מתכונים לשבועות

shosa1

New member
סיסוש יקירתי!! שאלה אחרונה

במלית הראשונה כתבת גבינה מלוחה ליזה התכוונת? בולגרית? וסליחה על השאלות המציקות
 
שושה יקרתי../images/Emo23.gif

השאלות שלך בכלל לא מציקות הכל בכיף... ולשאלתך: גבינה מלוחה יכולה להיות גם בולגרית/צפתית/חמד כל מה שיש באפשרותך לקנות{ולפי טעמך} קחי בחשבון את סוג הגבינה שאת קונה להוספת המלח שלא יהיה מלוח מידיי....... אם החלטת לעשות בתבנית מלבנית תשתדלי לשטח את הבצק כמה שיותר כי הבצק תופח מעט..... אם יהיו לך עוד שאלות/בקשות אשמח לענות בהצלחה ליאור נ.ב. אני העשה את הפשטידה שלך נשמע לי יאמי יאמי
 

shosa1

New member
ושוב מיליון ../images/Emo51.gifנשמה מתוקה!!!../images/Emo140.gif

לפחות נעביר את הזמן ואת ההמתנה לפסים
בהכנת פשטידות קצת להפיג את המתחים והפשטידה באמת מעולה תנסי ואם יש שאלות אני פה אז בהצלחה גם לך מתוקה
 

shosa1

New member
הרגע שוחחתי עם...

מחלקת פסים שם למעלה והם הודיעו שיש הרבה לכולן
 
סיסי קבלי- סלט פסטה

חבילה פסטה צבעונית מסולסלת ומבושלת עגניות שרי חתוכות לחצי זיתים שחורים מגולענים עלי בזיליקום רוטב בבלנדר : שמן זית חומץ בן יין שום, מלח, פלפל, ובזיליקום לשים את חומרי הסלט בקערה ומעל לשפוך את חומרי הרוטב לסיום לקלות אגוזי קשיו ללא שמן ולפזר מעל הסלט יוצא פשוט פצצה!!!!
 

קרן אור7

New member
סלט פסטה קר מבישולה-מתכון מנצח

1 חבילה פסטה "פנה" (אני משתמשת בפסטה גריל ב-3 צבעים). 1 כף שמן. 300 גרם עגבניות שרי חצויות. 10 עגבניות מיובשות קצוצות דק 200 גרם גבינה בולגרית חתוכה לקוביות 100 גרם אגוזי מלך קצוצים גס 1.3 חבילת בזיליקום טריים קצוצים גס 1/2 כוס שמן זית מלח ופלפל אורגנו לבשל את הפסטה לפי הוראות יצרן. מסננים ומוסיפים כף שמן, מערבבים ומעבירים לקערת הגשה גדולה, מצננים. מוסיפים לפסטה הקרה את השרי, העגבניות המיובשות, הגבינה הבולגרית, האגוזים והבזיליקום. מתבלים בשמן זית, פלפל,מלח ואורגנו (לא לשכוח שהגבינה מלוחה - ויש להוסיף מלח בזהירות) מערבבים היטב ומגישים. כדי להוסיף צבע אפשר לגוון בפרוסות זיתים שחורים. ** הערות שלי - קרן אור7 - אני לא מוסיפה אורגנו, פלפל וזיתים ועדיין זה הולך פיצוץ.
 
עוגת גבינה

1 חבילה קמח תופח קטן 1 חבילה מרגריה לאפיה רכה מאוד 2 ביצים 1/4 כוס סוכר לערבב את כל החומרים יחדיו ולשטח בתבנית מלבנית 3/4 מהבצק את ה 1/4 הנותר לשטח בתבנית אינגליש קייק לאפות בחום בינוני עד להזהבה. החומרים למלילית: 1 מרגרינה רכה 3/4 כוס סוכר {אפשר פחות למי שלא אוהב מתוק במיוחד} 1 סוכר וניל 1 חלמון ביצה מעט חלב 2 גבינה לבנה 5%/9% 1 שמנת חמוצה להקציף את המרגרינה עם הסוכר להוסיף את החלב {להקציף טוב שלא יהיו גושים} להנמיך את מהירות ההקצפה ולהוסיף את יתר החומרים {להקציף היטב} לשפוך את הקרם על הבצק האפוי ולפורר את הבצק הנותר למעלה[הבצק מהתבנית הקטנה}. ממולץ להכין את העוגה יום לפני ההגשה.
 
פשטידת גבינות ודברים טובים- מעולה!!

טוב, אמנם היא לא בדיוק פשטידה דיאטטית ואפילו ממש לא דיאטטית אבל היא כל כך טעימה שחחיבים לחטוא לפעמים!!!
המצרכים: לבצק: 3/4 1 כוסות קמח 120 גרם חמאה חתוכה לקוביות 1/4 כפית מלח 1 ביצה 2 כפות מים קרים למילוי: 1 גליל גבינת פרומעז פרוסה 100 גרם גבינת קצ’קבל מגורדת 200 גרם פטה פיראוס מפוררת עגבניות מיובשות לפי הטעם 2-3 חצילים 1 שמנת 3 ביצים 2 כפות קמח מלח, פלפל שחור גרוס מה עושים? קודם כל- חותכים את החצילים לפרוסות. מניחים שכבה של חצילים ומעליה שכבה של מלח ושוב שכבה של חצילים ושכבה של מלח... ככה את כל החצילים ומשאירים ככה ל20 דקות כדי שהמלח יוציא מהחצילים את כל המים. אחרי 20 דקות שוטפים את החצילים ומטגנים אותם בשמן עד שהם מקבלים גוון חום ואז מוציאים אותם לנייר סופג עד השימוש הבא בהם. בנתיים, שמים במעבד מזון את הקמח, החמאה והמלח ומערבבים לבצק פירורי. מוסיפים ביצה ואם יש צורך מים ומערבבים עד שנהיה בצק אחיד. עושים מהבצק כדור עוטפים בניילון ניצמד ומקררים שעתיים. אחרי שעתיים- מרדדים את הבצק על קצת קמח (שלא ידבק), מעבירים לתבנית ומהדקים לתחתית התבנית ולדפנות. מחממים תנור לחום בינוני ( 180 צ. ) מסדרים על הבצק בשכבות את הגבינות, עגבניות מיובשות (אני אוהבת הרבה!!!) ואת החצילים המטוגנים. מערבבים בכלי את השמנת, הביצים, קמח, מלח ופלפל (כמויות ראו בחומרים למילוי) ושופכים לתבנית מעל כל שאר המוצרים. אופים כ- 45 דקות עד שהמאפה מזהיב. כן, כן אני יודעת... לא מדובר בפשטידת צ'יק צ'ק וצריך קצת להשקיע אבל זה שווה כל רגע!!!!!!!
אפשר לנסות להכין את הפשטידה גם עם גבינות אחרות קצת פחות שמנות... בהצלחה וחג שמח לכולנו! מי ייתן ובשנה הבאה לכולנו יהיו ביכורים חדשים!!!
 
למעלה