שרשוראפואי וטיפולייט לתחילת שבוע

הזרעות - ראו מידע של פרופ׳. מעניין

לקחת אוביטרל הים בערב ולבצע הזרעה ביום ג בבוקר,אם כי לא הייתי מוותר על האפשרות לבצע שתי הזרעות ואז לקבל את האוביטרל היום בבוקר.הרציונל מאחורי שתי הזרעות: השאלה המטרידה מטופלי הפריון ובמיוחד בעת ביצוע הזרעות עם זרע תורם היא האם לבצע הזרעה בודדת או הזרעה כפולה –שאלה חשובה בעלת משמעות רפואית ,וכלכלית מהמדרגה הראשונה . לצורך זאת אציין מספר נתונים פיסיולוגיים העולים ממאמרים מחקריים על הפיסיולוגיה של הרבייה: 1.משך החיות הממוצע של תאי הזרע באברי הרבייה הנשיים נע בין- 24-40 שעות,בעוד שטווח הביוץ לאחר עליית הורמון הביוץ או זריקת האוביטרל לעיתים יכול להתרחש גם יותר מ-34-40 שעות 2.בפועל רק 10% מתאי הזרע עשויים להימצא באתר ההפריה בחצוצרה בעת ההפריה של הביצית ולכן ההזרעה חייבת להתבצע לכל היותר מספר שעות מועט לפני הביוץ. 3.הביצית רוכשת את כושר ההפריה כ-6 שעות לאחר הביוץ ,כושר זה נשמר לה לפרק זמןשל 18 שעות נוספות 4.ביוץ יכול להתרחש לעיתים גם לפני שניתן לזהות בבדיקת ביוץ את הורמון ה- . –הורמון הביוץLH 5.כאשר ניתן אוביטרל להשראת ביוץ על בסיס מעקב הזקיקים ,גודל הזקיקים לא משקף תמיד נאמנה את מועד הביוץ בגלל הוריאביליות בגודל הזקיקים הטרום ביוציים- הביוץ יכול להתרחש תוך 22-47 שעות אחרי זריקת האוביטרל ,ולאור העובדה שאחרי הביוץ עומדים לרשותנו עוד 24 שעות בהן נשמר כושר ההפריה של הביצית הרי שעומדים לרשותנו כ-71 שעות ממועד זריקת האוביטרל שהינן אפקטיביות לצורך הפרית הביצית. מכל האמור לעיל עולה שהזרעה כפולה מספקת חלון הזדמנות נרחב יותר לצורך ההפריה של הביצית המותנה בשלושה פקטורים מרכזיים : 1.במשך זמן נדידת הזרע לאזור האמפולרי של החצוצרה כדי להפרות את הביצית 2.משך הזמן מפליטת הביצית מהזקיק ועד קליטתה ע"י הקצה הפיבריאאלי הרחוק של החצוצרה 3.משך זמן החשיפה של הביצית לזרע בסביבה הקרובה בחצוצרה 4.קיימת סברה שבמחזורי טיפול עם תכשירים לגרימת ביוץ לאחר זריקת האוביטרל יתכנו ביוצים עוקבים בטווח של מספר שעות,כך שההזרעה הראשונה מספקת תאי זרע בכמות מספקת לביצית הראשונה שהתבייצה,ואילו ההזרעה השנייה מספקת מספיק זרע עבור הביציות הנוספות שחרגו מאוחר יותר. 5.נדרש זמן לזרע כדי לרכוש את כושר ההפריה –קפסיטציה עובדה המצריכה זמן נוסף
 
גם אני חושבת

במיוחד עניין הישרדות הזרע בגוף האישה ועניין הביצית. שאלתי במרפאה שלי למה לא מבצעים 2 הזרעות וענו לי שהיום זה כבר לא נפוץ וזה היה בפרוטוקולים של פעם וגם שזרע שורד 3 ימים... לכי תביני
 
תיכף לא יישארו לי וורידים שמישים!

עשיתי היום בדיקת דם נוספת, לאחר שהייתי אצל רופאת משפחה, שאמרה לי דרך אגב, שלא בטוח שאני פוליציסטית.
ורציתי להגיד שנורא בקלות אומרים פה על תסמינים לפוליציסטיות. היא אמרה לי ששיעור יתר זה לא סימפטום בישראל. בגלל עדות מסוימות. היא אמרה לי שאין לי מבנה גוף של פוליציסטית. אני לא ממש רזה ואין לי בטן בכלל.
בכל מקרה רק אם רואים באולטרא סאונד שהשחלות פוליצסטיות ניתן לקבוע את זה בכלל. אז להבא, כדאי להיזהר לפני שקובעים קביעות כאלו...
אז מחר אני אחזור לרופא פוריות ואעשה אולטרא סאונד. ואז אני אעדכן מה נסגר.
כנראה לא יהיה לי ביוץ החודש. ומסתבר שזה קורה ושזה לא מראה על בעיה בהכרח...
 

cookiii

New member
הרופאה שלך טועה.

