שיקום לאחר שבר בראש רדיוס (אמה)

MrBull

New member
שיקום לאחר שבר בראש רדיוס (אמה)

שאלה לבעלי המקצוע: אני שלושה שבועות אחרי שבר בראש רדיוס, שבר סגור ללא תזוזה. עפ"י הנחיית אורטופד (קופת חולים) השתמשתי במתלה במשך כל התקופה ונמנעתי מתזוזה של המרפק, כמו כן הקפדתי על תזוזה של הכתף על מנת לשמור על תנועה. להפתעתי רופא שאני מכיר (אורטופד בבי"ח) אמר לי להוריד מיד את המתלה ולהתחיל טיפול פיזיותרפי מייד על מנת לא לאבד תנועה. היום עדיין לא התחלתי טיפול אך הורדתי מתלה, המצב כיום הוא כזה שאינני יכול ליישר את המרפק בקו ישר אלה מגיע לזוית של 135 מעלות (הערכה), בסגירה כנ"ל, לא מסוגל לכופף ולגעת בכתף של אותה היד עם כף היד. האם המצב חמור, או שכך מקובל לאחר פציעה מסוג זה ? מה זמן השיקום ? והאם יש סיכוי שהזרוע תחזור לתפקוד מלא, ז"א פשיטה וכיפוף כמו שהיתה מקודם ? אילו תרגילים ניתן לעשות עצמאית על מנת לסייע לזרוע לחזור לעצמה יותר מהר ? תודה י.
 
שבר בראש הרדיוס

מכוון שרק עכשיו הפסקת להשתמש במתלה, זה סביר שעוד אין לך את כל טווח התנועה. מכוון שהשבר היה לדבריך ללא תזוזה סביר להניח שתוך זמן יחסית קצר טווחי התנועה במרפק ישתפרו ויחזרו לטווח המלא או לפחות לטווח שלא יפריע לך לתפקד. עד שתגיע לטיפול אתה יכול להתחיל עם יישור וכיפוף של המרפק וסיבוב פנימי וחיצוני של האמה (כמו תנועה של הברגה). אל תבצע תנועות שגורמות לכאב (מתיחה כן אך לא כאב) אל תפעיל עדין עומסים על המרפק. תשתדל להשתמש ביד בפעולות היום יום. אני סבורה שזה יסתדר תוך מספר שבועות. בהצלחה יעל
 

MrBull

New member
תודה על העצות

היום לקחתי הפניה למכון, מקוה להתחיל בקרוב
 

פרפרזה

New member
שיהיה בהצלחה - טיפים

1. להתמיד ולעבוד בבית (רק להגיע לטיפול לא יועיל) 2. סבלנות. שיקום הוא תהליך, וגם רומא לא נבנתה ביום אחד 3. "אמונה ביקורתית" - אתה צריך להאמין בטיפול כדי שיעזור לך, אבל לא בצורה עיוורת. צריך להיות קשובים לגוף ולשתף את הפיזיותרפיסט/ית שלך בכל דבר שאתה מרגיש. תקשורת היא הבסיס לטיפול נכון ויעיל. והעיקר שתחלים במהרה!
 

MrBull

New member
יש שיפור משמעותי

עברו כבר שלושה טיפולים והשיפור משמעותי, עיקרו לדעתי נובע מחזרה לפעילות (כולל רכיבה על אופניים) ועבודה בבית. מזל שיש את סמד (הפיזיותרפיסטית) בהצלחה לכל אלו שצריכים י.
 
למעלה