הבדל בין מכבי / כללית...

הבדל בין מכבי / כללית...

שלום לכולן.

אני מתכננת היריון ראשון בחודשים הקרובים. במקביל וללא קשר התכוונתי גם לעבור קופת חולים. כמובן עכשיו עצם המעבר מלווה במחשבות על איך זה ישפיע על מעקב ההריון, יעוץ גנטי וכולי.
יש לי כמה שאלות-
האם ידוע לכן איזו קופה הכי טובה מבחינת תהליך הריון ולידה ? מה הכי משתלם מבחינת הביטוחים השונים? (כללית- מושלם זהב ומושלם פלטינום, מכבי- זהב או מכבי שלי)

אשמח לדעתכן....
תודה
 
הדשא של השכן ?

אני שייכת לכללית, סה״כ מרוצה, מטופלת במרכז לבריאות האישה. לגבי הביטוחים יש תקופת מינימום כדי להינות ממה שיש לפלטינום למשל להציע, בחלק מהדברים חצי שנה וחלק שנה. האתר של כללית מושלם / פלטינום מאוד ידידותי ותוכלי לראות למה זכאים. בהצלחה
 
לגבי האתר של כללית- אני אבדוק. באופן כללי-

לגבי הדשא של השכן-
אני פשוט כבר כמה שנים בכללית ומיואשת. כל רופא וכל בדיקה זה מיליון שנה קדימה, ועוד הטרטרות למרפאה להוציא התחייבות. הארוס שלי במכבי. לאותם רופאים ואותן בדיקות- המתנה קצרה, שעות נוחות ובלי בירוקרטיה מציקה. למרות כל זאת- אם אראה שכללית בסדר בהריון- אני אחרוק שיניים למהלך הריון ולידה ואחר כך אעבור...
בכל אופן תודה רבה
 
תראי

לפני ענייני הנסיונות אכן נתקלתי בהמתנות לפעמים אבל, רופאת המשפחה שלי עצמאית ואם צריך משהו זה ממש מעכשיו לעכשיו, במרכז בריאות האישה הכל נוח וזמין, אפילו צילום רחם תיזמנו לי טוב. בשורה התחתונה כולם אותו דבר
 

cookiii

New member
למה לא לנצל את 2 הקופות?

שבעלך יקבע את התורים על שמו. אם אלו אותם רופאים שנותנים את אותם בדיקות. כשתגיעו לרופא תעבירו את הכרטיס שלך. זה לא משנה להם.
 
הלוואי, אבל נראה לי שזה לא אפשרי...

אולי בקניית תרופות בלי מרשם אפשר לעשות על שמו, אבל בקביעת בדיקות של מעקב היריון אני בספק....
עיקר ההתלבטות שלי היא בגלל שמתכננת הריון. אם לא זה הייתי כבר עוברת קופה וזהו
 
הדשא של השכן ?

אני שייכת לכללית, סה״כ מרוצה, מטופלת במרכז לבריאות האישה. לגבי הביטוחים יש תקופת מינימום כדי להינות ממה שיש לפלטינום למשל להציע, בחלק מהדברים חצי שנה וחלק שנה. האתר של כללית מושלם / פלטינום מאוד ידידותי ותוכלי לראות למה זכאים. בהצלחה
 
עברתי מכללית למכבי ומאד מרוצה

לא יכולה להצביע על משהו ספציפי, אבל לדוגמא הייתי מתעצבנת שצריך לקבוע תור לבדיקות דם ושאין מבחר גדול של רופאים מומלצים (אגב אני גם מחיפה).. במכבי יש רופא כל 20 מטר ואני רק צריכה לבחור... רופא פוריות שלי מעולה והוא מקבל דרך מכבי ומאוחדת, בכללית אם אני זוכרת נכון כל הרופאים מקבלים במרפאות אם ולא במרפאות פרטיות אז זה טרטור... הצטרפתי למכבי שלי וכבר ניצלתי 50 אחוז הנחה על משקפיים ויש שם צ'ק כיסוי היריון של 2000 שח שזה נחמד... התנהלות נוחה מול המשרד, כשאני צריכה להוציא התחייבות אני פשוט שולחת להם במייל טופס סרוק ומקבלת התחייבות דרך האתר... בקיצור אני מרוצה באופן אישי...
 

stimp228

New member
אני דווקא אוהבת שיש תור לבדיקת דם

ככה אני מגיעה ולא צריכה להמתין שעה... מגיעה והופ ישר נכנסת....
 
