מחכה לתשובות בטא. הבדיקה הביתית יצאה שלילית :(

Kasey

New member
ואני מוסיפה שבגלל הגיל באמת חבל

לחכות לדעתי. נכון שעוד חודש אחד זה לא באמת מה שישנה, אבל זה שהטיפולים בינתיים לא מצליחים גובה גם כן מחיר נפשי, ואם אפשר להתייעל - לדעתי כדאי. מבחינתי ההזרעה עם ההורמונים לא היה טיפול קשה בכלל - הקושי הוא בעיקר נפשי ואת זה את ממילא חווה... אז אם אפשר להעלות את סיכויי ההצלחה, לדעתי כדאי.

ואגב, רופאת הנשים שלי (וגם זה במקרה) היא רופאה בכירה וכנראה טובה, ועדיין - ההתמחות שלה היא רפואת נשים, לא פריון, ולכן בעצם לא פניתי אליה בנושא (זה וקצת חוסר הבנה של נוהלי קופ"ח :p).
 

mishb

New member
תודה רבה - אני אבדוק באמת מתי יש תור פנוי ולפי זה אקבע

המון תודה
 

mishb

New member
אולי באמת זה מה שכדאי לעשות, אבל יש בעיה

הבעיה היא שכדי להגיע למרפאת פוריות צריך הפנייה שאותה אני צריכה לקבל מרופא הנשים שלי... שהוא תומך ברעיון של עוד חודש איקקלומין. העניין הוא שאין לי בעיות ביוץ והמחזור שלי סדיר כמו שעון. אני חוששת שאני סתם מבזבזת זמן ויותר מזה - זה פשוט לא קל.
אני כבר עכשיו במחזור ואמורה לקחת איקקלומין ביום שבת. אין לי מושג מה לעשות
 

mishb

New member
מחכה לתשובות בטא. הבדיקה הביתית יצאה שלילית :(

היי
אז עשיתי את הבדיקה הבייתית והיא יצאה שלילית. אך כיוון שעוד לא קיבלתי (למרות שאני מרגישה כאבים בבטן התחתונה כמו לפני מחזור) הרופא שלח אותי לבדיקת בטא. הוא אומר שיש הרבה פעמים שהבדיקה הבייתית יוצאת שלילית והבדיקת בטא יוצאת חיובית.
מחזיקה אצבעות.
אם לא כנראה אעבור כבר לטיפולי הזרעה במרפאת פוריות, ואולי לצילום רחם כי הוא לא מוצא את הסיבה לכך שאין הריון. מאוד חוששת ומאוד ומאוד מקווה.
 

Kasey

New member
אמרת שהרופא שלך נחמד

אני הייתי מנסה לדבר איתו ולומר לו שאני מעוניינת לפחות לדבר עם רופא פריון, ושאשמח להפניה, ואני משערת שהוא לא יתנגד. אגב, לפי מה שהבנתי יכולתי לקבל הפניה גם מרופא המשפחה שלי - הם אמרו לי שיתנו לי עם אבוא, ובסוף פשוט הסתדר לי יותר לקחת מרופאת הנשים. בכל מקרה, אם לא תצליחי לקבוע תור ולהתחיל טיפול אחר בגלל שזה קרוב ובגלל החגים, את תמיד יכולה לקבוע תור לחודש הבא, בתקווה שלא תצטרכי. כי גם טיפול הורמונלי צריך להתחיל בתחילת מחזור (אני התחלתי ביום החמישי) וכיוון שעכשיו ראש השנה לא בטוח שתשיגי תור כל כך מהר, למרות שתמיד אפשר לנסות.
 

mishb

New member
הוא נחמד אבל כיוון שהתחלתי תהליך אצלו...

והוא אמר לי שגם ככה חודש הבא אם לא ילך אלך למומחה פוריות אז לא בטוחה כמה הוא ייתן מהר הפניה.
לפי מה שאת אומרת בכל מקרה צריך להתחיל הורמונים ביום החמישי למחזור - שזה יוצא אצלי ביום שבת. זאת אומרת - רק אם אמצא תור ליום שישי כדאי לי לוותר על האיקקלומין. אנסה - אבל נראה לי סיכויים קטנים...
ותודה - ומחכה לחדשות טובות על דופק!
&nbsp
 

