רומא 1111111111111111111111111111 לא משנה כמה תלחצו על הספרה ,התוצאה תישאר 0:1. אז בבקשה לא לעדכן יותר ככה
ונא לעדכן גם דקה של הבקעת השער. ניקוד : נא להקפיד להשתמש בפסיק,נקודה,מקף וכל מה שיעזור להבין טוב יותר את התגובות שלכם. את סימן הקריאה (!) תשאירו למקרים שבהם זה נחוץ ובמינון המתאים. במקרה של "תגובות על הטור !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" זה מטופש להוסיף כל כך הרבה סימני קריאה. אני בטוח שיש כאלה שקוראים את ההודעה וחושבים - אוף,מה הוא רוצה הנודניק הזה,הוא יגיד לנו גם איך לכתוב? התשובה שלי היא כן. אם אני מזהה שרמת הכתיבה ירודה אז חובה עלי להעיר, לטובת כלל הפורום. תדמיינו כמה גולשים תותחים בהימורי ספורט שנקלעים לפורום פעם ראשונה ונתקלים ברמת כתיבה ירודה,עושים אחורה פנה ולא חוזרים לפה וכולנו מפסידים מכך. אתם לא מודעים לחשיפה הגדולה שיש לפורום הזה שהוא הפורום הרשמי של שלושה אתרים מובילים : ערוץ הספורט-ספורט5 ,אתר תפוז ואתר ליגה. לכן חובה על כולנו לדאוג שהפורום יראה טוב יותר. לא מיכאל ולא אני נהנים להיות על תקן גננת ולא נעים גם להשעות גולשים, כל מי שקורא את ההודעה ומרגיש שהיא נוגעת לגביו אז בבקשה שיקפיד על הכללים. ושלא ישתמע מההודעה שאנחנו רוצים שנהיה פורום של "מרובעים" לחלוטין לא. הומור תמיד התקבל בברכה בפורום הזה שהוא מאוד לחוץ ועם עצבים בגלל ההימורים..רק להקפיד על כללי כתיבה נאותים והכל בסדר. תודה ממני ומיכאל.
 

זה שם זה

New member
../images/Emo196.gif הוצאת לי את המילים מ../images/Emo25.gif

כן גם אני
לגורל
וחושב שעדיף שיהיו
מאשר
ודי לחכימא בפטימא..
 

הנסיך 8

New member
../images/Emo45.gif אבי ומיכאל כל הכבוד ולפי דעתי

לא להצריך להשעות מהר תנו להם אזהרות לכל אותם שצורחים חחחח או כמו שהם רושמים את התוצאה 11111 צריך לתת להם איזה שהוא סימן אזהרה קטן טוף חוץ מזה אבי אתה גם פרפר לילה מה לך ולשעות האלה ? באהבה גדולה הנסיך 8 שטס למיטה
 
בשביל זה יש כתבתי את ההודעה.

זה סימן אזהרה בולט וגם ישאר נעוץ לזמן רב. אני מודע שההרגלים האלה לא יעלמו בין רגע, כמו שנאמר Bad habits are hard to break . ניתן עוד כמה תזכורות פה ושם עד שכולם יתרגלו לשמור על הפורום נקי ומסודר.
 

Eloima

New member
../images/Emo50.gif והערה קטנה לכותרת

שתי שורות למעלה כתוב לא לכתוב כותרות חצויות ולהמשיך אותן בהודעה והדבר לא מחלחל. סתם נראה מצחיק שבשרשור מהסוג הזה אנשים עדיין לא מפנימים את מה שנאמר. בהצלחה עם המהלך, אני אישית כבר הרבה זמן לא גלשתי פה בגלל אנשים שהעליבו והציפו את הפורום בשורות בודדות של תגובה.
 
צודק, צודק, צודק

קודם כל, בבקשה תעברו על ההודעה שלכם פעם נוספת לפני שאתם לוחצים על "שלח הודעה". זו לא בקשה מוגזמת מדי. כמה מעצבן אותי לראות עדכון תוצאה אחרי שער בדמות "11111111111111111" ... אף פעם לא הגבתי על כך, אבל אותי זה ממש מוציא מהכלים אני מעולם לא הגבתי כך ומעולם לא אגיב בצורה אדיוטית כזו. מה פשוט יותר מאשר לרשום 1:0 ??? וגם קרה לי לא פעם שניסיתי לקרוא הודעה ולקח לי כמה דקות טובות לפענח אותה, כי לא היו בה שום סימני פיסוק. חבר'ה, תשתמשו בסימני הפיסוק, הם לא סתם מקשים במקלדת. ובעייה נוספת שלי היא הכי מפריעה, אבל לצערי לא ניתן להעיר עליה: אני קורא לפעמים הודעות עם שגיאות כתיב איומות. הבעייה היא שאני לא יודע אם מדובר בעולה חדש שטרם הפנים שהוא צריך לדעת לכתוב עברית ולא רק לדבר, או בדיסלקט שיש לו בעייה והוא מודע לה ואז אין הרבה מה לעשות. משפט כמו: "הלכתי אתמול לטחנה לשלוח תור, והיה ממש תור ארוך אז ויטרתי ונסתי הביתה" יכול להוציא אותי מהכלים ! הלכתי אתמול לטחנה ? לאיזה טחנה ? טחנת קמח ? מה שלחת ? תור ? (שמילמיל כבר התייאש מהעניין עוד הרבה לפניי) ויטרת ונסת הביתה ? אולי ויתרת ונסעת הבייתה, לא יותר הגיוני ? נסתי הבייתה = ברחתי הבייתה, ואני אישית לא מכיר אף אחד שברח הבייתה בגלל תור בתחנה של הווינר, אז חבר'ה - נא לדייק קצת יותר לפני שמקלידים על "שלח הודעה".
 