אחותי פוליצסטית ואין לה בטן אבל יש לך וואחד שחלות פוליצסטיות.
ישנם רשימה של מאפיינים, אם יש לך 3 או יותר מהרשימה את בסבירות גבוהה פוליצסטית.

שיעור יתר זה כן סימפטום. יכול להיות שלבחורה ספציפית מעדה ספציפית יהיה יותר שיער מאשר לאחרות אבל בתוך העדה ישנם בנות עם שיעור סביר וישנם בנות עם שיעור יתר.
לאשכנזיות לא צריכות להיות כמעט שיערות, גם לצפון אפריקאיות ולאסיתיות(סיניות יפניות וכ"ו). למי שבה מארצות מזרח תיכון (כמו תורכיה) או מארצות כמו פרס, כורדיסטן וכו יש שיעור קצת יותר גבוה אבל עדין זה לא שיעור יתר.
מי שסובלת בשיעור יתר מגדלת שיער באיזור הצוואר, סנטר, פאות לחיים,חזה, בגב התחתון,בטן, מפשעות. איזורים שאצל נשים בדרך כלל לא קיים שיעור בכלל או במידה מועטה(כמו במפשעות)

גם השמנה ביטנית היא עיניין של גיל. אצלי לא הייתה טיפת שומן עד לפני שנתיים והנה בא היום שבו הבטן החליטה לקפוץ.
לכן אם יש אישה שיש לה תסמינים כדאי לה ללכת לבדוק האם מדובר בפוליצסטיות או לא.
במידה והרופא יאשר שאין לה פוליצסטיות שתשמח. במידה ויגלו שיש לה שתשמח שגילתה זאת מוקדם מאשר מאוחר.
 
וואו. זה לגמרי מבהיר את הנקודה שלי

בנות פה ממהרות לתת אבחנה.
לפעמים בצורה ממש לא נאותה.
אני יורדת מהספירה ועוברת למעקב זקיקים.
בהצלחה לכולן
 

Babybini

New member
שיהיה בהצלחה! רק משהו קטן

אי אפשר לקחת משהו שנאמר לך על גבי הרשת כאבחנה. זו יכולה להיות המלצה, רעיון לבדיקה, הצעה במקרה הטוב...

לא כל מה שרופא אומר הוא קדוש, ולצערנו יש לא מעט רופאים ששוללים משהו בלי לדעת על זה יותר מדי.. תפני לרופאת נשים או פריון. רופא משפחה עם כל הכבוד הוא לא הכתובת.

בהצלחה עם מעקב הזקיקים ומאחלת לך שבקרוב מאוד תהיי בהריון
 
היי מתוקה

קודם כל אני לא חושבת שמישהי כאן נתנה אבחנה, אך ורק רופא מוסמך לעשות את זה... בכל מקרה לגבי תסמונת שחלות פוליציסטיות יש סטנדטר עולמי שנקבע על ידי קבוצת מיקוד ברוטרדם והוא מדבר על כל אותם התסמינים שעל פיהם ניתן לקבוע על שחלות פוליציסטיות. דרך אגב חשוב לציין שאם יש מבנה פוליציסטי באולטרסאונד זה לא אומר שיש תסמונת שחלות פוליציסטיות וההפך - אם אין מבנה כזה באולטרסאונד לא ניתן רק על סמך זה לשלול את התסמונת. רופאת משפחה אינה מוסמכת לאבחן את זה אלא רופא נשים/ פוריות ו/או אנדוקרינולוג...
בכל מקרה, מאחלת לך המון המון הצלחה במסע להורות!!!
 

Babybini

New member
וקצת מידע בנוסף

יש הפרדה בין PCO ו- PCOS. אחד הוא מבנה שחלות פוליציסטי והשני הוא תסמין שחלות פוליציסטיות.
הם לא בהכרח מחייבים אחד את קיומו של השני..

האבחנה של התסמונת היא על ידי 3 סימנים שמספיק שיש לך שניים מהם ואת לא חייבת שיהיו לך שחלות פוליציסטיות:
בדיקות דם עם יחס בין הLH ו Fsh
אי קבלת וסת או וסת לא סדירה
תסמינים אנדרוגניים- לי אין אותם בכלל!

