קשקשת ברשת לסופ"ש

lollllipop

New member
עוד חדשה פה :)

אז הבן זוג ואני מתחילים לחשוב לכיוון ויש לי כמה שאלות:
א. בדיקות גנטיות - אני בכללית. הלכתן במיוחד לאחות יעוץ גנטי או שאפשר גם דרך רופאת נשים? כי התורים נוראאאא ארוכים, התור הקרוב הוא רק בתחילת דצמבר!
ב. חומצה פולית - האם לקחתן 3 חודשים לפני שהתחלתן לנסות או שהכל במקביל?
ג. יש פה עוד מישהי עם שחלות פוליציסטיות? בעיקרון לפני שהתחלתי לקחת גלולות הייתי מקבלת מחזור פעם בשנה-שנה וחצי, אני תוהה אם זה אומר שאני מבייצת בהתאם ואם כדאי לנסות "לבזבז" זמן על להיכנס באופן טבעי או שישר ללכת לרופא פוריות, מה אתן אומרות?
תודה מראש :D איזו התרגשות!
 

סנורקא

New member
גם אני חדשה ובכל זאת עונה

א. בדיקות גנטיות- הלכתי לאחות ייעוץ גנטי. לא היה בכלל תור! תבדקי, זה נראה לי חשוד שצריך לחכות יותר משבועיים. לוקח איזה חודש לקבל את התוצאות ובמידה והבנזוג צריך להיבדק גם זה מאריך את התהליך..
ב. חומצה פולית- כן, חשוב לקחת 3 חודשים לפני. חומצה פולית חשובה בהתפתחות עמוד השדרה של התינוק- זה קורה בימים הראשונים להיריון וכדאי מבעוד מועד לקחת תוסף ולשמור על רמה תקינה בדם.
ג. לדעתי כדאי להתייעץ עם רופא בנוגע לשחלות הפוליציסטיות- חבל על עוגמת הנפש בניסיונות מיותרים אם אכן צריך לעשות משהו בעניין.
&nbsp
בהצלחה!
 

Kasey

New member
ברוכה הבאה לשהות קצרצרה


א. אני במכבי. את ההפניה לבדיקות גנטיות קיבלתי מרופאת הנשים (שעשתה לי בדיקות נוספות, לאדמת ועוד, ולכן חשוב לומר לרופא הנשים שאת מתכננת הריון) אבל את הבדיקות הייתי צריכה לעשות דרך אחות ייעוץ גנטי או משהו דומה לזה ואכן לקח חודש לקבל תור. יש גם סקר גנטי שאפשר לעשות בבילינסון, הוא יותר מקיף ולי גם היה יוצא פחות יקר לו הייתי יודעת עליו. לא יודעת מבחינת תורים.
ב. חומצה פולית כדאי מאוד להתחיל לקחת שלושה חודשים לפני הכניסה להריון, אז אם את מתכננת להרות - תתחילי לקחת. להזיק זה לא יזיק. אני התחלתי לקחת כשלושה חודשים לפני הזמן שבו תכננתי, ובסוף לקחתי תקופה הרבה יותר ארוכה כי ההריון התעכב. זה בסך הכול תוסף מזון.
3 יש כאן כמה פוליציסטיות. אני חושבת שאם את מקבלת מחזור לעיתים רחוקות כנראה תצטרכי עזרה רפואית. הבנתי שזו בעיה קלה יחסית לטיפול, אבל אני חושבת שכדאי לפנות לרופא. בנות פה שמבינות יותר בנושא הזה בוודאי יענו לך.
המון בהצלחה!
 

FayeV

New member
עונה

א. בדיקות גנטיות - גם אני בכללית. אם אני זוכרת נכון, ביקשתי הפניה מרופאת הנשים שלי וקבעתי תור לאחות יעוץ גנטי. בעלי ואנוכי ישבנו איתה והיא הוציאה לנו רשימה של בדיקות מומלצות ומומלצות פחות לעשות (יש גם בדיקות שהן חינם ואותן אין סיבה שלא לעשות). ישבנו שבוע-שבועיים ובחרנו אילו בדיקות אנחנו רוצים לעשות. לאחר מכן קבעתי שוב תור, נתתי דם ותוך מספר שבועות התוצאות היו אצלינו
.
ב. חומצה פולית - ממליצה כבר להתחיל לקחת, למקרה שתיקלטתי מהר

ג. אחרי שמפסיקים גלולות לוקח לגוף להסתנכרן. לדעתי תתני לעצמכם חודש-חודשיים כדי לתת לגוף להתנקות ואחר כך תתחילי מעכבי זקיקים ו-US כדי לראות מה קורה אצלך.
 

leebi66

New member
מנסה לענות

ממליצה להתחיל לקחת חומצה פולית אפילו היום, יש הגורסים שכל אישה בגיל הפוריות צריכה לקחת חומצה פולית בלי קשר לנסיון להרות ולכן אין שום סיבה בעולם לא להתחיל לקחת. מכיוון שאי אפשר לדעת מתי אכן תקלטי, עדיף לקחת מספיק זמן מראש.
בקשר לבדיקות הגנטיות, אנחנו הלכנו לאחות ייעוץ גנטי של כללית, לא לקח לנו הרבה זמן לקבל תור, שווה לבדוק גם באיזורים סמוכים אולי שם האחות יותר פנויה.
אני אובחנתי ממש לאחרונה כבעלת שחלות פוליציסטיות, אחרי שהפסקתי עם הגלולות חיכיתי במתח לקבל מחזור וכשראיתי שהוא מתמהמה בצורה רצינית הלכתי לרופאת נשים שלי שישר שלחה אותי לעשות פרופיל הורמונלי, אני ממליצה לך לחכות קצת לראות איך הגוף מגיב בלי גלולות ובמידה ואין יותר מידי תגובתיות ללכת לרופא. בכל מקרה לדעתי שווה לעשות תור לבדוק מה קורה שם אחרי הפסקת הגלולות. המון בהצלחה ושהדרך תהייה קצרה ומתוקה
 

lollllipop

New member
תודה לכולכן, אתן מקסימות

רק הבהרה -צריך הפניה לאחות יעוץ גנטי של כללית? הייתי בטוחה שאפשר ללכת בלי?
הלוואי וכולנו ניקלט במהרה
 

leebi66

New member
לא צריך הפניה

ואפשר לקבוע באופן עצמאי באתר של כללית
 
למעלה