חשוב לדעת על ברית מילה עוד לפני ההריון

חשוב לדעת על ברית מילה עוד לפני ההריון

שלום חברי הפורום,

לדעתי חשוב מאד שהורים לעתיק ילמדו על ברית מילה ויקבלו החלטות מושכלות עוד לפני שמתחיל ההריון.
אני לא יכולתי לישון אחרי שראיתי את העלון הזה.
בדקתי ומסתבר שבכל שם נכון.
לא מבינה איך אפשר לעשות כזה דבר לתינוק, ועוד מסתבר שהפגיעה היא לכל החיים.

מה דעתכם?

רינה
 
דעתי

דעתי היא שאת לא מפרסמת את זה בתום לב.... אבל לגופו של עניין - זאת החלטה אישית של ההורה ואין לאף אחד זכות להתערב בהחלטה הזאת, אבל כן חשוב לקבל את כל המידע הרלוונטי לפני קבלת ההחלטה.
 

hadas834

New member
דמגוגיה בגרוש

אם מישהי לא רוצה למול את בנה מסיבות אידיאולוגיות, אתאיסטיות וכד' זה עניינה, אבל לפרסם עלון כזה בלי באמת לברר את אמיתותו ומהימנותו זה פשוט לא לעניין ולגמרי לא נקרא "החלטה מושכלת" בעיני. אני בטוחה שכוונותייך טובות אבל צריך לשים לב לדברים האלה (במיוחד בפורום שכזה.)
לגבי הברית, מאוד תלוי למי את הולכת, לאיזה רב ועם איזה המלצות. לפני שבוע חברה שלי עשתה ברית לבן שלה עם רב מהישוב בו היא גרה. הרב השתמש בכפפות, חומר אלחוש והתינוק אפילו לא בכה! בשום אופן הוא לא מצץ את איבר המין של התינוק (הייתי בהמון בריתות של חברים ומשפחה ומעולם לא נתקלתי בתופעה.. הבנתי שזה מזמן נאסר לשימוש.. ובכלל איזה רבנים הזויים עוד עושים את זה???!!!) יותר מזה, ביום למחרת הברית הרב המקסים היה בקשר עם המשפחה ובא בעצמו (!!) לביתם לראות שהכל בסדר והפצע מחלים כראוי. אפשר תמיד ללכת למוהל כירורג שמשתמש באמצעי אלחוש ובכלים הסטריליים ביותר שתמצאי או פשוט לברר טוב עם חברים ובני משפחה ולתאם ציפיות מול המוהל שתבחרי מה את מוכנה או לא מוכנה שיקרה בברית.
העלון הזה שפרסמת כלל לא משקף את המציאות ואם עדיין ישנם רבנים כאלה אני מאשימה את ההורים שלא עשו בדק בית (או העדיפו ללכת ל"מקובל" כזה או אחר בגלל שהם דתיים מזרם מסויים ובכך העדיפו לסכן את התינוק).
בקיצור החלטה מושכלת זה לברר את כל הפרטים של כל הצדדים ולקרוא גם את המחקרים שבעד הסרת הערלה (ולא חסרים כאלה).
בהצלחה ושנה טובה לכולן!
 

נעמה351

New member
דעתי

בתור אתאיסטית עם בן זוג אתאיסט, אם זה היה תלוי רק בי, לא הייתי עושה ברית מילה. מכיוון שיש גם משפחה שכנראה תלחץ בכיוון, אני מקווה שיהיו לי רק בנות... אם יצא בן נחשוב מה עושים. בכל מקרה בינתיים הכל באויר, יכול להיות שאם יהיה לי בן אני אחליט שבשום אופן אני לא מוכנה להעביר אותו דבר כזה, ויכול להיות שאחליט שאם עושים אצל רופא עם הרדמה זה כנראה לא מספיק נוראי בשביל לריב עם המשפחה על זה.
 
דעתי האישית

שההודעה שלך באה להסית ולהפחיד
איש איש באמנותו ודעתו יחיה
כמו בכל דבר כל הורה בעל שיקול דעת
עושה את השיקולים וההחלטות שלו
בהצלחה
 
למעלה