תופעת הלקוחות השבויים

יוסיזיו

New member
תופעת הלקוחות השבויים

בתקופה האחרונה אני מקבל הרבה פניות (גם מתמי ) ושאלות בנושא מיזוג האויר בדירות חדשות מקבלן כאשר המיזוג באם מגיע כחלק מהסכם הרכישה הינו בסיסי לחלוטין ו"הצעה" לשדרוג המערכת במספר אפשרויות.
בכל המקרים ה"זיכוי קבלן " במחירים לא הגיוניים גם בהתייחס למחירי עיסקאות גדולות ובדוק מול החברות עצמן ומצד שני התוספות במחירים שמעל ועבר למחירים המקובלים בשוק מיזוג האויר.
דוגמאות קטנות: תריס דקור/סלוט כ 900 ש"ח למטר במקום 500-400 בהתאמה,מטר צנרת למזגן 140 ש"ח במקום 100 ש"ח.
מהיכן נובעת התופעה? איש המיזוג באתר מבצע את ההכנה הבסיסית וכן התקנה באם הינה חלק מהסכם המכר במחירי עלות כמעט כתמורה לבלעדיות שהקבלן נותן לו באתר באיצטלה של ביטוח וכו' כשמחירי התוספות אמורות לתת לו את הרווחיות שבעבודה וגם לפעמים מעשר לקבלן.
בנוסף לזאת בהרבה מקרים ההכנות שאותו איש מיזוג מבצע וכאשר הוא מקבל מענה שלילי למחירים שהוא נוקב לפתע הצנרת שבורה בצורה קשה לתיקון.
אסור לתת יד למצב הזה של שוד לאור היום,צריך להתמקח על מחיר הזיכוי קבלן מצד אחד ולהכליל גם את ההתקנה במידה ומחליטים לעשות מערכת אחרת ומצד שני להראות לאותו איש מיזוג שמחירי העבודות נמוכים בהרבה מהדרישה.
 

מרי פופ

New member
יוסי, אני רוצה לציין את המקצועיות שלך ואת הפניות לתת מענה

תמיד.
במקרים רבים עזרת ללקוחותי לחסוך אלפים רבים ולקבל מערכות מיזוג מתאימות יותר, תודה!
מעבר לזה, אתה בוודאי יודע שחברות המיזוג שזוכות במכרז לספק מיזוג בבניינים מחוייבות לשלם לקבלן 20% מהרווחים, שנקראים בפירוש "רווח קבלני". את הסכום הזה מגלגלים על הלקוח.
אני נתקלת גם במחירי צנרת של 180 ש"ח למ"ר ומחירי סלוט/דקור של מעל 1000 ש"ח למטר.
המצב הזה בלתי נסבל, פעמים רבות, הלקוח השבוי מקבל מקבלן המיזוג של הפרוייקט יעוץ לא מייטבי, "דוחפים" לו מערכות גדולות מידי מרובות יחידות והוא ונאלץ לשלם עבור התענוג, מחירים שהם 30-40% ממחירי השוק הרגילים.
 

יוסיזיו

New member
תודה תמי, אכן במקרים אחדים המעשר נקרא רווח קבלני ולפעמים הוא

התשלום עבור ההכנות שאותו איש מיזוג/חברת המיזוג מבצעת באתר.
לעומת זאת יש קבלנים שמתירים לקבלני מיזוג אחרים להכנס לאתר לקראת סוף הבניה ולבצע עבודות התקנה כמובן שלאחר כל האישורי ביטוח,אישורי בטיחות ועבודה בגובה וכיוצא בזאת .
לא אחת פונים אלי עם כל הניירת והמחירים ואני מעיר את הערותי ואז הפלא ופלא איש המיזוג יורד במחיר באלפי שקלים וגם מקרה שהורידו 14000 ש"ח מהצעה מוגזמת בפראות.
לכולם באם המחיר מופרז אני מציע לפנות לקבלן ולבקש את עלות המזגן והעבודה הכרוכה בהתקנה ואם המחיר סביר אז לבצע את העבודה לאחר קבלת מפתח גם במקרים כגון אלו אותו איש מיזוג ביוזמתו מוריד מחיר למחיר סביר ומבצע את העבודה.
על הענין של לדחוף בכח יחידות גדולות יותר ולנפח מחירים אין מילים אחרות מאשר להזנות את המקצוע ובמיוחד זה בעייתי במערכות VRF שאז מינימום הספק היחידה גבוה בהרבה מהספק יחידה אחת מיחידות המיזוג בדירה וכאן יש גם בזבוז אנרגיה.
אגב אני מספק גם שרות של ביקורת לטיב העבודה ותכנון מערכות שכאלו ולא אחת אינני מאשר מערכת בגלל עיגולי פינות שמי שלא מבין חושב שהן תקינות או אותו קבלן מיזוג מספר לו סיפורי סבתא,עלי קשה מאד מאד לעבוד ולספר סיפורים לאחר 50 שנות ותק במקצוע ויש לי הרבה דוגמאות במשרד של תרגילים שניסו לעשות.
 
למעלה