בואו נעשה קצת סדר בהורמונים...

nuty1

New member
תודה רבה על ההסבר

גם אני בחודשים האחרונים מרגישה תחושות שלא הרגשתי קודם, והתופעות של טרום וסת הרבה יותר חזקות (שבועיים לא ישנה על הבטן כי הציצי כואב)... אבל בעניין המחזור, זה משהו שמוזר גם לחברות שלי, כי לפעמים אני "קצת שולטת" בהגעה שלו, הכאב בחזה מופיע, וגם כאבי הרגליים והבטן, ואז אם אני בלחץ או בהתרגשות יתר כל המיחושים נעלמים, ואז המחזור נדחה בשבוע, שבועיים וקרה גם יותר. קרה לי גם מצב שהופיע תחילת דימום של מחזור ולחץ מסוים שפתאום הופיע הפסיק את הדימום שחזר אחרי 4 ימים. כנראה הגוף או המוח שלי עובדים אחרת...
 

tulitp

New member
שירי את מקסימה ותודה על כל ההסברים ../images/Emo140.gif

את עוזרת מאוד!!!
 
שירי, תודה רבה על ההסבר ../images/Emo47.gif ושאלה

אני במעקב ביוץ באמצעות אלטראסאונד ובדיקות דם זה החודש השני. 1.בחודש קודם בי"מ 15 ה-E2 היה מעל 1000 וה-LH 13, החודש בי"מ 12 ה-E2 הוא 770 וה-LH הוא 18. איך יתכן שהחודש ה-E2 נמוך יותר אך ה-LH גבוה יותר? הערכים לא אמורים להיות דומים? 2.הטכנאית באולטראסאונד לא ראתה החודש זקיקים בכלל באחת השחלות ואילו בחודש הקודם היו זקיקים בשתי השחלות. כיצד זה יתכן? היא אפילו שאלה אותי אם עברתי פעם ניתוח בשחלה (לא עברתי) תודה מראש על התשובות
 

shiribiri78

New member
היי נימלונים ../images/Emo13.gif

אענה לפי הסדר ששאלת: 1) הערכים לא חייבים להיות זהים ממחזור למחזור. האם המחזורים שלך סדירים? אגב, אני שמה לב שבדקת בי"מ 15 ואז בי"מ 12... 2) לא תמיד אפשר לראות זקיקים קטנים מ10 מ"מ.השאלה היא מה היה בשחלה השניה, ובנוסף על כך האם את לוקחת תרופות, באיזה שלב של החודש ביצעת US, והאם חזרת על הבדיקה במכשיר אחר או אצל טכנאית אחרת?
 
תודה רבה על התשובות והבהרות

1. המחזורים שלי יחסית סדירים אבל קצרים (כ-25 ימים) בחודש שעבר התחלתי לבדור מי"מ 10. החודש הרופא הנחה אותי להתחיל למדוד מי"מ 12.ציינתי דוקא את שתי המדידות האלו כי הערכים בהן היו דומים. 2.אני כרגע לא לוקחת תרופות. ביצעת US בי"מ12. רק בעוד יומיים אבצע שוב אבל באותו מכשיר וכנראה גם עם אותה טכנאית. מה שהיה לי מוזר זה זהיא ממש חיפשה זקיקים בשחלה השמאלית(וכאמור לא מצאה) ובחודש שעבר (שוב אותו מכשיר ואותה טכנאית) היא כן ציינה שיש זקיקים קטנים מ-10 מ"מ.
 

AYA34

New member
בקשת עזרה בפענוח ערכים

ביצעתי בדיקות דם לפרופיל הורמונלי e-2= 211 tsh =1.674 lh = 7.4 fsh=12.7 prolactin = 312.9 testosterone-total = 1.7 dhea solphate = 5.75 מודה לעזרה
 

chen30

New member
הי איה

בהנחה שהתוצאות הן מי"מ 3-5 למחזור. מה שנראה לי בעייתי זה ה-FSH הגבוה (ערכים מעל 9-10 נחשבים גבוהים). אני לא יודעת בת כמה את, אבל ערך גבוה ב-FSH מעיד על רזרבה שחלתית נמוכה, וזו בעייה שבה לזמן יש חשיבות גדולה. לא צריך להבהל כי יש הרבה נשים עם FSH גבוה שנכנסו להריון אם או בלי טיפולים, אבל ממליצה לך לא לבזבז זמן ולפנות לרופא פריון שימליץ על המשך טיפול. שיהיה בהצלחה!
 

AYA34

New member
היי chen....בקרוב בת 35 ואכן תוצאות מי"מ 4

לא כל כך הבנתי את התשובה שלך
 

Keila

New member
פני למומחה לפריון

רצוי פרטי שלא יבזבז לך את הזמן.
 

AYA34

New member
אני כבר תחת מעקב של מומחה פריון ...הרי הוא...

שלח אותי לבצע את הבדיקה......וביום שני אנחנו אצלו אך מה בדיוק המשמעות?
 

chen30

New member
אנסה להסביר

FSH גבוה משמעותו יכולה להיות שכמות הביציות הפוריות שנותרו לך אינה גבוהה, ושיש לזרז את נסיונות הכניסה להריון ואף לא לבזבז זמן על טיפולייט כגון איקקלומין אלא ישר לעבור לזריקות. מצויין שאת הולכת לדבר איתו ואני מקווה שהוא יתן לך טיפול מנצח! המון הצלחה!
 

miri1231

New member
aya34 - זה נשמע מאוד מוכר

גם לנו היה את אותו הסיפור, ואני שידועה כלחוצה מזריקות, דווקא בטיפולים האלו לא ויתרתי. כל הזמן הייתי מזכירה לבעלי שלא ישכח שצריך לנסוע, לעשות זריקה.אבל ממש מיד כשהתחתנו ורצינו מאוד בזאטוט. היינו מאוד מיואשים. השכנה שלי אומרת שזה משום שהיינו לחוצים מאוד. חוץ מזה היו לה כמה עצות סבתא - שנראה לי שהן עזרו... אני מקווה שיש לכם זאטוט / ים בבית...האם יש ?
 

AYA34

New member
התחתנו לפני 3.5 חודש אבל מנסים כבר 8 חודשים

אז עדיין אין ילדים.....הבנתי כבר שזה לא "אינסטנט פודינג" וכנראה יקח קצת יותר נראה מה יאמר הרופא יום שני האמת שאני די מפחדת מהורמונים וזריקות...ומחטים בכלל מירי....עצות סבתא....תמיד מוכנה לנסות...משהו מעניין ?
 

miri1231

New member
הנה

ממה שאני זוכרת: לאכול סלט ירקות עם הרבה מלפפון. להרבות בשקדים . לשתות כוס חלב חם לפני... אורז לבן מרגיע . להיות רגועה בזמן שעושים...
 
למעלה