נראה לי שאני גם בכיוון...

בכללית יש הרגשה שבכל דבר מפילים עלייך בירוקרטיה. פשוט תהיתי לעצמי אם אולי בהריון זה אחרת (כי מתגלגל הרבה כסף מכל הבדיקות...). צ'ק כיסוי של מכבי נשמע נחמד... בכללית יש 5000 ש"ח אבל זה לכל ההריונות (ולא לאחד....). חוץ מזה בפלטינום לפי מה שהבנתי אין יתרון בקטע של יעוץ גנטי (מה שאני אצטרך, אני כבר יודעת...).
תודה...
 

ronki3

New member
מירי שאלה לגבי מכבי

גם את הטופס 17 של טיפולי פוריות ivf אפשר להגיש באתר? אני שואלת כי אני כרגע בחו"ל וההורים שלי לא יודעים על הטיפולים ואני צריכה להגיש טופס 17 ואם צריך לבוא פיזית, אני אהיה חייבת לספר להם.
 

נועה312

New member
גם אני מתלבטת לעבור

אבל במה שקשור לתורים לבדיקות דם, בכללית אפשר לעשות בדיקות דם כל יום (חוץ מרביעי ושישי..) ברמת אלון בלי תור והתוצאות מגיעות יותר מוקדם מאשר במרפאה הרגילה שלי.
מה שמאוד עיצבן אותי זה שכללית לא עובדת עם אף אחד משלושת האורולוגים הבכירים בארץ (שגם זו בדיחה.. שלושה? בוא נאביס את האישה בהורמונים במקום לחפש ולפתור את הבעיה של הגבר. מאוד הגיוני.)
 
נראה לי שאנחנו סובלות מאותן בעיות בכללית...

זה נכון שיש את רמת אלון בלי תור, וניצלתי את זה כמה פעמים, אבל-
חבר שלי במכבי ויש לו בחורב כל יום בלי תור (יש מצב שגם בהדר). זה כולל גם בדיקות שלא בהכרח בדיקות דם (מה שברמת אלון אין....).
לגבי המומחים- יש מצב למזל נאחס, כי דווקא הרבה מומחים עובדים עם 2 קופות במקביל.
 
גם חיפאית בכללית

וסה"כ הייתי מאוד מרוצה מהכללית בהריון. מאוד אוהבת את המיון בלין (והשתמשתי בו הרבה) פשוט להגיע בבוקר ולראות רופא נשים באותו יום (אני בד"כ חיכיתי חצי שעה כל פעם שזה לא היסטרי). בהריון ראשון יש גם את האחות מעקב הריון שזה נחמד. לגבי תורים יש טריק בכללית שאשתף בכיף. את יכולה לקבוע לרופא נשים 2 תורים. תור אחד לרופא מעקב הריון ותור שני לרופא נשים (אותו רופא). לרופאה שלי יש המתנה של חודש וחצי אבל זה ממש לא הפריע לי כי תמיד היו לי שני תורים...
אם את מתכננת הריון בקרוב לדעתי מאוחר מדי לעבור עכשיו.
 

נועה312

New member
במקרה שלי רופאת הנשים שלי עובדת גם בכללית וגם

במכבי ככה שאני לא באמת אעבור רופאת נשים אם אני אעבור קופה וההמתנה אצלה יותר קצרה.
 
מבחינת תכנון זמן לא יצא לי מאוחר מדי-

אם אבחר בכללית פלטינום אני יכולה להתחיל עכשיו לשלם ולחכות 9 חודשים (סוף יולי). אם אחליט לעבור למכבי, אם ארשם עכשיו המעבר הוא מה- 1 לינואר, ויש המתנה לזכאות למכבי שלי של 6 חודשים (תחילת יולי). בינתיים זכאות כמו מכבי זהב.
לא הבדל גדול... אני יכולה לחכות עם ההיריון חודש.
יותר מטריד אותי שבמכבי אין מוקד זמין ובכללית כתבו שיש מוקד טוב בלין. יש למישהי תובנות לגבי זה? עד כמה זה חשוב?
 

bamba101b

New member
בהריון לא הייתי עוברת

אני במכבי ומרוצה מאוד אבל..... אין למכבי מוקד נשים בחיפה בכלל .
משהו לא בסדר תתכנני לרופא שיקבל אותך או שתבלי במיון בבית חולים .
בתחום הזה המוקד בלין הוא יתרון ענק .
 
למעלה