מוטב מאוחר מלעולם לא

באמת שכבר שגיע הזמן שמישהו יטפל בתופעה הזו, זה נהפך לבלתי נסבל! מה יותר פשוט מלכתוב נכון, ולהשתמש בפסיק או נקודה פעם- פעמיים במשפט? בבקשה מכל הגולשים לקבל את ההערה בחיוב וכביקורת בונה. תודה. תודה. ושבת שלום.
 

tziki 007

New member
הגיע הזמן

שמשהו יטפל בבלאגן של הילדים כאן, אם לא היה פה גן לא היה צריך גננת, ישר כח אבי ומיכאל.
 
יישר כוח רבותיי../images/Emo45.gif

תימצתתם את הסיבות שבגינן אנשים רבים וטובים פרשו מפה עם הזמן...שפה ירודה,חוסר פירגון,והרגשה שאין עם מי ובשביל מה לשתף פעולה.....נו,נראה איך זה יעבוד אני מקווה שאף אחד כבר לא ירצה ליתחון את דדי
 

belami255

New member
כל הכבוד!

יוזמה ברוכה והייתי אומר אפילו חינוכית במידה מסוימת. יש רק בעייה... עכשיו כל אחד שיכתוב בצורה עילגת יכול לטעון להגנתו שהוא רוסי (סליחה, עולה חדש מחבר העמים). אני מציע לעשות את זה על כולם, כולל כולם בלי קשר לגזע, מין ושנת עלייה, בלי הנחות לאף אחד. ככה אולי סופסוף חברינו העולים ילמדו לכתוב ולהתבטא אחרי שנים רבות בבתי הספר בישראל. גם לי מפריע כשאני קורא: "רוסים ינצחו קרואטים" במקום "הרוסים ינצחו את הקרואטים"...
 

oronm316

New member
כל הכבוד! גם בנושא אמנות השרשור כדאי להסביר

לשרשר נכון זה כל כך פשוט... לפעמים יש פה ויכוחים מעניינים, אבל אנשים פשוט לא יודעים איך להגיב כמו שצריך וזה נראה גרוע. גם תגובות על טור, וגם לשרשר את הטור שלך כמו שצריך בשרשור טורים
 
יוזמה מבורכת.... רק אציין משהו קטן

אני מציע שבכל פעם שפותחים שירשור תוצאות. צריך לפתוח שירשור "בטריבונה" כדי שלא נעמיס על השירשור תוצאות והוא ישאר נקי לתוצאות בלבד ויהיה יותר נוח ואת כל ה"ברכות" ושאר ירקות יתנקז לשירשור בטריבונה... בברכת שבת שלום ורק זכיות...:)
 

michaeler

New member
ורק תוספת קטנה - ככל האפשר בבקשה

להמנע מבדיחות פרטיות, הודעות כגון "אחלה טור גבר, ומה עם הבובה שסיפרת לי עליה?? שווה רצח הא?? חחח כנס כנס מהר למסנ'", וגם כן הודעות כמו "איפה אתה שלומי? יש טור?" או "יוסי תן תגובה מה דעתך על היום?", די מעיקות על הפורום מאחר והן רלוונטיות רק לשני חברי הפורום המדוברים, ולא לעוד אלפים שצופים בהודעה ולא מבינים מה הקשר. יש אופציה של מסרים פרטיים, אז בבקשה להשתמש בהם.
 

michaeler

New member
בנוסף, אני מנצל את ההזדמנות ורוצה להזכיר

לכולם את מאמרי הפורום, את קטגוריית הקישורים ואת הטאגליינס - אל כולם ניתן להגיע דרך סרגל הכלים הכחול במעלה הדף. יש שם הרבה מאוד דברים שימושיים ולמי שעדיין לא הספיק להציץ - בהחלט כדאי.
 

gilgulim

New member
הדבר שהכי ציפיתי לראות כאן

זה לגבי הדיבור המלוכלך של חלק מהחברים כאן שמשום מה מקבל לגיטימציה בזה שזה לא נמחק.(הפורום היחידי בתפוז שלא נמחקות בו הודעות בסגנון בן זונה ושאר קללות על אמהות)
 
למעלה