אולי בעצם צילום רחם?

shirael

New member
אולי בעצם צילום רחם?

היי בנות שבוע טוב..
עד כמה שניסיתי לשקר לעצמי, כנראה לקחתי קצת קשה את הכישלון הנוסף (באוקטובר זה היה שנה מאז התחלנו לנסות). הייתי אצל הקוסמטיקאית שלי אתמול, והיא סיפרה שאצלה 3 שנים לא היה הריון, עד שאמא שלה, שהיא רופאה, שלחה אותה לעשות צילום רחם. אמרה לה מה פתאום היא בכלל מנסה ומשתדלת ומתאכזבת בלי שבדקה את הדבר הכל כך בסיסי הזה. קיצר היתה לה באמת חסימה, פתחו אותה ובחודש לאחר מכן היא כבר נקלטה להריון.
העליתי את זה מול הרופאה אבל ממש בחצי מילה, היא אמרה שבהחלט יכול להיות, אבל עוד לא, עוד קצת. כשישבתי מולה קיבלתי את זה אבל עכשיו אני לא בטוחה...שנה של נסיונות, עכשיו חודש עם 3 ביציות והורמונים מושלמים, הזרע אמור להיות סביר והתזמון היה מושלם גם כן... רק המחשבה על עוד חודש כזה, עוד ביציות מושלמות שיירדו לטמיון, עוד ציפייה וסימפטומים ובסוף אכזבה - כשכל הזמן הזה יכול להיות שבכלל לא היה על מה לדבר כי יש חסימה או לא יודעת מה. קשה לי לראות את עצמי עוברת את כל זה ככה. מצד שני... זה נכון שבאמת הזרעה עדיין לא ניסינו בגלל סיבות טכניות. המורפולוגיה אצלנו היא 3-4%, והאמת היא שכבר כמה חודשים לא בדקנו (בעלי לקח מלא פורמולות ותוספים לצורך העניין ולא בדקנו אפילו אם זה עשה משהו). אז אולי הרופאה רוצה לנסות פעם אחת הזרעה כדי לתת לזה הזדמנות לפני שממשיכים הלאה. אבל מצד שלישי מה תעזור הזרעה? אין לו בעיה של ספירה או תנועתיות - רק צורה, וזה לא קשור. השבחה רק מרכזת את התאים התקינים, היא לא יוצרת יש מאין. לא יודעת זה מבלבל.
כתבתי לאחות פריון את כל ההתלבטות וביקשתי שתשאל שוב את הרופאה. סתם חשבתי לשתף פה ולשאול גם מה אתן חושבות.
 

haych

New member
צילום רחם בלי שום צל של ספק

זה הדבר הראשון שרופאת הפוריות שלחה אותי אליו - ונמצא ששתי החצוצרות שלי היו חסומות.
חבל על עוגמת הנפש שתתחילי בהזרעות או שאפילו תעשי רק נסיונות ביתיים כשבכלל אין מעבר תקין.
זו בדיקה שלהרבה בנות היא מאוד לא נעימה (באנדר סטייטמנט) אבל נמשכת רק 5 דקות ויכולה לשנות את כל התמונה...
חוץ מזה שיש את אגדת צילום הרחם, לפיה הרבה בנות נקלטות בשלושה חודשים שאחרי הבדיקה גם אם לא נמצאו אצלן חסימות, כי הבדיקה שוטפת את המערכת מכל מיני הפרשות וכו'.
 

secondtime82

New member
גם לדעתי כדאי לעשות צילום רחם

לא נעים, אבל לא נורא (ממש ממליצה על טוגנדרייך). אצלי בכל אופן זה גם היה כתוב כבדיקה הכרחית לקראת מעבר לרופא פוריות. בהצלחה בכל אופן!
 

Mis Anna

New member
אם אפשר תבקשי

נראה לי שאפשר אפילו להכניס את זה איפשהו לפני הביוץ.
אם לא תספיקו אז מקווה שהזרעה אכן תעשה את העבודה.
 

shirael

New member
הרופאה לא חושבת שיש סיבה..

ממה שקראתי חסימות כאלה יכולות לנבוע מאנדומטריוזיס, דלקות, הריונות, הפלות, הידבקויות - אצלי אף פעם לא היה כלום, היסטוריה רפואית נקייה פרט לפוליציסטיות. היא לא שוללת בדיקה כזאת בהמשך אבל בינתיים מבחינתה היה לי רק מחזור אחד תקין, היא לא מחשיבה את השנה שלפני, ועדיין לא נתנו הזדמנות להזרעה. אז בינתיים התחלתי אתמול איקקלומין שוב ובעוד שבוע נראה איפה אנחנו עומדים.
&nbsp
מה שבטוח, השבוע שעבר היה כל כך קשה. כנראה שההורמונים שגעו אותי כי פשוט הרגשתי לא כמו עצמי, אתמול היה היום הראשון שחזרתי להרגיש נורמלי... ממש מקווה שהחודש יהיה לי פחות קשה לשאת את השבוע האחרון שאחרי הביוץ.
 

