בתים מבפנים

  • פותח הנושא lank
  • פורסם בתאריך

lank

New member
../images/Emo68.gifבתים מבפנים

בסופשבוע האחרון התקיים אירוע "בתים מבפנים" . יש לציין כי האירוע היה מגוון ביותר והכיל הרבה מבנים , חלקם מבנים לשימור, מבני ציבור , חלקם דירות וחללים מעוצבים. אירוע זה חשף את הקהל רחב , שלא תמיד הכיר את הפן העיצובי והאדריכלי אל אותם אתרים מעניינים. מצרפת כאן תקציר של אתרים ומקומות . כל מי שהיה באחד הסיורים או האתרים ויש בידיו תמונות או מידע מעניין , יכול להרגיש חופשי להוסיף.
 

lank

New member
../images/Emo68.gifדירה צמודה השייכת למעצבת רינה כדורי

חלל קטן המכיל בתוכו מטבח , סלון , אזור שינה המגודר ע"י קיר באורך מטר ופרגוד .חדר הרחצה קטן אך מתוכנן היטב. החלונות הגדולים מכניסים הרבה אור , אך מוצלים בעזרת וילונות שחורים ולבנים. השולחנות פשוטים ועשויים משטח זכוכית המונח על גבי לבנות בטון.
 

lank

New member
../images/Emo68.gifמבט אל הדירות מתוך החצר הפנימית

 

lank

New member
../images/Emo68.gifועוד מבנה ממול

בכיכר המלך אלברט אפשר למצוא מגוון גדול של סגנונות מעורבבים זה בזה. תמונה של מבנה מודרני . ייחודו בקיר מעניין שלא הצלחתי לצלם - קיר ה"מחורר" במראה של עלים כמו העץ המצל עליו.
 

lank

New member
../images/Emo68.gifנחמני 23

בנחמני 23 מבנה בסגנון אקלקטי , הכולל בתוכו 17 דירות שנבנו בשנות העשרים כקומפלקס בנייה אחד. המבנה בצורת ר יושב על רחוב נחמני בכיכר המלך אלברט , מול בניין הפגודה. הפרוייקט בתכנון של יואב מסר אדריכלים , מיועד לשימור. בחיפוש אחרי פרטים ייחודים למבנה התגלו קירות מעוטרים , רצפה עם אריחים צבעוניים וחלונות עץ. כרגע דירות המבנה אינן למכירה והן אמורות לשמש את בעל המקום ובני משפחתו.
 

lank

New member
../images/Emo68.gifהאדריכל

את המבנה המקורי תכנן האדריכל משה צ'רנר. כיום אחראים על השימור ושיחזור המבנה יואב מסר אדריכלים.
 

lank

New member
../images/Emo68.gifהרצפה המדהימה שהשתמרה

מסעדה כתית מצוייה במבנה אשר נבנה בשנת 1915 בפאתי שכונת נווה צדק, ברחוב היכל תלמוד 4. המבנה אשר שימש כבית מלון של משפחת זוסמונוביץ עבר גלגולים רבים . התיקרה הגבוהה , והחללים המרווחים לא משאירים ספק לגבי התכנון המקורי . הרצפה המקורית עדיין קיימת וגם עיטורי הקירות השתמרו . הקירות המקוריים במנה ציורו בצבעי פיגמנט מיוחדים שהגיעו לארץ מגרמניה. אלו שולבו עם ביצים וחלב לקבלת חומר חזק. התערובת נמרחה על גבי הקירות בעוד הטיח לח. טכניקה ייחודית זו הקרויה מאצ'ו פרסקו ( ציור על משטחים לחים בעזרת צבעים פגמנטיים בשילוב דבקים , במקרה זה שימשו הביצים כחומר מדביק ) היתה נפוצה בארץ באותן שנים. לאחר עבודה מייגעת של שיחזור ושימור ע"י המשמר שי פרקש וצוותו , מתגלה הפאר והיופי המיוחדים של המבנה. בצמוד למבנה נמצאים מבנים דומים בסגנונם , אשר נבנו באותם שנים. ברחוב היכל תלמוד 2 מצוי מבנה שגם בתקרתו התגלו ציורי קיר , רצפתו המקורית מעוטרת באריחים צבעוניים וחלונות מגדל המדרגות מעוטרים. שווה להציץ גם שם.
 
למעלה