התייעצות בנוגע למיקום רהיטים בחדרי שינה

Shira11113

New member
התייעצות בנוגע למיקום רהיטים בחדרי שינה

שלום רב,

רכשנו דירה מקבלן ואנו נדרשים כעת לתכנן את החשמל בכל הדירה (סלון, מטבח, חדרי שינה וכו'). על מנת לעשות זאת אנו חייבים קודם להחליט על מיקום הרהיטים בבית. מצ"ב תוכנית הדירה עם המיקומים שהקבלן שרטט. אני חשבתי לשנות את הדברים הבאים:
1. בסלון - להחליף בין קיר הטלויזיה לבין הקיר שעליו נשענת הספה. כך שבצורה כזו, האיזור של הפינת אוכל לא יהיה צפוף כי מצדו יהיה קיר טלויזיה ולא ספות, וכך יהיה לנו קיר ייעודי לטלויזיה שנוכל לעצב. (את המזווה שרואים בתוכנית דירה אנו משאירים ולא שוברים). האם יש לכם הצעות אחרות?
2. בחדר שינה הורים, חשבתי למקם את הארון ממול המיטה ולא מצד שמאל של המיטה כפי שמשורטט. בצורה כזו נוכל לרכוש מיטה רחבה שיהיה אפשר למקם מצידיה שידות קטנות (את הדלת והמשקוף נזיז ימינה כך שהקיר של הארון, מול המיטה, יגדל לאורך 2.40). אבל אז אני בבעיה היכן למקם את הטלויזיה בחדר זה? חשבתי למקם את הטלויזיה מצד ימין של המיטה ואז להעזר בזרוע.
3. מבחינת חדרי השינה של הילדים, אני לא בטוחה אם השרטוט של הקבלן נראה סביר? יש הצעות לשיפור? חשבתי רק להפוך בין מיקום המיטה ושולחן הכתיבה בממ"ד, כך שמי שיישב ליד השולחן כתיבה לא יהיה עם הגב לדלת.
4. שאלה אחרונה - היכן נהוג למקם את נקודת הטלפון בסלון?
תודה רבה מראש לכל העונים והעוזרים
 

lab229

New member
זאת אינה תוכנית מה גם שחלק מהמידות לא ברורות. תעלי תוכנית

עם מידות מפורטות של הדירה יהיה קל יותר להתייחס ביתר דיוק.
לגבי הסלון אפשר בגדול להפוך את הסידורכך שקיר הטלויזיה יהיה הקצר והספה ממול (אפשר גם קצת יותר ארוכה אולי)
לי מאד מפריע התכנון של המזווה שפולש למטבח עם מבואה בכלל לא שימושית. ממש בזבוז מקום. כתבת שאתם לא רוצים לשבור את המזווה-לא יודעת באיזה שלב הדירה אבל אפשר לקצר אותו וליישר עם קיר המטבח לא ישנה כמעט מבחינת האחסון בו כך גם ירווח את המטבח ואפילו ניתן יהיה להגדיל את האחסון במטבח. את פינת האוכל אפשר לסובב בניצב לקיר ולשמור על מעבר מרווח בכניסה למטבח.

לגבי חדר השינה, המידות לא מפויעות אצלי ברור. הרוחב נראה 3.45 ולא ניתן יהיה להכניסה מיטה ברוחב 160(יותר נכון מזרן המיטה רחבה יותר מן הסתם) בעקרון את יכולה למקם את הארון מול המיטה ולעשות נניח ארון הזזה עם טלויזיה משולבת בו זה יכול לפתור את עניין הטלויזיה. אפשר לעשות זרוע מעל הדלת או מימין למיטה אבל יהיה הרבה פחות נוח לצפייה (בזוית לא נוחה ) מה גם שתפריע למעבר לחדר רחצה או לארון (אם מימין למיטה).
בחדר ילדים הסמוך לחדר הורים לסובב את שולחן הכתיבה שיהיה מקביל למיטה ועם זוית ראייה לדלת (כפי שמתוכנן הוא עם הגב לדלת ממש לא נעים) וזה כמובן ירווח את המרחק בין המיטה לשולחן.
בממד אפשר להחליף כמו שהצעת בין המיטה לשולחן כדי שהשולחן לא יהיה עם גב לדלת או להחליף בין ארון ושולחן (כך לא תהיה תחושה שנכנסים לחדר ונתקעים בארון וניתן יהיה לקבל ארון גדול יותר) כך השולחן לא יהיה עם גב לדלת (לא מומלץ למקם ארון היכן שהמיטה נמצאת כי כנף החלון תיפתח על הארון)

בכל מקרה, מה שרשמתי בערבון מוגבל כי זו אינה תוכנית עם מידות ברורות.
 

Shira11113

New member
תוכנית דירה מעודכנת עם מידות

רוב תודות על התשובה המהירה - ממש סייעת לי

אני מצרפת תוכנית דירה עם מידות. אשמח לשמוע אם לאור התוכנית הזו יש לך הצעות נוספות/אחרות מבחינת מה ששאלתי?
לגבי המזווה - הבנו מהקבלן שאסור לבצע בו שינויים כי הוא נקבע מראש כשטח שירות.
כמו כן, אשמח לקבל דגשים כיצד לבנות את תוכנית החשמל בדירה? מבחינת מיקום שקעים ותאורה בסלון ובחדרי השינה.
תודה רבה שוב!

