קצת תוכן - מהי חומצה פולית ולמי טוב

sipor

New member
קצת תוכן - מהי חומצה פולית ולמי טוב

חומצה פולית – מעבר למעורבותה ביצירת תאי דם אדומים ולחשיבותה ביצירת מערכת העצבים אצל העובר, מחסור בה קשור לבעיות פסיכיאטריות כמו דיכאון קליני וסכיזופרניה. מצבם של חולים שנטלו תוספי חומצה פולית השתפר. חוקרים באוניברסיטת טאפטס הציגו סיפור קצר בפני 1,200 אנשים בני 60 ומעלה, ובדקו עד כמה הם זוכרים ממנו. נמצא שנבדקים בעלי רמות גבוהות יותר של חומצה פולית זכרו יותר פרטים. הסיבה המשוערת: החומצה הפולית חשובה גם לייצור כימיקלים מוחיים שמעבירים מסרים בין תאי המוח. כמו כן נמצא קשר חזק בין ביצועי זיכרון גרועים ורמות נמוכות של חומצה פולית בשילוב עם רמות גבוהות של הומוציסטאין (כימיקל בדם שתורם לסתימת כלי דם, כולל במוח). ככל שהתפריט היומי מועשר יותר בחומצה פולית, כך יורדות רמות ההומוציסטאין בדם. עכשיו בטח אתן מרגישות.. שאתם זוכרות יותר !!!
 

m i c h a l y

New member
חשוב להוסיף

שחומצה פולית נמצאת גם במזונות הרגילים. כדאי כמובן לקחת תוסף, אך אין הכוונה שללא התוסף אין בכלל חומצה פולית הנכנסת לגוף! (והנה עוד סיבה לאכול מאוזן ובריא...)
 

אתי@

New member
באיזה מזונות במיוחד ניתן למצוא את

החומצה הפולית
(לבעלי יש בעיות זיכרון קשות
)
 

sipor

New member
מקורות מן המזון !

מקורות מהתזונה: ירקות עליים ירוקים, קטניות, פרי הדר, דגנים מועשרים. וגם.. ראיתי בסופר שיש עכשיו לחמים שמוסיפים להם חומצה פולית !!!או שלא מוסיפים והם אתירים בחומצה הפולית.. בסופר כמובן לא בחנות טבע ! בתאבון!
 

sipor

New member
וגם...

כאמור, חומצה פולית היא סוג של ויטמין(B (B9 ואני אכתוב שהיא גם נמצאת בעיקר בתרד וברוקולי ,כרוב, אספרגוס, שעועית , עדשים, נבט חיטה, כבד, בשר בקר ודג ! שמרי תסיסה, טונה, דג סלומון , בננה ותות שדה. וכפי שכתבתי בהודעה הקודמת רק למען הסדר גם ב: ירקות ועלים ירוקים, קטניות, דגנים מעושרים .. ובלחם בסופר ! שימו לב - בישול ארוך מנדף את החומצה הפולית. וגם- מתברר שחומצה פולית סינתטית נספגת בגוף ב- %40 טוב יותר, מהמקור הטבעי. בתאבון ! נ.ב. בארה"ב מקובל להוסיף זאת למוצרי הדגנים וגם בארץ התחילה המגמה הזו ! המטרה היא, שנשים בהריון יצרכו 400 מק"ג ביום. הקפדה על כך, תמנע סכנת הולדת תינוקות עם הבעיות: 1. אי-סגירת עמוד השידרה (Spina bifida). 2. היעדר מוח מלידה (Anencephaly). 3. התפתחות לוקה של המוח ביילוד. יתרון נוסף לנטילת חומצה פולית ע"י אשה בהריון, הוא הולדת תינוק במשקל גבוה יותר.(נו טוב.. ככה אומרים.. זה יתרון !) נשים שצורכות כמות מספקת של חומצה פולית, מקטינות בכך את הסיכון ללקות בסרטן הרחם (Uterine cancer) ובסרטן צוואר הרחם.(Cervical cancer). צריכת יתר של חומצה פולית עלולה לגרום לבעיות-עור ואסורה על המטופלים נגד-סרטן, הנובע מבעיות הורמונליות. כן עלולה צריכת יתר לגרום עוויתות אצל אנשים המטופלים לכך. הגברת צריכת חומצה פולית, מקטינה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס (Colon cancer). אלו היו 60 שניות על חומצה פולית...
 

מעיןבר

New member
ולא לשכוח לא להגזים

אין כזה דבר - "כמה שיותר יותר טוב" - לויטמינים יש המלצות למינון אופטימלי, יותר מדי זה לא טוב כי יכולות להיות תופעות (כמו שסיפרה למשל פונג בשרשור הקודם...).
 
למעלה