Kasey

New member
יש שהתחילו גם ביום השלישי

אבל כן, זה יחסית בתחילת מחזור. אני חושבת שכמו שכתבת למטה, הכי טוב שתקבעי תור למתי שיש, וסביר להניח שיהיה לך מספיק זמן להשיג הפניה, בתקווה שלא תצטרכי אותה. כאמור אפשר גם מרופא משפחה.
ותודה רבה! אני מקווה מאוד.
אגב, אני יודעת שכשנמצאים בטיפול זה נראה שלהיכנס להריון זה מעבר להררי החושך, איפה זה ואיפה אנחנו... אבל לא תמיד זה רחוק כל כך כמו שאנחנו חושבות... לפעמים זה פשוט במרחק חודש חודשיים והנה זה בא. אני קבעי תור נוסף לרופא הפריון ליתר ביטחון, בעצת האחות, ובסוף באתי אליו בהריון...
 

mishb

New member
זה באמת נראה רחוק עכשיו, אבל מקווה שזה קרוב

זה נראה רחוק. ולפעמים (כמו היום) זה נראה בלתי אפשרי אפילו :( אבל אני יודעת שזה לא ככה. פשוט צריך לאגור כוחות... מזל שיש חופש ממש מחר.
ומחכה לעדכונים. ותודה רבה רבה רבה
 

Kasey

New member
תנוחי ותאגרי כוחות

תזכרי שהמצב הזה, שנראה אינסופי, בסוף משתנה ברגע אחד
 

FayeV

New member
כמה שאלות

האם החודש הרופא הגדיל לך את המינון? והאם עשית פרופיל הורמונלי?
אם את לא רוצה לפספס עוד חודש, אולי תקחי את האיקקלומין אבל בחודש הבא תקבעי תור לרופא פוריות.
רופאת הנשים שלי נהדרת, אבל אני החלטתי לפנות לרופא פוריות כדי להיות מטופלת על ידי מומחה, ועכשיו אני באמת רואה את ההבדלים הקטנים - הוא שם לב לפרטים שהיא לא שמה אליהם לב, לא כי היא רופאה גרועה אלא כי הוא מומחה לבעיות פריון.
 

mishb

New member
תשובות :)

לא. הוא התחיל ממינון גבוה - שני כדורים ליום חמישה ימים. עשיתי פרופיל הורמונלי ויצא תקין. ואני חושבת שזה באמת מה שאני אעשה. בכל מקרה החודש בגלל החגים הסיכוי לתור אצל מומחה פוריות הוא קטן. ויש הבדלים - אני בטוחה. אני רואה את מה שהבנות פה מתארות, ואצלי הרופא - כמה שהוא מקסים ונחמד - לא עושה את אותם דברים. אילו טיפולים את עושה?
&nbsp
 

FayeV

New member
אני אמורה להתחיל איקקלומין

אני פוליציסטית וכרגע אני לא מקבלת מחזור בכלל. לדוגמה, הוא אמר לי לקחת פרימולוט נור כדי להביא את המחזור אבל רק אחרי שאעשה בדיקות דם כדי לראות שלא מתפספס איזה ביוץ. אמנם הסיכויים לכך נמוכים, אבל נחמד לי שהוא לוקח את הזמן לבדוק כי הרופאה שלי אף פעם לא עשתה את זה.
אם זו בעיה לקבוע לרופא פוריות, תקבעי מראש ותבקשי את ההפנייה מהרופא שלך אחר כך.
במקרה הכי "גרוע" (כלומר, שתכנסי להריון, מה שאני מקווה שיקרה החודש!) תבטלי את התור.
שיהיה בהצלחה!
 

mishb

New member
תודה רבה. זה באמת מה שאעשה

אקבע תור כדי שיהיה לי ליתר ביטחון :)
&nbsp
תודה רבה רבה
 

Kasey

New member
מחזיקה לך אצבעות

רוצה להרגיע שגם במקרה של התרחיש הרע, הזרעות עם הורמונים זה ממש לא נורא, ולרוב הנשים גם צילום הרחם לא כזה נורא. עברתי את כל המסלול ולפחות כרגע בהצלחה
 

mishb

New member
אז אני עוד לא בהריון..

