חדשה פה- שאלה על הפסקת גלולות

פטריה02

New member
חדשה פה- שאלה על הפסקת גלולות

ראיתי בהודעות הקודמות שדיברתן על הפסקה של גלולות והתאפסות המחזור.
כמה זמן לקח למחזור שלכן לחזור אחרי שהפסקתן עם הגלולות? האם היה רקע של שחלות פוליציסטיות, או שזה יכול לקרות לכל אחת?
אני הפסקתי לפני 4 חודשים, רק עכשיו מתחילה אצלי הפרשה דמית שאני מקווה שזה התחלה של מחזור (או משהו אחר משמח יותר). לפני הגלולות המחזור שלי לא היה סדיר, אז אני די פסימית לגבי זה שאני אקבל מחזורים סדירים כשהגוף יצא מההשפעה של הגלולות.
מה אתן אומרות?
 

WaitingForIt

New member
אני החפרנית הכי גדולה כאן בקשר לזה


אם תחפשי הודעות שלי בפורום תראי את כל השתלשלות האירועים.. בתכלס אחרי בכי לכולן פה, קיבלתי ביו״מ 56 מחזור.. ואחריו ביו״מ 34.. ואני באמת חושבת שאני פוליציסטית כי לפני הגלולות הייתי מקבלת כמה פעמים בשנה.. אז אולי זה יסתדר גם אצלך:) הכל תלוי מתי יגיע הביוץ ואם יהיה מחזור אחריו (מסתבר שגם זה לא חובה)..
אני קבעתי לעצמי יעדים קטנים כאלו.. אם לא יגיע עד תאריך מסוים, אז אני אלך לרופא..
תראי איך פה בנות עם בעיות כאלו נכנסו להריון החודש.. הכל אפשר לסדר:) רק צריך למצוא רופא טוב שלא שם על זה שאת לא מנסה שנה, אלה מבין שבלי ביוצים אין לך שום סיכוי בכלל.. (אני מכירה מישהי שלא קיבלה שנה אחרי גלולות מחזור.. ומה? זה סתם ביזבוז זמן!!)
 

פטריה02

New member
נעים מאוד, באתי להתחרות לך על התואר


הלכתי להסתכל על תגובות ישנות שלך ואני לגמרי מזדהה עם התסכול שהיה לך, מרגישה בדיוק אותו הדבר.
אל-וסת (אמנוריאה) בהגדרתה היא 3 חודשים ללא וסת ולכן הלכתי לרופא בדיוק 3 חודשים אחרי שהפסקתי עם הגלולות. הוא עשה לי בדיקת אולטרסאונד וגינלית, אמר שהשחלות והרחם במקום ונתן לי מרשם לתרופה עם פרוגסטרון סינטטי שמשרה מחזור. (ואם לנסות להשתמש בשפת הפורום, שטרם התרגלתי אליה) עכשיו אני יו"מ 44 עם הפרשה כתמית קלה. כשהייתי אצל הרופא שאלתי אותו מתי לחזור אליו אם המחזור לא מגיע ומה עושים והוא ענה שעוד חודשיים, ואז אפשר לתת תרופה להשריית הביוץ.
למרות שבאותו רגע זה הרגיש כאילו הרופא לא ניסה לאבחן את הבעיה, נראה שהוא כן התחיל לעזור לי לטפל בה, העניין הוא שרק עכשיו (אחרי קריאה פה בפורום) הבנתי מה הייתי יכולה לעשות במשך ה- 44 יום האלה כדי לקבל איזשהי תמונה לגבי ההתנהגות של הגוף שלי.
אז רק בשבועיים האחרונים התחלתי לתעד את חום השחר.
הבנתי שאת בגרמניה, אבל יש כאן מישהי מהארץ יודעת איזה בדיקות רופאים עושים כדי לבדוק אם היה ביוץ? ומתי עושים אותן?
 
היי

היה לי מחזור לא סדיר לפני הגלולות, לקחתי גלולות במשך 4-5 שנים וכאשר הפסקתי אז לא קיבלתי מחזור בערך 4 חודשים.
אז לא היתי מודעת לכול בעיות הפוריות למינהם ולכן לא ניגשתי לרופא אלה חיכיתי למחזור.. בבדיקה שיגרתית אצל הרופא הוא גילה שאני פוליציסטית. גם אני שתיתי כמה פעמים פרוגסטרון בשביל לקבל מחזור ו"לאפס" את המערכת..
הבדיקות שעושים בדרך כלל זה בין יום 2-5 למחזור בשביל לראות מה רמות הפרוגסטרון\אסדיול E2 וכדומה אצלך בגוף - זה נקרא פרופיל הורמונאלי, אם לוקחים אישה ממוצעת עם מחזור סדיר אז חוזרים על כמה בדיקות גם ביום -25 21 למחזור לראות עם הערכים עלו והאם היה ביוץ החודש.
אני יודעת שכאשר לאישה המחזור לא סדיר שזה בדרך כלל נובע מבעיה כולשהי לדוגמא אם היא פוליציסטית אז אפשר להתחיל לקחת כדורים שמסדרים את המחזור ומשם ממשיכים הלאה
 
למעלה