מפעם

New member
גם אני לא סובלת מכלום חוץ מפוליציסטיות קלה

לא נקלטתי מעולם וכשעשיתי צילום רחם התגלה פגם מילוי בפתח אחת החצוצרות. בהיסטרוסקופיה התברר שזה פוליפ והוא הוסר בהיסטרוסקופיה ניתוחית.
זה אמנם לא עזר לי להקלט כי בסופו של דבר הבעיה היתה בזרע (וגם זה לא היה ברור מבדיקת זרע כי על פניו הוא נראה סביר רק כשהגענו לivf הסתבר שהזרע לא מצליח להפרות את הביציות גם בצלחת במעבדה) אבל ניסיתי לומר שגם עם היסטוריה נקיה כשהכל נראה תקין יכולה להיות בעיה. מקווה שזה לא המקרה שלכם כמובן ושתקלטי בקלות ובנחת מהרה מהרה.
ועוד משהו בענין הזרעות, זה לא מיותר בכלל. המסלול של הזרע ארוך וקטלני. כשמזריקים אותו ישירות לרחם מקצרים את הדרך משמעותית ומביאים אותו לסביבה הרבה יותר ידידותית. בהצלחה!
 

shirael

New member
וואי זה נשמע דומה מדי אלינו...

גם אצלנו הזרע נראה סביר בבדיקות אבל יש לי מין הרגשה כזו, שיש שם בעיה.
תודה על העידוד לגבי ההזרעה, לא ראיתי את זה ככה באמת.
אפרופו היסטרוסקופיה, עשיתי אולטרסאונד תלת מימד לבירור מחיצה ברחם.. לא היתה ממש מחיצה בסוף והכל שם בסדר, אבל כמובן שחצוצרות לא הופיעו בבדיקה...
בכל אופן, אני ממש לא רוצה לעשות את הצילום רחם הרגיל עכשיו כשאני יודעת שיש אלטרנטיבה קלה יעילה ובטוחה, אז אין לי ברירה אלא לחכות (או לשלם 2000 שקל ולעשות פרטי..).
 

מפעם

New member
כל זוג והסרטים שלו באמת שאין מה להשליך

בעיקר כשאתם מנסים שנה ועוד לא עברתם בירור מקיף. בכל מקרה זה הזמן.. תקבעי לרופא פוריות כי אצלהם התורים זמינים יותר והיד על הפקת הפניות לבדיקות קלה יותר. תחזרי לרופאה שלך למעקב הריון בעז"ה.
אני עשיתי צילום רחם בפרטי ועלה לי 2500 שח כי היה לי חשוב שזו תהיה רופאה אשה ושזה יקרה במיידי אבל זה היה רק כשכבר החלטנו לעבור ל-ivf אחרי הזרעות אחרי שהבנו שכלום לא עובד. לא יודעת על איזה אלטרנטיבה את חושבת אבל לכל בדיקה יש את היתרונות שלה והם לא תמיד חופפים.
אמנם אנחנו לא מקרה כל כך מעודד בתחום הנסיונות אבל כשגילינו סוף סוף מה הבעיה הכל הסתדר על הצד הטוב ביותר. בהצלחה!
 

shirael

New member
טוב לשמוע!

אני כבר אצל רופאת פוריות, והצילום רחם שאני רוצה לעשות זה משהו חדש והרבה יותר סימפטי - הנה מידע על זה, כולל סרטון שבו הרופאה שלי בעצמה מספרת איך זה עובד: https://www.mor.org.il/service/woman/hsg-test. נשמע שמדובר בבדיקה מקבילה לצילום רחם הרגיל סך הכל.
 

מפעם

New member
ואני חשבתי שהיסטרוסקופיה זה שם ארוך מדי:)

בכל מקרה נראה מענין, לא בהכרח יפחית את אי הנוחות הידועה של הבדיקה אבל פותר את הבעיה של רגישות לחומר הניגוד והרנטגן.
מה שכן, מכיוון שהרופאה שלך היא גם המשווקת של הבדיקה הזאת, הייתי מקשיבה לה ומחכה. רופאים עמידים בתאוות ממון הם נכס ובהחלט שווה לנסות הזרעות.. כאמור, בקלות ובנחת:)
 

shirael

New member
חחח צודקת.. תודה רבה


 

oneofus

New member
גבירתי, תרשי לי לחדש לך.

1) לקח לנו 6 שנים להביא את הראשון, ים כסף ו5 או 6 הזרעות - שכשלו.
החלטנו להפסיק כי זה לא בריא. עברנו דירה והופ היא נכנסה להריון
שנים נוספות עברו - טיפולים , כסף ואכזבות. שוב הפסקנו, אשתי התחילה לעבוד בעבודה חדשה ו שלושה שבועות אח"כ נכנסה להריון. 8 שנות הפרש מהגדול, הקטנה באה לבד.
מסקנו:
1-זה הכל בראש.
2- משנה מקום משנה מזל
3- אולי חופשה רומנטית יכולה לעזור.
---
משהו קטן נוסף - נראה לאנשים שהריון זה משהו טכני. אבל מי שציפה לילד זמן רב- יודע להעריך את המתנה שניתנה לו.
בהצלחה !
 