תודה קייסי. אז מתחילים מחדש...
קצת בלי אנרגיות אבל אזרים לעצמי קצת בחופש כי מתחילים שוב.
אם תוכלי ותרצי מאוד אשמח לשמוע על הטיפול שאת עברת ועל כל התהליך
 

Kasey

New member
ברצון רב

הגעתי לרופא הפוריות להתייעצות אחרי חמישה חודשים בסך הכול, בגלל הגיל. הוא שלח אותי לעשות בדיקות דם מקיפות וצילום רחם. הוא המליץ לקחת משכבי כאבים חצי שעה לםני צילום הרחם ובהתייעצות עם הבנות פה לקחתי שני אופטלגין. זה היה לא נעים וכואב לרגע, אבל ממש לא סיפורי הזוועה שמסתובבים, ורוב הבנו פה שעברו את זה, עברו את זה יחסית בקלות. הרופא אמר לי שהוא מקווה שלא נתראה, אבל לחזור בעוד חודש חודש וחצי אם לא יהיה הריון.
&nbsp
בחודש הבא חזרתי עם בעלי וללא הריון, הרופא הגדיר אותנו מבחינתו כלא מוסברים. הוא אמר שבמקרה שלנו גם IVF זה לא מילה גסה, טען שאין טעם באיקקלומין והציע להתחיל הזרעות עם הורמונים. הוא אמר שזה תלוי בנו, אם אנחנו רוצים להתחיל או לחכות, שזה גבולי מבחינת הגיל. החלטנו להתחיל, קיבלנו ממנו מרשמים ויש לידו אחות שהסבירה לנו על הזריקות. ההזרקה פשוט. מאוד ולא כואבת, כפי שיעידו גם אחרות כאן. בעלי הזריק לי אבל אפשר גם לבד. לא סבלתי במיוחד מתופעות לוואי, קצת תופעות כמו של לפני מחזור והייתי מדוכדכת, לא יודעת אם מהמצב או ההורמונים. קיבלתי חמישים יחידות גונאל אף לחמישה ימים, עשיתי בהוראת הרופא שני מעקבי זקיקים עם בדיקות דם יום אחר יום, ביום השני הוא החליט להכפיל את המינון ליומיים (היה לי זקיק 16 וכמה עד 10), זה היה יום חמישי, במוצש אוביטרל וביום שני ההזרעה. בבוקר ההזרעה נסענו עם הזרע לראשון, יש שם מכון זרע ולידו סניף של מכבי, עושים את ההשבחה ובסניף הרופא עשה לי את ההזרעה - לוקח שנייה ולא כואב.
אם יש לך שאלות, אשמח לענות. וצר לי על האכזבה... זה תמיד קשה, בטח כשצריך לעלות כיתה
אם זה מעודד, אני, קימקר ומישהי נוספת שנתקלתי בה הרינו כולנו בהזרעה ראשונה.
 

mishb

New member
תודה. ממש אשמח לדעתך על הדברים שאמרו לי

אני קצת מדוכדכת היום, ואני ממש מקווה שהתהליך שעליו הורה לי הרופא נשים שלי הוא נכון. מצד שני אני לא רוצה ללכת למיליון רופאים ואז להתחיל להתבלבל. נראה לי. אני כבר לא יודעת.
ניסינו קצת יותר מחצי שנה. אני בת 37.5, ואז הרופא נשים נתן לי 5 ימי איקקלומין. במעקב זקיקים היה לי רק זקיק אחד בגודל טוב הרופא נשים שלי שהוא חמוד ומרגיע אמר שזה בסדר אבל אני כל הזמן קוראת על בנות שאומרות שהיו להן לפחות 2). אחרי זריקת אוביטרל וכו. כיוון שזה לא הצליח היום והוא לא יכול לעשות מעבר לכך, הוא נתן לי שוב איקקילומין ואני צריכה לבוא אליו ביום ה-12 למחזור למעקב זקיקים וכנראה שוב זריקה. אם לא יעבוד אז הוא יעביר אותי למרפאת פוריות (ואז ארצה המלצה על הרופא שלך...). אני מאוד מבולבלת. מצד אחד לא רוצה ללכת לאלף רופאים ו-1000 דעות, ומצד שני חוששת שאולי כבר כדאי להתחיל משהו יותר רציני. מאוד מאוד פוחדת מצילום רחם. אני שואלת את עצמי אם ללכת בדרך שלו ולא לבלבל את עצמי יותר מדי. גם ככה זו תקופה מבלבלת ומלחיצה. בן הזוג שלי עשה כמובן בדיקה והכל תקין. גם אצלי הבדיקות ההורמונוליות תקינות. מה דעתך?
 