 

מרי פופ

New member
תעצרו את הכל עד לאחרי קבלת מפתח

המזווה הזה הורג לכם את הדירה ואת החלל הציבורי המדהים.
עם כל הכבוד למה שאמר הקבלן לא ברור לי מה הקומבינה הזו שמתהווה פה? שטחי שירות תקועים באמצע הדירה? עם קיר פנימי בתוכה, ולא בשטחים בשולי הדירה, תחומים בקירות חיצוניים, כמו מרפסת שירות? לא נתקלתי בכזה.
כל הדירה צריכה להיות מתוכננת ככה שאחרי קבלת המפתח אתם שוברים את הקירות של המזווה ההזוי, ומתקינים מטבח מדהים עם טונות של מקומות אחסון, אי ענק שהוא מרכז הבית ופינת אוכל במיקום פחות תקוע מעכשיו.
אפשר ליצור פה חלל ציבורי מדהים ביופיו ושימושי לעילא. אבל לא עכשיו...
אני אגב, גרה בדירה כם חלל ציבורי ממש דומה לזה - חיכיתי לצערי 15 שנה כדי לשפץ ולהעיף מרפסת שירות תקועה כדי ליצור מטבח של 20 מ"ר עם אי שעליו אנו חיים כיום והוא לב הבית.
אפשר לתכנן פה מטבח שהוא חלומה של כל משפחה. אל תתפשרו (ותקחו ייעוץ מקצועי, זה שווה כל גרוש).
 

lab229

New member
לא שמעתי על כזה דבר הזוי. בפרוייקט שעשיתי שהסתיים לא מזמן

היה מזווה דומה לזה בכל הדירות. רב הדיירים ביטלו אותו או הקטינו מאד כך שהכניסה בכלל לא מהמטבח (אלא מהמסדרון) וכך התקבל חלל מטבח גדול ומרווח.
אני בכלל הבנתי שאתם מעוניינים במזווה אבל אם אתם לא מעוניינים (או כן מעוניינים אבל רוצים להקטין) אז ממש מומלץ כמו שתמי כתבה לפרק אותו אחרי קבלת מפתח ולתכנן הכל מראש לפי מצב ללא מזווה ורצוי מאד להעזר באיש מקצוע.

אני רואה ששירותי אורחים מבוטלים - מה קורה בחלל הזה? אתם מגדילים את המקלחת המרכזית?
כמה דברים כלליים ללגבי חשמל. בחדרי ילדים רצוי למקם שקע על כל קיר (למעט קיר הארון אם אתם בטוחים שהארון תמיד יהיה שם) וכך לאפשר גמישות בהעמדת ריהוט עתידית.
מקלחות- 2 נקודות תאורה אחת בתקרה ואחת מעל הכיור (לצערי ניתקלתי בדירות קבלן עם נקודת תאורה אחת מעל הכיור).

בחדרי שינה (גם הורים) אם רוצים להוסיף תאורת קריאה ליד המיטה.
בחדרי שינה הורים כנ"ל אם אתם רוצים.
אם מתוכנו מאוורר תקרה אז כדאי גם מתג הפעלה/כיבוי ליד המיטה (אם כי המאווררים עם שלטים אבל לדעתי נוח יותר מתג הפעלה)

מלבד זאת ממש ממליצה לקחת עזרה מקצועית בתכנון החשמל לכל הדירה כדי למונע טעויות שקשה אחכ לתן (אפשרי כמובן אבל מונע בלגאן מיותר) ולהתייחס כמובן לחלל הציבורי ממבט ופינת אוכל כי שם הבעייה המרכזית.
בהצלחה
 

Shira11113

New member
תודה על התשובות - מספר שאלות נוספות

תודה רבה על התשובות.
היכן נהוג למקם טלויזיה בחדר ילדים - בקיר המקביל לקיר המיטה? ליד השולחן כתיבה? ובאיזה גובה מהתקרה?
לגבי נקודת תאורה בחדרי האמבטיה - את צודקת ונתנו לנו רק נקודת תאורה מעל הכיור - היכן לדעתך אפשר להוסיף נקודה נוספת בחדר אמבטיה הראשי? בתקרה אי אפשר מכיוון ששם ממוקמת יחידת המזגנים... חשבתי למקם עוד תאורה מעל המשקוף של דלת מרפסת השירות, בצד שבתוך האמבטיה, מה דעתך? או שעדיף עוד נקודה באותו הקיר והגובה של התאורה מעל הכיור - רק יותר לכיוון השירותים? כך יהו שתי נקודות תאורה בשורה אחת..
אני מצרפת שוב את התוכנית


 

יוסיזיו

New member
אתם תאכלו אותה עם המזגן בשרותים/

מקלחת . חייב להיות פתח שרות לגישה ליחידה והפתח הזה איננו אטום . והיה ויכנס מישהו לשרותים הריח יינק לתוך המזגן ומשם לכל הבית .חגיגה לאף.
 
למעלה