בואו נעשה קצת סדר בהורמונים...

Keila

New member
יש לך אפשרות להגיע לכ"ס?

ד.א. יש רשימת רופאים עם ההתמחות שלהם ומצויין דרך איזו קופה הם עובדים. ניסית? הסיפור שלך מאוד מאוד מקומם
 

טרי

New member
כ"ס זה קצת רחוק אבל סביר

עברתי על הרשימה בפורום פוריות, אבל רובם המוחלט לא מהקופה אלא פרטיים וגם - היו שם רק איזה 3 עם מומחיות אנדוקרינית או קרישתיות יתר, ונראה לי שאם כבר ללכת למישהו עדיף למישהו שמבין במקרה שלי. למדתי כבר על בשרי שהמקרה שלי לא כזה סטנדטי.... אם אני לא אמצא מישהו כזה מהקופה, אני אחכה עוד חודש או חודשיים (תלוי בסבלנות שלי) ואחזור לרופא הפרטי. את ההריון אני בטוח אעשה עם הפרטי, עדיף לי לבזבז על זה את הכסף מעוד הפלה בגלל טעויות של רופאים. הגוף שלי הפסיק להיות המשחק שלהם - מקסימום בהריון הבא יצליח ...
בכל מקרה, אם יש לך מישהו בכ"ס ממכבי, אשמח לשמוע.
 

Keila

New member
תתקשרי

תבררי עם דר' עופר גונן הוא ממכבי. יש לו מנהלת לשכה מאוד נחמדה שאפשר להתייעץ איתה והיא תמיד זמינה. תשאלי אם הוא מטפל במקרים של קרישיות יתר. יש לי כ"כ הרבה מה לומר לך על טעויות של רופאים ועל חוסר איכפתיות שלהם. אני מבטיחה לך שעם הבת שלהם זה לא היה קורה.
הוא מאוד מאוד נחמד ד.א. יש עליו רק המלצות טובות מכל הלב בפורום פוריות. עוד משהו. למדתי על בשרי שעדיף גם לרופא מהקופה ללכת מדי פעם באופן פרטי. אני נוסעת אליו איזה חצי שעה כל כיוון ד.א.
 

כתומה30

New member
טרי

אין לי שמות של רופאים להמליץ לך. ניסית לשאול בפורומי הפוריות? (פוריות, הורים בטיפולי פוריות, הריון לאחר טיפולים) אם לא, אולי שווה לנסות. אני מסכימה שמדובר במצב שלא מחייב פאניקה, אבל כן רופא שמבין ספציפית בזה, במיוחד לאור זה שאת "נופלת" על כמה תחומים פה (נשים, אנדו, קרישיות וכו'). אולי רופא פוריות שמתמחה גם בהריון בסיכון, יחד עם אנדו טוב שיהיה איתו בקשר לא רק "דרכך". לא יודעת, סתם זורקת רעיון. ובכל מקרה הייתי לוקחת רק רופא ששמעתי עליו משהו, ולא הולכת על חתול בשק. בהצלחה בכל מקרה
 

Keila

New member
טרי

לדעתי זה תלוי בדחיפות. אחת בת 20 שלא מאוד לחוצה יכולה לנסות גם שנה בלי להתבאס יותר מדי. אחת בת 40 צריכה לדעתי לא לחכות אפילו לא חודש.
 
תודה רבה רבה על ההסבר ועל ההשקעה הכרוכה בו

החכמתי. כשזה רלוונטי זה נקלט הרבה יותר טוב מאשר כשסתם צריך ללמוד את זה..
 

ספרייט 7

New member
שירי את מדהימה!! איזה הסבר הסברי..

כל הכבוד לך! מענין ביותר... שנשמע רק בשורות טובות בפורום!!! תודה לך חמודה!!
 