בקיצור, יכול להיות שאין לך כלום וזה בסדר או שאולי כדאי לא לסמוך על מה שאמרה הרופאה בצורה עיוורת ולחפש מידע ברשת..
ככה אני מצאתי פתרון ונכנסתי להריון על אף השחלות הפוליציסטיות..
 
אף אחת כאן לא נותנת אבחנה

זה לא פורום רפואי ולא פורום מקצועי.
הבנות כותבות כאן מנסיונן האישי שיכול לעזור לנו לעלות על דברים מנסיונן.
את האבחנה הסופית נותן רק רופא ורצוי מומחה לפוריות.
חבל לכעוס ובטח לעזוב .....
 
יצא שאני עוזבת בגלל זה... וזה לא מדויק

אני בפורום כמעט שנה, מתוכה עשרה חודשים מנסה בפועל להיכנס להריון.
עד לאחרונה חשבתי שאני מאה אחוז (אחרי 2 הריונות שבאו בקלות) ושסתם אנחנו לא מספיק מנסים. עכשיו אני מבינה שכנראה מחזור לא סדיר זה לא משהו קליל וכדאי לי לטפל בזה.
לי נאמר כאן שמספיק שיש לי שיעור יתר ומחזור לא סדיר בשביל שאני אחשב פוליציסטית. זה הכניס אותי לחרדה גדולה. רופאה לא מומחית אבל די חכמה, אמרה לי שזה לא מספיק ושרופא מוכרח לאבחן את זה באולטרא סאונד, אז על זה הערתי שחבל שסתם אמרו לי כזה דבר מרחיק לכת.
אחותי פוליציסטית והתייעצתי איתה אתמול. היא אמרה לי שלא כדאי לי להקשיב לדברים מפורום אם אני לוקחת אותם ככ ברצינות.
והאמת, שמרגע שביקשתי התייחסות לבעיה אמיתית שיש לי, לא קיבלתי פה אהדה. תגובות קצת קרות. אני לא צריכה את זה. והאמת שיש לי אחות שאני מדברת איתה חופשי וגם שתי שכנות, אחת אמבריולוגית שהיא במקרה פוליציסטית והיא בודקת לי עם פרופסורים ובעצמה את התוצאות שלי. ועוד שכנה שאני מספרת לה הכל.
אני לא באמת צריכה את הפורום.
אבל בהצלחה לכולן.
 
המרפאה באם המושבות, מרכז רום

הנה המספר תתקשרי ותבררי,
03-6287200
הבנות שם מאוד נחמדות.
(אני רואה שם הרבה נשים בהריון אז אני מניחה שכן)

המרפאה חדשה (נפתחה לפני חצי שנה), הכל יפה ומסודר.
זה יחד עם מרפאת ילדים (מופרד אבל שירותי המשרד משותפים).
אז כבונוס יש ילדים חמודים ומלא משחקים
(וכן, איכשהו מצאתי את החצי גם משחק שם...)
 
פרופיל הורמונלי - שאלה בנוגע לבדיקת הדם

היי,
היום בבוקר (שלישי) קיבלתי מחזור,
אני צריכה לעשות את בדיקת הדם ביום חמישי, נכון?
 

Nutti

New member
כמה שאלות

היי בנות,

מעניין אותי לדעת אם יש טעם לבקש מהרופא בדיקות פרופיל הורמונלי לאחר 5 ניסיונות לא מוצלחים כולל הריון כימי אחד? או שהוא לא יתייחס אליי ברצינות ?
זו הפעם הראשונה שאני הולכת להגיע אליו לאחר כמה חודשים של ניסיונות. אני כן חושדת שייתכן והיו עוד מקרים של בעיה בקליטה כי גם החודש למשל הרגשתי כאבים בבטן התחתונה ובחילות חזקות בערך שבוע אחרי הביוץ שהפסיקו ואין הריון.

שאלה נוספת, אני ממש לפני מועד קבלת המחזור, בדיקת הריון (של קליר בלו) שלילית, הביוץ נצפה ביום ה14 ויש לי בימים האחרונים כאבים מדאיגים בבטן התחתונה בצד ימין.

ייתכן שאלה הכאבים הרגילים לפני המחזור(לא היו לי כאבים כאלה בעבר) או להתחיל לדאוג (הריון מחוץ לרחם וכו)?

תודה מראש לעונות.
 
למעלה