מה יותר מומלץ שיאצו או רפלקסולוגיה|

gigish

New member
הכל מומלץ... ../images/Emo6.gif

בתור רפלקסולוגית אני אמורה להגיד שרפלקסולוגיה יותר טובה, אבל אני גם מאוד אוהבת לקבל שיאצו, אז אני אגיד ששניהם... כמה מילים על רפלקסולוגיה: רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול דרך כפות הרגליים והידיים, כאשר בבסיס התאוריה עומדת ההנחה שכל איבר בגוף משתקף בכפות הרגליים וכך אפשר לטפל בגוף כולו ע"י לחיצות / מגע / ליטוף בכפות הרגליים והידיים. בהקשר של כניסה להריון, הרפלקסולוגיה מטפלת הן במימד הפיזי והן במימד הנפשי. למשל, במימד הפיזי - עזרה בהסדרה של מחזור לא סדיר / בעייתי ולפיכך גם בביוץ "סורר". בנוסף, "מכינים" את המערכת לקראת הריון. כמובן שהטיפול הוא אינדיבידואלי לכל אחת ואחת וחשוב לעבוד גם על דברים שאינם קשורים כביכול ישירות להריון (למשל, עצירות כרונית / כאבי גב וכו'), על מנת להתחיל את ההריון בצורה כמה שיותר מאוזנת. במימד הנפשי, מי כמונו יודעת עד כמה המתח בתקופה זו הוא גדול ועד כמה חשוב להקטין אותו. ומה אני אגיד לכם? בעיני רפלקסולוגיה היא הדבר הכי מרגיע בעולם
.... (ואני מנסה שלא להראות משוחדת...). כמו שאמאאור אמרה כבר, הטיפול באמת שונה בתקופה של עד הביוץ ואחרי הביוץ. אני נוטה להתייחס לתקופה של אחרי הביוץ כאילו האישה נקלטה ולכן לא נוגעת במקומות שלא נוגעים בהם במהלך ההריון. (ואכן, ישנם מספר מקומות כאלו וזה העיקר - שכל מטפל שמטפל בנשים בהריון ידע היכן ל א לגעת). הטיפול בתקופה זו הוא יותר אנרגטי, מלטף, מכין את הקרקע. אני מאוד אוהבת לשלב גם רייקי בתקופה זו ולעיתים גם פרחי באך. וואו, יש עוד הרבה מה להגיד... אולי בהזדמנות אני אכתוב מאמר... ודרך אגב, לשאלתך, אני מכירה רפלקסולוג מעולה שאישתו מטפלת בשיאצו באזור השרון. אם תרצי תשלחי לי מסר. ואם את רוצה, אני מטפלת בת"א, אז גם תשלחי מסר...
 
ועוד משהו- לא כל מטפלי השיאצו יטפלו

בך בין הביוץ לקבלת המחזור, למניעת הפלות. זה כמובן לא אמור לקרות, ואם זה קורה זה מן הסתם לא מהטיפול, אבל לא לוקחים צ'אנס כאן. מהעוד שבשלושת החודשים הראשונים הסיכוי להפלה הוא יחסית גבוה, ואף מטפל לא רוצה לקחת על עצמו דמעות של מטופלת.
 

hagitW

New member
גיגיש שאלה

את מכירה מישהו שמומלץ לרפלקסולוגיה בהריון באזור ירושלים?
 

פתקית

New member
גיגיש עוד שאלה ../images/Emo26.gif

מכל השיחה המלהיבה הזאת בינתיים התקשרתי למכבי טבעי וקבעתי תור לרופא ממיין לשבוע הבא. מה אני אמורה להגיד לרופא הממיין הזה? האם אניאני יכולה לבחור את הרפלקסולוג שאני רוצה להיות אצלו (נניח שהוא ממליץ לי על רפלקסולוגיה) ואם כן - איך יודעים מי בקופ"ח הוא טוב כמו שאת אומרת ומי הוא סטאז'ר?!? תודה פיתקי
 

gigish

New member
מנסה לענות...

