שלום לכולן, חדשה כאן

שירה 261

New member
שלום לכולן, חדשה כאן

שלום לכולן אני שירה בת 26, אנחנו מנסים להיכנס להריון שנה וחצי בינתיים ללא הצלחה.
בבדיקות התגלו אצלנו כמה בעיות שמוגדרות על ידי הרופאים גבוליות- יש לי שחלות פוליצסטיות אבל הביוץ והמחזורים תקינים לגמרי, לבעלי יצא בבדיקת זרע מורפולוגיה 2% כל שאר הערכים תקינים, אצלי יש גם מחיצה ברחם של 30% רופא אחד אמר להסיר רופא שני לא.
אנחנו אחרי שתי הזרעות על ביוץ טבעי ועכשו בדרך להזרעה שלישית עם איקקלומין ואסטרופם.
יש לי כמה שאלות
1. למה בעצם לקחת איקקלומין והורמונים בכלל אם יש ביוץ תקין שנצפה במעקבים ובבדיקות דם? במה זה יכול לעזור? חוץ מלגרום להריון מרובה עוברים שכרגע אני חוששת מזה גם בגלל המחיצה וגם בלי קשר..

2. האם השבת זרע רלוונטית לבעיית זרע של מורפולגיה? לפי מה שהבנו בהשבחה הם בכלל לא מתיחסים לערך של המורפולגיה כי אין להם דרך לזקק דווקא את הזקיקים עם הצורה הטובה.

3. אני מאוד מפחדת מזריקות ולא בא לי להיכנס עכשו לסבבים של הזרעות עם זריקות, האם יש מצב שהרופא יזרום איתי על לעבור לivf אחרי שלוש הזרעות בלי זריקות?
הרופא שלנו מאוד זורם עם מה שאנחנו רוצים, השאלה אם הבית חולים יכול לעשות בעיות על סיטואציה כזאת?

4. האם למי שכאן יש מחיצה של 30% ומה היא עשית איתה? הורדת/ לא הורדת?

5. האם מישהי פה נתקלה בבעיות זרע כאשר הבעל טבעוני?
בעלי טבעוני כבר 5 שנים, הבנתי מפה ושם שזה יכול לגרום לבעיה בזרע..

ואוו סליחה על המגילה הארוכה, פשוט לא רגילה שיש לי עם מי להתיעץ..
תודה! ובהצלחה לכולן!!
 

haych

New member
סעיף 3

היי,
לא כ"כ הבנתי את סעיף 3...
IVF כולל זריקות, ובד"כ יותר ממה שכוללות הזרעות... הרי ב IVF רוצים שיהיו כמה שיותר ביציות (להבדיל מהזרעה, אז כל חודש הוא בפני עצמו ורוצים מקסימום 2 ביציות) אז מזריקים כל יום כדי לגדל הרבה ביציות, לרוב מוסיפים עוד זריקה שמעקבת ביוץ ומאפשרת לזקיקים להמשיך לגדול לפני שיהיה ביוץ טבעי, ולבסוף מוסיפים זריקה שמתזמנת ביוץ. הרבה פעמים משלבים בין כמה זריקות לגידול הזקיקים, שבקלות אפשר להגיע ל-3-4 זריקות ביום...
אז אם זריקות זה מה שמפריע לך - את לגמרי צריכה להמשיך עם ההזרעות.

ההחלטה לעבור ל IVF בלי הזרעות עם הורמונים היא של הקופה. צריך למלא טופס בקשה של IVF ובטופס ממלאים כמה הזרעות עם הורמונים עושים. אני לא מאמינה שיאשרו לך, צריך סיבה מיוחדת כדי לעבור ישר ל IVF (למשל-שתי חצוצרות חסומות).

לא יודעת לענות לך לגבי השאלות האחרות.
 

שירה 261

New member
תודה

היי תודה
ברור לי שגם בivf יש זריקות אבל הבנתי שזה רק בחודש של השאיבה ואח"כ בלי וגם לא כל כך מבינה איך ההזרעות עוזרות, מרגישה שכל התזמון עם הביוץ לא בהכרח עובד נכון ופעם שעברה ממש הרגשתי שהגעתי אחרי ביוץ להזרעה וזה נורא מבאס כל האולטרסאונדים והמעקבים ואז בכלל להגיע אחרי שכבר בייצתי.. קיצור מרגישה שזה אולי קצת בזבוז זמן.. אבל מבינה שכנראה אין ברירה אלא לעבור את זה..
ואם כבר זריקות מה הפוצדורה בהזרעות עם זריקות כמה מקבלים אחת ליום שתיים?
תודה
 

haych

New member
מסבירה

בעקרון זה נכון, ב ivf מזריקים רק בשאיבה (לא מדוייק כי לפעמים מזריקים גם בהחזרות אבל לא בשלבים ההתחלתיים), אבל אף אחד לא יכול להבטיח שיהיו לך מספיק עוברים לכמה החזרות.
חוק המספרים הגדולים... שואבים כמות מסויימת, לא כל הביציות מופרות, לא כל העוברים מתפתחים... המספר הולך וגדל. וגם כשיש מוקפאים-לא תמיד הם שורדים הפשרה.

זה שאולי פספו לך ביוץ זה כי הרופא שלך כנראה לא משהו. גם ב ivf זה יכול להתפספס, וב ivf התזמון אפילו יותר קריטי (כי בהזרעה אפשר להחזיר גם לפני הביוץ אבל בשאיבה חייבים לשאוב בדיוק בביוץ וגם יום ההחזרה צריך להיות מדויק.

ההזרעות עוזרות בכך שהן נותנות פוש לזרע ומקצרות לו קצת את הדרך המייגעת לחצוצרה, דרך שהרבה זרעונים לא צולחים אותה.

בהזרעות מזריקים בדרך כלל זריקה אחת ביום, ועוד זריקה חד פעמית כדי לתזמן את הביוץ.
 
למעלה