בעיה עם ארון פינתי במטבח

במקרה הזה המעצב באמת לא שיתף פעולה


לא רק בקטע של הארון המדובר, אלא בכלל - הוא לא רצה לעשות את העבודה, ניסה לשכנע שאין שום צורך לבצע התאמות במטבח השבלוני הבסיסי (שלא כלל אפילו ארון למיקרוגל - טען שאפשר לשים את המיקרו על המקרר), לא נתן שום הסברים על שום דבר ושום ייעוץ מכל סוג שהוא, ורק אחרי התערבות מטעם הקבלן הכריחו אותו להיפגש איתי ולתת לי מענה, וגם אז הוא לא באמת שיתף פעולה, וזה רק חלק קטן מאוד מהסיפור. זה סיפור ארוך ומורכב, גורמים משפטיים עורבו, אבל עכשיו לא נותרה לי ברירה מלבד כיבוי שריפות, ורצוי כזה שיגזול ממני כמה שפחות אנרגיות.
&nbsp
אם מה שביקשתי היה מתבצע, לא היה שום מנגנון מהסוג שתיארת, או מנגנון בכלל - היה פשוט ארון פינתי, וזה לא היה דורש שום תוספת מחיר ולהפך - כל הקטע היה שהקבלן הציע מטבח בסטנדרט גבוה ובעיצוב אישי והבטיח ליווי צמוד ע"י מעצב, מה שלא בוצע במקרה שלי ושל עוד לפחות 5 שכנים שלי (עם יתר השכנים לא דיברתי ככה שאני לא יודעת מה היה במקרה שלהם). בתור מי שהייתה שם ומכירה את המקרה - כוונות טובות לא היו שם בוודאות של מעל למיליון אחוזים, היה שם בעיקר חוסר רצון של המעצב לעבוד. הוא גם לא הציע שום דבר - לא היה שום דבר שהמעצב הציע בכללי, מלבד ההמלצה החמה שלו לא לבצע שום שינוי בתכנית הבסיסית (היה מטבח שבלוני שאני אתפלא לגלות שהוא היה קשור לעיצוב שלו), וכשניסיתי לברר איתו על אופציות אפשרויות כאמור לא היה שום מענה.
&nbsp
לדעתי האישית פינה קטומה זה דבר מהמם, וזה המטבח שלי ולא שלך, כך שלא ניצלתי משום דבר. מהנימה המתנשאת שלך אני מעדיפה להתעלם.
 
ועוד משהו

במקור בתכנית השבלונית היו אמורות להיות מגירות - אבל רק בפינה אחת, השטח הנוסף היה אמור להיות לא מנוצל, אלא להישאר כחלל ריק בלי גישה אליו.
&nbsp
&nbsp
 
קבלי המלצה בתור התחלה

אף פעם אל תגידי ללקוחות שלך על שום דבר שהוא מכוער בטירוף, גם אם לדעתך זה הדבר הכי מכוער עלי אדמות, במיוחד אם מדובר במשהו שהלקוחות מבהירים שהם רוצים. מי שפונה למעצב פנים לרוב לא עושה את זה במטרה שהמעצב יעצב לפי הטעם האישי שלו, וגם אם את ממש מתנגדת לבחירה כלשהי, יש דרכים יותר ענייניות ומנומסות להביע את דעתך (לא רק בתחום המקצועי אגב, גם בחיים הפרטיים זה נחשב מאוד לא מנומס להגיד "מכוער בטירוף" על משהו). אולי לא הייתה לך כוונה להתנשא, אבל ההודעה שלך ממש זעקה התנשאות וזלזול, ולא ראיתי בכלל שום ניסיון לעזור (איך בדיוק ביקורת בוטה שכזאת יכולה לעזור?) לא צריך לראות או להבין, בשביל להגיב בצורה עניינית ונעימה. לא ראיתי גם שום עצה בתגובה שלך.
&nbsp
בלי קשר לכך שלא נראה לי מתאים לציין את שם חברת המטבחים, במקרה הזה זה לא רלוונטי ולא יגיד כלום - המעצב אינו קשור לחברת המטבחים, הקבלן שכר אותו במטרה שיעניק ייעוץ אישי לרוכשים, הוא העדיף לא לעבוד קשה - תשלום הוא הרי קיבל בכל מקרה, דווקא נאמר לי ממביני עניין שזה תרחיש נפוץ במקרים של פרויקטים כאלו.
&nbsp
 