haych

New member
אין לי מילים להגיד עד כמה ההודעה שלך מעצבנת

וכמה בולשיט אתה מדבר.
הכל בראש, עאלק...
אז מה עברתי בכמעט 3 וחצי שנים בהם אנחנו מנסים?
1.מעבר דירה בתוך אותה עיר.
2. מעבר דירה לעיר אחרת + מעבר עבודה של שנינו.
3. מעבר עבודה נוספת שלי.
4. מעבר דירה לעיר אחרת + מעבר עבודה של בעלי.
שינינו הרבה מקומות מגורים, הרבה מקומות עבודה - והמזל לא השתנה.
לגבי חופשות - בוא נראה: כל שנה טיול של לפחות שבועיים, בין לבין לפחות גיחה אחת קצרה, לפעמים גם שתיים.
הפסקה גם הייתה לנו - בדיוק חזרנו לטיפולים מחצי שנה של הפסקה.
זה שלכם זה הצליח - יופי טופי! אבל ממש אי אפשר להשליך מזה על הכלל ועוד להכריז בכזאת נחרצות שהכל בראש.
 

oneofus

New member
להיפך,

ממה שאת מתארת לא היה לך רגע שקט. אין שגרה לשבור כי הכל בלאגן ולחץ
אולי תרגעי קצת? שנה שנתיים ...
ציסטות, העלאת הסיכוי לסרטן, מזק בריאותי - לא חבל?
תראי כמה לחץ יש בהודעה שלך. תרגעי קצת...
 

haych

New member
לא, לא חבל

אין לי ציסטות, אני מקבלת מינון נמוך של הורמונים, והכל טוב, תודה על הדאגה.
יש לי הרבה רגעי שקט, כל השינויים היו מבורכים ומהירים, אני נמצאת במקום מאוד טוב בחיים שלי ואולי תופתע לשמוע, אבל לא כל בעיות הפוריות נפתרות ע"י רוגע ושלווה.
אין לי לחץ ואני מאוד רגועה, עד שאני קוראת הודעות של אנשים כמוך, שמכריזים בכזאת נחרצות שאין צורך בטיפולים, שהכל בראש. מצטערת, זה תגובה שנובעת מבורות ומפרימיטיביות.
 

shirael

New member
תודה,

אין, הכי אני אוהבת גברים שנכנסים לשיחה של נשים ומסבירים להן למה מה שהן עושות וחושבות הוא לא בסדר ובואי מאמא'לה אני אסביר לך מה את צריכה לעשות.
 
ועוד על תהליכים שעיקרם

ומהותם הוא גוף האישה ודברים שמתרחשים בו. אין לתאר.
&nbsp
טוב, מצד שני - זה הבחור, תמיד היה כך. חבל להתרגש.
 

מפעם

New member
זו היתה גם התגובה הראשונית שלי להודעה שלו

אבל אין מה להתנצח עם התפיסה הזו כי כמו שרשמת וגם אני כמה הודעות קודם, אי אפשר להשליך ולכל זוג הענין שלו..
ההבדל העיקרי בין פותחת השרשור לכבוד האדון שהגיב (ואני מניחה שהוא פנה אליה למרות שהגיב להודעה שלי) הוא שאין לה שש ועוד שמונה שנים לחכות כדי לבנות משפחה ואסור לרפות את ידיה מבירור מלא וניצול כל מה שהרפואה מציעה כדי לקדם הריון. אני כותבת את זה כאשה מאמינה שיודעת שהכל קורה בעתו ובזמנו וברצונו של הקב"ה.
 

haych

New member
אם בא לך, תנסי הזרעה אחת-שתיים

אבל מה שהרופאה שלך אומרת הוא לא נכון. נכון שהרשימה הנ"ל (אנדו, ניתוחים וכו') מגבירה את הסיכון, אבל יש גם ג'יפה שמצטבר שם וגורם לחסימה. לי באמת היה ניתוח בטן בצד השמאלי ובצד הזה יש לי חצוצרה שלא נפתחה בצילום. אבל הצד הימני שלי לא נפגע מהניתוח והחסימה שהייתה בו הייתה של נוזלים שעוברים בחצוצרות ולפעמים מתגבשים ויוצרים חסימה.
מספיק שיש לך חצוצרה אחת חסומה וכבר ירדו לי הסיכויים משמעותית, מה גם שהגוף לא מבייץ באופן עקבי ימין-שמאל-ימין-שמאל אלא יכול להיות כמה פעמים מאותו צד ככה שאם זה הצד החסום אז הסיכויים יורדים אפילו יותר.
 

shirael

New member
אללה יסתור, איזה סיפורים...

אבל בסדר, זה טוב שאני שומעת את כל זה, שלא ארדם שוב בשמירה. כבר עכשיו אני לא מבינה לאן נעלמה לי שנה של נסיונות.
האחות אמרה לי לקבוע תור נוסף לרופאה בסוף המחזור הזה. אם גם אז היא לא תיתן לי את ההפניה אני פשוט אשלם את הכסף ואעשה בפרטי. אין לי יותר זמן לבזבז.
 
למעלה