הרהורים על צילום רחם

shirael

New member
הרהורים על צילום רחם

מכירות?
הייתי אתמול אצל הקוסמטיקאית האלופה שלי, והיא סיפרה לי שלקח לה ולבעלה 3 שנים להיכנס להריון. היו אצלו עניינים בבדיקת זרע אבל אצלה כל הבדיקות היו תקינות, וגם היתה לה כבר בת. הם היו בטוחים שיצטרכו התערבויות רפואיות, אבל אז אמא שלה, שהיא רופאה, שלחה אותה לעשות צילום רחם.
היא אמרה שמכניסים את החומר ניגוד לרחם בדחיסה מאוד חזקה, שזה כואב רצח, אבל אם יש חסימה אז זה הדבר היחיד שיש לו סיכוי לא רק לאתר אותה אלא גם לפתוח אותה. בערך מיד אחרי הבדיקה הזאת היא כבר היתה בהריון.
לפי האינטרנט נראה שזה אכן כואב מאוד, ושלא עושים כזה דבר סתם ככה אלא רק במסגרת של טיפולי פוריות מהסוג ההארד קור ביותר. לא יודעת מה אני חושבת על זה בעצמי. יש לכן מחשבות או ידיעות בנושא?
 

nofar166

New member
צילום רחם

צילום רחם אכן מומלץ לעשות כשלא מצליחים להרות (אחרי שנה של ניסיונות לפי המלצת רופאי הפוריות) ולא יודעים מה הסיבה לכך.
לפני שמגיעים לשלב של צילום הרחם צריך לעשות כמה בדיקות, אצל האישה בדיקות דם של הורמונים בימים ספציפיים של החודש, מעקב זקיקים וב.דם במקביל כדי לוודא מתי הביוץ במידה והוא לא ידוע. הגבר צריך לעשות בדיקות זרע.
במידה וכל הבדיקות תקינות ועדיין לא מצליחים להיכנס להריון, רופא הפוריות יפנה בדרך כלל לבצע צילום רחם. הצילום בעצם מדמה את מעבר הזרע בחצוצורות ובמידה ויש חסימה ניתן לראות את בצילום ולפעמים גם לפתוח אותה.
אני עשיתי את הבדיקה הזו ולא נמצאה אצלי חסימה. מנשים ששמעתי שעשו את הצילום והיתה להן באמת חסימה, הבדיקה היתה מאוד כואבת.
גם לי כשלא היתה לי חסימה, הבדיקה היתה לא נעימה אבל ממש לא נוראית. היא גם לוקחת ממש כמה דקות ככה שגם אם יש כאב הוא ממש ממש ל2-3 דקות וזהו, שזה היתרון בבדיקה. הכאבים לי אישית הרגישו כמו כאבי מחזור ממש חזקים ולחץ בבטן, אבל זה היה בדיוק ל2 דקות ואחרי זה הרגשתי מצוין.
אם יש לך עוד שאלות את מוזמנת לשאול בשמחה!
 

shirael

New member
עשית לי סדר בראש!

עכשיו הכל יותר הגיוני, תודה רבה. באמת לגשר הזה עוד לא הגענו (ובתקווה גם לא נגיע).
 
משתפת

גם אותי שלחו לצילום רחם אחרי כמה חודשים של נסיונות שלא צלחו, לי הבדיקה לא כאבה בכלל (הגעתי לבד, לא נטלתי משכך כאבים לפני או אחרי וחזרתי מיד לשגרה) - והעיקר - המחזור שאחרי הצילום היה האחרון, ובו נקלטתי לפיצית שלי.
 

shirael

New member
וואו, תודה רבה על השיתוף הזה! נהדר לשמוע שיכול להיות ככה גם.

 
אני עשעתי פעמיים צילום רחם

פעם אחת לפני 10 שנים, לפני הלידה הראשונה שהיה לי כאבי תופת שעד היום הכאבים זכורים לי ועוד אחד לפני ההריון הנוכחי, עשיתי בבי''י לנידאו, באתי עם חששות רבים, לקחתי לפני ואחרי אופטלגין ולהפתעתי לא כאב בכלל!!!!! הרופא שעשה את הבדיקה היה מדהים, הסביר הכל ותוך 5 דק' הייתי בחוץ. עשה לי חוויה מתקנת. אמר שלא היו חסימות.
בחורה שהיתה איתי בתור יצאה כולה בוכה והתפתלה מכאבים, אמרו לה שהיה הרבה חסימות. אבל אפשר להסתכל על זה בצד החיובי שב''ה עלו על הבעיה.
בהצלחה לכולן
 
למעלה