The Dallas Girl

New member
כופרה שלי-הסבר מדהים ../images/Emo47.gif

איך מעבים את רירית הרחם? גיסתי אמרה לי משהו על צמח שנקרא רוטה/רותה משהו כזה, יש חיה כזו? יש דרך להגביר ביוץ? לשפר את הפוריות? שלי ושלו? בנוסף אני פותחת הודעה נוספת עם תשובות הבדיקה של הבעל.
הרופא אמר שהן לא טובות
 

shiribiri78

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifעל תזונה ותוספי תזונה והשפעתם על פוריות

יפיופה שלי
היא וודאי מתכוונת לפיגם מצוי Ruta graveolens - בתימן כינו את הפיגם בשם "רוטא". הצמח שימש למטרות קוסמטיות וכסגולות הגנה מפני עין רעה
. את הכלות והחתנים, היולדות והתינוקות היו מקשטים בצמח הפיגם או היו נותנים להם לאחוז בצמח, כדי שלא ישלוט בהם עין הרע, והרוחות רעות ירחקו מהם. ברוטא היו משתמשים גם לבשמים והבדלה.לא ידוע לי על שימוש בו לצורך עיבוי רירית הרחם. הנה פה בצד זו התמונה שלו. אני מצרפת אתר מאוד מאוד מעניין על צמחי מרפא שונים, ממליצה לקרוא את כולו- יש שם הסברים מקיפים על סוגי הצמחים, וחלק גדול מהם משפיע על רירית הרחם. חשוב מאוד: במקומות רבים (ברפואה סינית) מומלץ להשתמש בדונג קוואי - צמח האנג'ליקה. יש לשים לב שצמח זה אסור לשימוש בהריון. לכן, ובאופן כללי, לפני נטילת כל תוסף תזונה, יש להיוועץ ברופא המטפל (ובנוסף, במישהו שמתעסק ומבין בצמחי מרפא). בנוסף ידוע לי על המלצה לשימוש בשיח אברהם vitex agnuis castus (עוזר בשלבים של ההפריה וההיריון). אפשר כמובן ללכת על הבסיסי: סלק מבושל הולך טוב כאן בפורום
. יש הממליצים על דיקור בשילוב עם תוספי תזונה צמחיים (רפואה סינית). לי אין עמדה בנושא. חשוב לזכור: עישון סיגריות פוגם בפוריות הנשים והגברים. מי שמעשנ/ת- להפסיק, ויפה שעה אחת קודם. תוספי תזונה "מערביים"
המומלצים לפני כניסה להריון: אבץ, B12, אומגה 3, ברזל וכמובן כמובן חומצה פולית. תפריט מאוזן, שכולל את אבות המזון, ברזל, אבץ וגם ויטמין C, מסייע לסדירות הביוץ. מחקרים רבים הוכיחו ששני משקאות אלכוהוליים ביום יכולים לפגוע ברמת הפוריות. אלכוהול גם עלול לשנות את רמות הכולסטרול, מה שפוגע בהשרשת הביצית ברחם. אגב, רבות מאיתנו דואגות להקפיד על "הגיינה נשית"- שטיפות נרתיקיות מרובות בתכשירים יעודיים (מה שנקרא "סבון אינטימי"). אם אתן עושות את זה- קומו מהמחשב, לכו למקלחת, והשליכו את הסבון האינטימי לפח. עכשיו אפשר להמשיך ולקרוא: "שגרת הניקיון" יכולה לסלק מהנרתיק גם חיידקים תקינים וידידותיים, להפר את האיזון ולהעמיד אותך בסיכון גבוה יותר ל'ואגינוזיס חיידקי', שלעיתים טועים ומאבחנים אותו כזיהום ואגינלי. ואגינוזיס חיידקי שלא מטופל נקשר ללידה מוקדמת ולהפלות ולסיכון גבוה יותר לאי פריון.
לגבי פוריותו שלו: קודם כל- לא הבנתי כלכך מה קורה שם בבדיקה, מצטערת
. אם הבנתי נכון את הבדיקה, הספירה גבוהה מאוד, אבל יש אחוז גבוה של מורפולוגיים..או שלא הצלחתי להבין. האם הוא נבדק אי פעם אצל אורולוג לגילוי וריקוצלה? האם נבדקו אצלו רמות ההורמונים השונות? פוריות הגבר ותזונה: באתר שצירפתי מדובר על רשאד (צמח חד-שנתי, בן משפחת החרדל, קרוב משפחה של הרוקט (ארוגולה), אך עליו קטנים ובשרניים יותר, וטעמו חרדלי ומרוכז יותר) ואגוז מוסקט כ"תוספי זרע" מומלצים. בנוסף מזונות הקשורים ויכולים להועיל הם בצל , דבש , דלעת , זית ,כורכום , ארטישוק , שקד , שומשום , תאנה ותמר. באופן כללי חשוב להקפיד על הכללים הפשוטים הבאים:
לא ללבוש בגדים הדוקים (להשתדל ללבוש תחתוני בוקסר ולא תחתוני טנגה!)
לא לשים לפ-טופ או מקור חום אחר על הברכיים
להקפיד בתזונה על צריכה פחותה של שומנים רווים , וצריכה מרובה של ירקות (בעיקר ירוקים) , פירות , דגנים מלאים , סיבים תזונתיים , חלבונים , חומצות שומן חיוניות. דגש על תזונה דלת שומן.
לא לעשן (בעיקר לא סיגריות מנטול או גראס)
שימוש ממושך בתרופות יכול לפגוע באיכות הזרע
גם נטילת ויטמין C בכמויות גדולות עלולה לגרום להרס תאי זרע או להחמצת נוזל הזרע.
מומלץ ליטול תוספי תזונה: חומצה פולית, בטא קרוטן, אבץ, סלניום, ויטמין E. בהצלחה בוביקית
 