Kasey

New member
קודם כול חיבוק


לדעתי כדאי ללכת לרופא פריון שזו ההתמחות שלו. אני עקפתי את רופאת הנשים שלי בלי ממש להבין שאני עושה את זה, אבל אם כבר טיפולי פוריות - לדעתי עדיף אצל רופא שזו המומחיות שלו, מה גם שרופא נשים באמת לא יכול לתת כלום חוץ מאיקקלומין. הרופא שלי אישית לא חשב שעבורנו איקקלומין זה טיפול יעיל. זו כמובן דעתו ואולי לא כל הרופאים חושבים כך. הרבה פעמים נותנים איקקלומין כמין קו ראשון בפוריות, מין אקמול אם אפשר לומר, אני הבנתי שאולי זה פחות יעיל בנשים מבוגרות יותר ובכל מקרה זה מאוד יעיל במי שיש לה בעיה בביוץ, מה שלי אין.
לגבי גודל הזקיקים אני לא יודעת אם זה כל כך קריטי, לי היה רק זקיק אחד מוביל אחרי שישה ימים של גונל אף, הוא היה 16 מ"מ, ולכן הרופא הכפיל לי את המינון ליומיים. בשחלה השמאלית היו כמה זקיקים של עד 10, אז אולי הוא הכפיל לי את המינון כדי שעוד משהו שם יבשיל, ומה באמת קרה במובן הזה אני לא יודעת (אם ביום ראשון אגלה שיש תאומים, נדע כנראה...
כרגע אני רק מתפללת שיהיה דופק
).
&nbsp
בנוגע לצילום הרחם, גם אני פחדתי מאוד, ובמקרה שלי ושל רבות אחרות כאן, הפחד היה גרוע בהרבה מהבדיקה. אני יודעת שבנות שהיו להן חסימות דיווחו על כך שהניסיון לפתוח חסימה כאב הרבה יותר, אבל בכל מקרה הכאב הוא קצר. אני אישית הרגשתי מין גלי לחץ כאלו, כאב לי למעט זמן אבל בהחלט בהחלט נסבל וכל כך קצר - זה נגמר כל כך מהר וממש לא היה נורא כמו שחששתי. כן הייתי פועלת לפי ההמלצות ולוקחת משככי כאבים לפני, ייתכן שזה עוזר. בכל מקרה אני חושבת שהבירור הוא חשוב כי חשוב לשלול את האפשרות של חסימות (וגם, לפי הספרות הרפואית, בשלושת החודשים אחרי הצילום שיעור ההריונות עולה. אני בסופו של דבר נכנסתי לסטטיסטיקה הזו בחודש השני, אם כי אני לא יודעת אם בגלל זה או בגלל הטיפול).
&nbsp
אין ספק שזו תקופה מלחיצה ומבלבלת, אני מבינה אותך מאוד. התהליך הזה הוא באמת קשה רגשית. אני לא חושבת שצריך המון דעות של רופאים אבל אני כן חושבת שאם כבר טיפולים, כדאי לפנות לרופא פריון, שיוכל למקד אותם יותר ולעשות יותר, ובשאיפה גם לקצר את התהליך. הרופא שלי הוא ד"ר ערן הורוביץ, הוא מאוד נחמד, ונראה לי שגם ענייני ויסודי, קראתי עליו דברים טובים בפורום פוריות לפני שהגעתי אליו (לגמרי במקרה), הוא עובד עם מכבי וכללית, לא יודעת מעבר לכך. טיפ בהשגת תורים אליו - לפחות במכבי תפסתי בהתחלה ביטול תור בטלפון, ובפעם השנייה כשבדקתי באינטרנט מצאתי כמה ביטולים תורים וככה הצלחתי לתפוס תור מוקדם ולמתי שהתאים לי, כי יכול לקחת גם חודש לקבל תור, אבל את התור הראשון הצלחתי לקבל לאותו שבוע. אני כן הייתי צריכה הפניה, רופאת הנשים שלי נתנה לי, אם כי הפקידות שם לא כל כך שמחו שישר הלכתי למומחה בלי מעקבים ואיקקלומין. במקרה שלי לפחות, נראה שהטיפול שקיבלתי הוכיח את עצמו. מאחלת לך המון הצלחה באיזה מסלול שלא תלכי
 
למעלה