רק שאת לא נתת שום עצה


התגובה שלך לא כוללת שום דבר שמזכיר אפילו עצה, כך שאין לי ממה להתעלם.
אכן הפורום מיועד לייעוץ ולא לוויכוחים אישיים, ולכן לא ברור לי למה הגבת מלכתחילה כפי שהגבת - נכון שלא שכרתי אותך ולא שילמתי לך, אבל גם במצב כזה מצופה לתגובה מנומסת ולא לקטילה בוטה.
&nbsp
אין פה שום קשר לחוסר ההבנה שלך, זה בעיקר עניין של דרך ארץ והתבטאות מנומסת. גם תגובתך הנוכחית כוללת התנשאות וזלזול.
&nbsp
המשך יום נפלא
 
בעיה עם ארון פינתי במטבח

היי,

נתקלתי בבעיה לא נעימה במטבח בדירה החדשה (טרם הגענו לשלב האכלוס): הוצע לנו שירות של מעצב מטבחים, שלא היה כל כך נלהב לבצע את העבודה. סוכם בין היתר על ארון פינתי תחתון לניצול מקסימלי, הראיתי לו אפילו תמונה להמחשה (למרות שארון פינתי זה דבר מאוד סטנדרטי ומוכר). התוצאה הסופית לא כוללת ארון כזה אלא ארון רגיל לא פינתי, עם חלל סמוי - משמע שאפשר כעיקרון לנצל את הארון, אם זוחלים פנימה ומכניסים/מוציאים כלים.
השיש מעוצב בהתאם, בלי הקיטום המקובל כשמדובר בארון פינתי.

השאלה שלי - מה ניתן לעשות כדי לפתור את המצב? בין אם אצליח להוציא מהקבלן את העלות ובין אם לאו, אני רוצה לשנות את זה. מה שאני חושבת עליו זה חיתוך של השיש ועיצוב מחודש של דלת הארון, כך שתהיה גישה לכל שטח הארון. השאלה אם זה אפשרי בכלל, במה זה כרוך ומה צפויה להיות העלות.

אודה על עצותכם
 

פלרית

New member
אפשר להתקין בתוך ארון פינתי

במטבח קרוסלה מסתובבת, זה מאד נוח וחוסך זחילה בארון.
 
במבנה הארון הזה זה קצת בעייתי

כי מדובר בארון שהוא גם יחסית צר ורובו סמוי, אני לא יודעת כמה קרוסלה תועיל כאן, ואני מעדיפה לבדוק אופציות אחרות. אני מכירה ארונות פינתיים "אמיתיים", מהסוג שביקשתי שיבוצע ולא בוצע, שכוללים קרוסלה, לרוב מדובר בארונות עמוקים יחסית, והמטרה היא שתהיה גישה נוחה לכל הכלים - כאן הארון אינו עמוק, אלא שחלק ממנו סמוי - אני פותחת את הארון, לפני נפתח שטח שמקביל למגירה ממוצעת (היו אמורות להיות שם מגירות במקור, ללא אפשרות לנצל את השטח הסמוי), ואם משתחלים לתוך הארון, ניתן להכניס חפצים לצד הימני לעומק שמקביל למגירה נוספת. חבל שאין לי תמונה להמחשה.

יכול להיות שיש סוגים שונים של קרוסלות שאני לא מכירה, אני פתוחה בגדול לרעיונות נוספים, אבל קרוסלה מהסוג שאני מכירה לא מתאימה פה (זה היה מתאים אם היו עושים את מה שביקשתי).

תודה

,
 
אני מציעה לך להעלות שתי תמונות - רצוי ומצוי.

בנוסף - פני לנגר או חברת מטבחים עם שתי התמונות ובקשי הצעה.
מצרפת כאן דוגמא למה שהבנתי שאת רוצה, בלי הפינה הקטומה. האם יתאים לך?
הבעיה במה שאת מבקשת היא בעיקר חיתוך השיש - סכנה שיישבר כשמנסים לחתוך שיש שכבר מותקן במקום. נסי לתכנן פתרון שלא דורש חיתוך השיש. רק עבודת נגרות.

 
נראה שעלית על העניין


אמנם הכיוון האידיאלי היה ארון פינתי אחד (מה שמאפשר ניצול יותר טוב של המקום, לדעתי), אבל גם משהו כמו בתמונה שהבאת יכול להיות מתאים, אבדוק אם יש אפשרות לעשות את זה.
&nbsp
תודה רבה!
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה