שוב פספסנו את הסיכוי להזרעה

shirael

New member
שוב פספסנו את הסיכוי להזרעה


נו מה יהיה...
חודש שני על איקקלומין, ביום 11 נצפו שני זקיקים. ביום רביעי (יום 13) עשינו בדיקה אחרונה - הם היו סך הכל 10 ו-11 מ"מ. הרופאה אמרה לחזור על הבדיקה ביום ראשון, בציפייה שכבר יהיו מוכנים והזרעה תוכל להיות ביום שלישי.
קיצר זיבי ואני מבייצת ממש עכשיו.
עוד שבוע שעבר ביקשתי להעביר לצוות הודעה, שאני אחזור על הבדיקה גם ביום שישי והם יגידו לי מראש איך לפעול (משהו כמו "אם יש זקיק מעל 16 - להזריק אוביטרל ולקבוע הזרעה ליום ראשון. אם מתחת ל-16, לחזור על הבדיקה ביום ראשון"). אם זה היה קורה הייתי יכולה להיות כבר אחרי הזרעה כרגע, אבל לא, ההודעה שלי לא עברה ולא חזרו אלי ולא רציתי לעשות כל כך הרבה דברים על דעת עצמי, אז זרמתי ונרגעתי, והנה, שוב פספסנו.
היה סקס אתמול בלילה למרבה המזל, כך שמבחינת יחסים אין לנו בעיה החודש. אבל יחסים אנחנו עושים כבר יותר משנה וזה לא קידם שום דבר, אז ממש לא רואה איך עוד חודש של אותו הדבר ישנה משהו.
אה ושכחתי לשאול את האחות אם יש טעם להזריק את האוביטרל בסוף או לא, היא נורא מיהרה אז לא יצא, וכמובן שאם אשלח הודעה אין מי שיראה אותה עד מחר לפחות. נראה לי שאזריק, לא? זה יכול רק לעזור...
 

Mis Anna

New member
מה היה במעקב?

מה מצב הזקיקים והבדיקות דם.
אני חושבת שאין דבר כזה שלא עדכנו אותך כיצד לפעול זה חוסר אחריות של ממש מצד המרפאה.
אם יש עוד את מי להשיג ולקבל תשובות מומלץ.
אני חושבת שבמידה וכבר החל תהליך הביוץ בוודאות אפשר להזריק כן.
ולדבר עם המרפאה בבוקר כמה שיותר מוקדם.
 

shirael

New member
על מה לדבר עם המרפאה?

מבחינתם הם נתנו לי הוראות מלאות - לחזור על הבדיקה ביום ראשון. אחות התקשרה להגיד לי את זה ביום רביעי, וביקשתי ממנה שתגיד לאחות פריון לחזור אלי בחמישי כדי להציע לה את התכנית שלי למעקב ביום שישי וכו'. אותה אחות פריון דיברה איתי היום, ואמרה שההודעה לא הגיעה אליה.
&nbsp
הבדיקות היום היו אסטרדיול יותר מ-700, פרוגסטרון 5 ומשהו, ו-LH 48. היו שני זקיקים באותה שחלה, אחד עגול וסימטרי בקוטר 17ממ ואחד שנראה ממש מוזר, אולי בגלל הזווית שראינו ממנה, לא יודעת, לאורך הוא היה 17ממ אבל לרוחב רק 9ממ.
הטכנאית US אמרה בבוקר שעוד לא היה ביוץ. בטלפון אחה"צ האחות כבר אמרה שהרופאה קבעה שיש ביוץ עכשיו, לאור הבדיקות דם. הייתי מופתעת והיא אמרה שזה ודאי, שככה הרופאה אומרת, ולעשות בטא ב-2.12. נראה לי שהם די סגורים על זה, לא יודעת מה עוד יש לי לשאול אותם.
&nbsp
יש לי תור לרופאה ב-29.11 לראות מה הלאה... לא יודעת כבר מה לחשוב. אי אפשר להתקדם לפני שמנסים לפחות הזרעה, אבל כל חודש מסיבה אחרת זה פשוט לא קורה, ואני במעקבים מאז פאקינג יולי.
&nbsp
אגב בדקתי גם לגבי הצילום רחם האלטרנטיבי, זה עולה 2300 שקל ונעשה באופן פרטי בלבד. שוקלת לעשות את זה, לא נראה לי סביר לעשות את הצילום הרגיל כשיש חלופה בטוחה יותר. רק אוודא קודם מול הרופאה שגם הפן הטיפולי שווה ערך ולא רק האבחנתי.
אה והזרקתי את האוביטרל, שיהיה.
 

londi81

New member
לדעתי במרפאה פעלו בהגיון...

כלומר הם לא יכלו לצפות שתגיבי כל כך מהר...נכון שהיה יותר הגיוני להגיע בשישי אבל גם לא מופרך להגיע בראשון. אגב פעם הבאה, פשוט תקבעי תור ותלכי.
לפי ה lh אין שום טעם להזריק את האוביטרל כמבייץ (כי ה lh כבר עלה) אבל זו יכולה להיות אחלה תמיכה...
בכל מקרה אני מקווה שתקלטי, אבל ממליצה לך בחום לוותר על האיקקולמין. יותר ויותר רופאי פוריות לא רושמים אותם יותר. התגובה אליהם פחות צפויה, יש להם תופעות לוואי לטווח קצר וטווח ארוך וקופות חולים לא מחשיבות אותם כטיפולים הורמונליים אם צריכים לעלות כיתה ל ivf
לגבי הצילום רחם, נכון שיש נשים שכואב להן מאוד אבל זו עדיין פרוצדורה מאוד בטיחותית
 

shirael

New member
דווקא יכלו לצפות,

כי זה לא חודש ראשון שאני במעקב. לפני כמה חודשים היה לי חודש מוזר (שינוי גדול בתזונה כנראה השפיע), שבו הביוץ התעכב והתעכב, ואז ב-4 ימים הזקיק קפץ בבת אחת מ-9ממ ל-23ממ. בחודש אחר גם היתה הפסקה של 4 ימים במעקב בגלל סוף שבוע, וכשחזרתי ביום ראשון הודיעו לי שהביוץ כבר היה וחלף. כלומר הם יודעים יפה מאוד שהגוף שלי קצת לא צפוי וצריך לעקוב אחריו מקרוב סביב הביוץ כדי לא לפספס.
&nbsp
לגבי האיקקלומין, בינתיים טפוטפוטפו נראה שהוא לא משפיע עלי בכלל לרעה, הרירית מצוינת ואין לי שום תופעות לוואי. מאחר שאני פוליציסטית הוא באמת מכניס סדר בכל המחזור. התנגדתי אפילו למחשבה על לקחת אותו במשך שנים, אבל עכשיו אני רואה כמה הוא עוזר לי אז מצדי אפשר להמשיך איתו כל עוד זה לא משתנה.
&nbsp
לגבי הצילום רחם, פשוט נשמע לי הזוי שעל כל צילום רטנגן שלוקח חצי דקה משריינים לי את כל הגוף במגיני עופרת כדי למנוע מהקרינה להגיע לחלקים שהיא לא אמורה, עם תשומת לב מיוחדת לאברי הרבייה. אז לעשות בדיקה של רבע שעה שלמה תחת קרינה כזאת ישירות על האזור... נשמע לי הזוי אם אני לא ממש ממש חייבת.
 

londi81

New member
אבל את בדיוק מסבירה שלא..

שוב - אני לא מנסה להוכיח אותך - רק להדגים שגוף היא מכונה מאוד לא צפויה ולא תמיד מאוזנת..
הפעם בייצת בזקיק 17 (שזה ממש מוקדם...) ה LH שלך לא אמור לקפוץ בזקיק 17, ובסבב אחר ב 23... (שזה הרבה יותר שכיח...).
יכול להיות מאוד שהיית מגיעה ביום שישי, והיו רואים זקיקים בגודל 15 עם LH נמוך (כי הוא קופץ בבום), וואלה היו אומרים לך לבוא ביום ראשון... אז לא בטוח שאפשר היה לצפות את זה.
לגבי האיקוקלמין - אני לא רוצה להלחיץ, אבל תרופת הפוריות היחידה שנמצא קשר בינה ובין סרטן נשי (שד/שחלות) היא איקוקלמין (מסייגת שזה נכון רק למי שעושה בו שימוש של למעלה מ 6 סבבים)... היא גם כאמור לא נספרת כתרופת פוריות הורמונלית. אז אני רק מציעה להשתמש בו במתינות.
&nbsp
ונקודה אחרונה לגבי הצילום הרחם (שגם מתכתבת עם הנקודה הקודמת) - תראי, אני ממש משתדלת להיות לא שיפוטית (ואני מצטערת אם זה ישמע ככה), וממה שקראתי אותך את מאוד מחוברת לגוף שלך ולאותות שלו, וזה ממש בסדר ולגיטימי, אבל כל התחום הזה נשען על מדע ומחקר (גם אם הוא לא מושלם...), אז בדיוק כמו שהאיקקולמין מרגיש לך נכון, ואני מציעה לך לחשוב כי המחקר סביבו מצביע אחרת, צילום רחם "מרגיש" לא נכון, בעוד שהמחקר סביבו מנקה כל אפשרות לנזק כולל קרינתי.
&nbsp
אז לפעמים אנחנו צריכות לעשות בחירה בין להקשיב לקול הפנימי ובין להתייחס לממצאים סטטיסטיים, זה הכל
בהצלחה!
 

shirael

New member
אל דאגה, לא נשמעת שיפוטית


מאוד מעריכה את התשובות וההשקעה, ובהחלט נתת לי חומר למחשבה - את צודקת ובהחלט יתכן שהזקיקים ביום שישי עדיין לא היו מצדיקים הזרקה, ואין שום סיבה להיתפס על זה ולהרגיש פספוס. וגם בהחלט יש שונות אצלי ובכל פעם הם מבייצים בגודל אחר, וגם ביום אחר במחזור.
לגבי הצילום רחם אקח את זה לגמרי בחשבון, ואתייעץ עם הרופאה על כל ההיבטים.
 

secondtime82

New member
לגבי הצילום רחם

כשאני התלבטתי התייעצתי עם רופא (ד״ר רן נגר, הוא לא הרופא שלי אבל עשה לי א״ס תלת ממד שהרופאה שלי ביקשה) והוא אמר שהוא לא מהימן כמו צילום הרחם הרגיל ולדעתו לא כדאי להסתפק בזה.
 

shirael

New member
לא הבנתי,

על איזה בדיקה הוא דיבר? אולטרסאונד תלת מימדי זו בדיקה אחרת, שאכן לא מגיעה לרמה של צילום רחם. אני מדברת על צילום רחם באמצעות אולטרסאונד עם הזרקה של מים פיזיולוגיים, בדומה לצילום רחם רגיל, רק בלי חומר ניגוד וכאמור, בלי רנטגן.
 

secondtime82

New member
אנחנו מדברות על אותו דבר

הוא רק אמר לי את זה כשהלכתי אליו לא״ס תלת ממד, פשוט עשיתי כזה לפני הצילום רחם. את מדברת על זה: סונוהיסטרוסלפינגוגרפיה – הדמיית הרחם והחצוצרות. למעשה ההבדל שזה דרך א״ס והרגיל הוא רנטגן.
 

shirael

New member
וואלה... פחות מהימן?

מבאס לשמוע. אשאל את הרופאה גם לגבי זה (למרות שכמי שמבצעת את הבדיקה לא בטוח שהיא תיתן לי תשובה אובייקטיבית).
 

Mis Anna

New member
אבל למה הם לא הנחו לגבי הזריקה?