שאלה??

התוספים שרשמת בסוף רשימת "הגבר" לגבי חומצה פולית, הכוונה שגם הגבר צריך לקחת כדור של חומצה פולית???
 

shiribiri78

New member
גם גברים צריכים חומצה פולית ../images/Emo13.gif

אם הם צורכים מספיק בתזונה, אז יופי,אבל לרוב יש חסרים... אז להקפיד לצרוך מזונות המכילים חו' פולית, ואם יש חסר בהם- ליטול תוספים.
 
לי דווקא המליצו להפסיק עם Agnus Castus

היית תקופה שלקחתי קפסולות ( 400 מ"ג, X2 פעמים ביום) בשביל להקל על תופעות קדם-ויסתיות אבל מומחית לצמחי מרפא אמרה שעדיף שאפסיק אם אני מתכננת הריון. רק לתשומת ליבכן.
 

shiribiri78

New member
כפי שאמרתי

אני לא מתיימרת להיות מומחית בנושא התוספים הטבעוניים או רפואה סינית
ולכן המלצתי לכולן להתייעץ הן עם רופא מטפל והן עם מומחים לנושא התוספות.
 

רונית י

New member
שירי, אפשר שאלה?

כתבת שהתפריט של הגבר צריך להיות עם פחות שומנים רווים. מה הקשר בעצם? בהנחה שהגבר כמובן לא שמן (אולי טיפה מלא אבל צורך שומנים רווים ולא מעט).
 

shiribiri78

New member
בכיף.

שמנים רוויים יש גם (ובעיקר) מהחי אבל גם בשמן קוקוס, שמן דקלים ושמן כותנה . הכוונה ב"רוויים"- עשירים במולקולות מימן (בהשוואה לשומנים לא רוויים, שעניים בהן). צריכה מספקת של חומצות שומן חיוניות חשובה להבטחת נזילות הממברנה וייצור אנרגיה בתא הזרע. לעומת זאת, צריכה גבוהה של שומנים רוויים במימן, בייחוד שמן זרעי-כותנה, הראתה השפעה שלילית על תפקוד תאי הזרע.השמנים הצמחיים נוטים להכיל שאריות של חומרי הדברה, (ושמן זרעי כותנה מכיל רמות גבוהות של הכימיקל Gossypol העלול להפריע לייצור הזרע).מעבר לכך, כל השומנים הרוויים הראו השפעה חזקה על תפקוד תאי הזרע. כיום ידוע שיש קשר הדוק בין בעיות בזקפה ובין רמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם. חשוב להדגיש שלא מדובר במצב פתולוגי. אפשר לצאת מזה. רבים הסיכויים שכאשר ירד המשקל ותופחת רמת הכולסטרול והשומן, גם היכולת להגיע לזקפה תשתפר. אז לא לצנזר לחלוטין מהדיאטה, אבל בהחלט להשתדל להמעיט.
 
למעלה