לגבי הרופא הממיין, האמת היא שאין לי מושג, מכיוון שמעולם לא עברתי טיפולים דרך מטפל בקופת חולים ואני גם לא עובדת כמטפלת בקופ"ח.
עד כמה שאני יודעת הרופא הממיין קובע לאיזה טיפול תלכי על סמך הבעיה שלך וגם על סמך בקשתך. אם קיבלת המלצה על רפלקסולוג מסוים, לא נראה לי שיעשו לך בעיה. ורק להבהיר נקודה חשובה: בקופת חולים לא עובדים סטאז'רים!!! עד כמה שאני יודעת בקופות החולים מקבלים רק רפלקסולוגים בכירים (כאלה שלמדו לפחות שנתיים). ודרך אגב, גם אם אתן הולכות לרפלקסולוג פרטי - תוודאו שהוא בכיר! (לא להתבייש לבקש תעודה). חשוב שיהיה בכיר, במיוחד כשמתעסקים פה עם הריון ופוריות.
אין לי ספק שהרפלקסולוג/ית שתלכי אליו לא יהיה סטאז'ר, אבל אם אין בינכם כימיה / משהו לא נראה לך, תמיד אפשר לבקש להחליף. מאוד חשוב שתהיה כימיה ואמון! דבר נוסף, אם כבר מדברים על סטאז'רים: בתי הספר השונים למכללה משלימה עורכים טיפולים כחלק מהסטאז'. בד"כ הטיפולים מתבצעים בבתי הספר / בקליניקות של בתי הספר, ניתנים בחינם או בתשלום סימלי ומתבצעים בפיקוח המורה והאסיסטנטים. זו יכולה להיות אופציה עבור אלו מכן שמתקשות לשלם עבור מטפל פרטי/ קופ"ח. שווה לברר במיכללות (רידמן, מדיסין, ג'נסיס וכו'). ולך פתקית - מקווה שתיהני ותפיקי תועלת מהטיפולים!
 
תשובה לגבי קופ"ח- לרוב במקרים של

בעיות פוריות יעדיפו לשלוח אותך קדם כל לדיקור סיני. מומלץ להיענות לבקשה, ואם יש כסף לשלב עם רפלקסולוגיה או שיאצו.
 

פוּ

New member
איך זה עובד דרך קופת חולים?

למי מגיע? אצן עושות כל כך חשק
אני מרגישה את הדם זורם ברגלים
מהתיאורים שלכן
אני בזמן האחרון כשהבחור רואה טלויזיה מרימה רגלים מורידה גברים והוא כבר מבין את הרמז
נכון שהוא לא רפלקסולוג (אולי אני אשלח אותו לקורס
) אבל זה כל כך כיף ומרגיע גם אם הוא לא יודע למה הוא לוחץ דווקא באזור מסויים - פשוט מרגיע
 
יש מבצע 79 שקלים 45 דקות

רפקסולוגיה דרך כללית מושלם (שלחו לי היום בדואר) ובהריון זה טוב לעשות?
 

c21

New member
אני הולכת דרך כללית מושלם...../images/Emo42.gif

זה עולה 68 ש"ח ל45 דקות. למיטב ידיעתי לא עושים רפלקסולוגיה בהריון.
 

c21

New member
אופס...../images/Emo12.gif

רק עכשיו אני רואה מה גיגיש כתבה לגבי הריון.. כנראה היא מבינה בזה יותר ממני אם היא מטפלת.
 

אמאאור

New member
עושים טיפולים בהריון, רק לא דיקור

ברפואה המשלימה מתייחסים להריון כאל מצב מסוים, לא כאל "מחלה", ולכן מותר ואף רצוי ומולץ לקבל טיפולים. עם זאת, חשוב מאוד ללכת למטפל מוסמך ומנוסה, כי בכל זאת הריון זו תקופה רגישה וצריך להרגיש בטוחה בידיים של המטפל. בשליש הראשון רצוי להימנע מקבלת טיפולים, מעצם רגישותו של ההריון וסיכוי ההפלה הגבוהים יחסית בשלב זה של ההריון, אלא אם מדובר במטופלת ותיקה ומנוסה שמעוניינת להמשיך לקבל טיפולים גם בשלב הזה (אע"פ שאני לא ממליצה לפני שבוע 13 מלא - למה לחפש צרות?). בשליש השני + השלישי - טיפולים, וכמה שיותר. מה שאסור בהריון זה דיקור.
 
לא נכון!!!! מותר וכדאי דיקור בהריון

למניעת כאבי גב, לחיזוק המערכת החיסונית של האם והעובר, לחיזוק מערכת העיכול, מניעת הקאות ועוד ועוד. חבל שאת כותבת משהו כ"כ החלטי ללא ידע על כך. דברי עם כל מדקר שמחזיק מעצמו, כולל כל המדקרים בקופת חולים והם יעידו על כך.
 

אמאאור

New member
על כך דעותינו חלוקות....

אבל מותר לא להסכים, נכון? יש לי חברה טובה מאוד, מטפלת מוסמכת בדיקור, שאומרת שמותר לעשות דיקור בהריון רק במצבים מאוד ספציפיים, ועדיף לא. אני אישית סומכת על הדיעה שלה. כמובן שזו הדיעה האישית שלי, אף אחת לא חייבת לקבל אותה ולא היתה לי כוונה לעורר "מלחמת עולם" בעניין...
 

אמאאור

New member
מוסכם בהחלט

ובקטע הזה המלצה כללית - תמיד ללכת למישהו מנוסה, מישהו שמבין מה שהוא עושה. במיוחד אם מקבלים טיפולים בזמן ההריון, לא לתת למישהו לא מנוסה "להתגלח" עליך. נכון שכולם צריכים לרכוש ניסיון - אבל הריון שהושג במאמץ הוא כל כך נדיר ויקר, למה לחפש צרות... שרון, באיזה איזור בארץ את עובדת?
 
למעלה