בכל מקרה מקווה שילך ותקלטי. מחזיקה אצבעות
 

haych

New member
לא הבנתי למה את צריכה את האוביטרל

רשמו לך אותו בשביל לתזמן את הביוץ, אבל כבר בייצת.
אם תשתמשי בו עכשיו הוא יוכל להוות רק תמיכה, שזה לא רע אבל לא הייתי עושה דבר כזה על דעת עצמי.

לגבי צילום רחם - הוא בטיחותי לגמרי. יש סיכון נמוך לזיהומים, אבל ככה זה בכל התערבות באזור.
אלא אם בבטיחותי את מתכוונת לקרינה.
 

shirael

New member
כן, לגמרי לקרינה..

כמו שכתבתי קודם, נשמע לי הזוי שעל כל צילום רטנגן שלוקח חצי דקה משריינים לי את כל הגוף במגיני עופרת כדי למנוע מהקרינה להגיע לחלקים שהיא לא אמורה, עם תשומת לב מיוחדת לאברי הרבייה. אז לעשות בדיקה של רבע שעה שלמה תחת קרינה כזאת ישירות על האזור... נשמע לי הזוי אם אני לא ממש ממש חייבת.
&nbsp
לגבי האוביטרל, לא נראה לי שיש סיבה למה לא... שאלתי בעבר את האחות מה קורה אם אני מזריקה אחרי שכבר היה גל LH טבעי, והיא אמרה שהכל טוב, זה יילך לתמיכה ולא יפריע לגוף בשום צורה.
&nbsp
 

haych

New member
זה לא כמו שאת מתארת

זה לא שאת רבע שעה תחת קרינה. כל הסיפור לוקח רבע שעה, כולל התלבשות לפני ואחרי, הסברים על הבדיקה, תפיסת צוואר הרחם וכו'. אני הייתי בפנים רבע שעה וזה אחרי שהיו לי סיבוכים עם הבדיקה (כל הזמן צוואר הרחם השתחרר והיו צריכים להחליף כלים). כל העניין אורך דקות בודדות, במהלכן מצלמים מספר תמונות, כמו שאם נגיד שברת את היד יצלמו לך אותה מכמה זוויות. זה לא שונה מכל צילום אחר.
באתר של בר חווה (רופא פוריות סופר סופר מוערך) כתוב במפורש שהקרינה נמוכה.
לגבי זה שזה ישר על מערכת הרביה אז כן... עם זה אין מה להתווכח. אבל כאמור, מדובר בקרינה נמוכה.

אם את לא רוצה לקחת את הסיכון ולא איכפת לך לשלם - לכי על זה. בעיניי הסיכון הוא נמוך ולמרות שהייתה לי חוויה נוראית מהצילום, עדיין הייתי מעדיפה לעבור אותו שוב מאשר להוציא סכומים כאלה.

לגבי האוביטרל, שוב, זה לא יזיק ומשתמשים בזה כתמיכה, אבל אני לא בעד לקחת החלטות לידיים שלי, הייתי לכל הפחות מעדכנת את הרופא (ולא עושה בדיקת הריון לפחות 10 ימים אחרי כדי לא לקבל פולס פוסיטיב).
 

shirael

New member
בהחלט,

אעדכן את הרופאה בפגישה שבוע הבא ואין לי שום כוונה לבדוק כלום לפני הבטא ב-2.12 (שיהיה יואב 14).
&nbsp
תודה על ההסבר על הבדיקה, קראתי עליה בעבר אבל משום מה לא דמיינתי את זה ככה בכלל, הייתי בטוחה שזה צילום אחד מומשך ולא שורה של צילומים קצרצרים. לגבי הכסף... אמא שלי כבר הודיעה שהיא מוכנה לשלם את זה (אני בטח אתחלק איתה חצי חצי, אם וכאשר..). נראה מה תגיד הרופאה, היא גם זו שמבצעת את הבדיקה החדשה אז היא מבינה בזה. תודה!
 
למעלה