אשמח לדעות ומחשבות בין 3 חלופות

אשמח לדעות ומחשבות בין 3 חלופות

צהריים טובים לפורום הנעים שכבר נעזרתי בו לא אחת


אנחנו מתכוונים לערוך שיפוץ בדירה. דירה לא גדולה, מנסים להגיע לניצול מקסימלי של כל פינה.
מאחד מחדרי הילדים יש דלת יציאה לחצר קטנה. אין גישה לחצר זו מלבד הדלת המדוברת.
כרגע הדלת "תקועה" באמצע החדר.

אף על פי כן הגענו להעמדה (א) שמאפשרת ארון 2 דלתות, מיטה וחצי (גיל ההתבגרות כבר כאן), ושולחן כתיבה, עם גיבוי של שידת מגירות נמוכה בגובה השולחן שנותנת עוד מעט איחסון לאור המקום המועט בארון.
הדאגה שלי מחלופה זו, היא שגם אם אצליח לאחסן את כל חפציו בארון הצר, לא אוכל לאחסן בחדר הזה שום דבר שאינו של הילד (כלומר, הדברים הכלליים שלפעמים מאחסנים בחדרים שונים באין מקום איחסון מספיק במרחב הכללי).

לכן, העמדנו 2 חלופות שמבטלות את הדלת התקועה הזו. כמובן שכל אחת מהן דורשת אישור קונסטרוקטור ועירייה, עיכוב והוצאות נוספות (שבכך חסרונן):
הראשונה (ב) מצמידה את הדלת לפינת החדר, כך שהכנף נפתחת לפינה.
השניה (ג) מאחדת את החלון והדלת לדלת הזזה 1.30 כנף על כנף.

אנחנו הופכים את שלוש התוכניות ובכל רגע משנים את דעתנו ולא מצליחים להכריע בין השיקולים השונים, וכך אנחנו תקועים כבר ימים ארוכים ולא זזים קדימה. אולי אם יתווספו תובנות מכיוונכם נוכל להגיע להכרעה.

הערה: בשל הצורך בסורגים, והאפשרות לישון עם דלת פתוחה וסורג נעול - אין אפשרות לפתיחת הדלת הקיימת ככנף החוצה.

תודה רבה!


 

lab229

New member
לפי מיטב זכרוני התייעצת בעבר לגבי חדר זה

(בלי הזזת הדלת) והציעו לך לסדר את אופצייה א שונה ונכון יותר, כלומר ארון בהמשך המיטה רחב יותר ולא ברוחב 80 תקוע מאחורי הדלת ואת השולחן להזיז לכיוון החלון ..? ארון יהיה ברוחב 140 ס"מ בערך

זה מה שזכור לי.. מדוע בעצם פסלתם זאת?

לי מפריע באופציות עם הזזת הדלת מיקום שולחן הכתיבה - הכניסה לחדר צפופה קצת ..נכנסים וישר נתקלים בשולחן (רק שעכשיו לא ניתן להזיזו עד הסוף כי יש דלת יציאה)..אבל אפשר להזיזו עוד קצת לכיוון היציאה מה שירווח מעט את הכניסה לחדר.

גם האופציה לישון עם דלת פתוחה וסורג נראית לי פחות צריך לשים גם רשת ועדיף גם שיהיה תריס.לי מרגיש קצת חשוף (אבל זה כנראה סובייקטיבי) .

אפשר אגב באלומיניום לשלב בדלת פתיחה גם חלון אבל עדיין יהיה צורך ברשת (ועדיף גם תריס) וגם מייקר.

דווקא באופציה א' הקיימת שלא דורשת היתרים ובלגאן אפשר להפוך את כיוון הדלת החוצה(אבל אז צריך לפתור את עניין הרשת אם מעוניינים להשאיר דלת פתוחה) ולא צריך סורגים כי יש חלון ליד (לפי התוכנית) מה גם שזה יחסוך לכם לא מעט כסף וכאב ראש..
 
כנראה שהתלבטנו כל כך הרבה

שאפילו שכחנו עם מי התלבטנו... סליחה על ההתלבטות החוזרת.

בפתרון (של מרי פופ) לפיו הופכים את הארון, היו שתי בעיות. האחת, אורך החדר מאפשר ארון 160 ומיד אחריו מיטה באורך 180 ב-ו-ל, ללא אפילו 5 סמ' של רווח ביניהם. הבעיה השניה היא כי דלתות הארון ייפתחו מול דלת החדר, ודלת היציאה לחצר תיפתח ותיעצר בארון - חששנו שזה לא יהיה כל כך נוח.

לגבי הסורג, לא פירטתי מספיק. אנחנו מחליפים אלומיניום ממילא, והתוכנית היא לחלון או דלת, סורג ותריס לכל פתח. כך שמבחינה זו לא ניתן להשאיר דלת פתוחה כשהדלת נפתחת החוצה. החלון שליד הוא קטן ולא מספיק כדי לאוורר את כל החדר.
ראיתי דלת פתיחה שמשולב בה חלון - זה היה נראה לי מנגנון מאוד מסורבל ולא נאה - אני טועה?

תודה על כל הערה!
 

lab229

New member
מזרן הוא מינימום 1.9 אורך (גם אם יש 1.8 לא כדאי מהר מאד

הרגליים ימצאו עצמן מחוצה לו) .. לכן כתבתי ארון ברוחב 140 ס"מ כדי לאפשר גם מיטה/מזרן באורך 2 מטר.
לגבי פתיחת הארון והדלת בו זמנית, האם באמת הדלת פתוחה רב היום שיקשה לפתוח את הארון כאשר הדלת פתוחה?

שאלה נוספת לגבי אופציות ב + ג, האם אתם מתכננים חלון בנוסף לדלת? (זה לא משוקף בתוכניות ב + ג) בעקרון אם אתם כבר הולכים על הגשות והיתרים אולי כן כדאי להוסיף (או לנסות להוסיף אם יאשרו) גם חלון שיספק אוויר ולא יצריך להשאיר דלת פתוחה ביום או בלילה לאוורור אלא לפתוח אותה רק כאשר יוצאים החוצה או כאשר רוצים שתהיה פתוחה..

לגבי דלת משולבת חלון הכוונה חהגדיל את המפתח ולעשות חלוקה לקבוע (המכיל גם חלון) והדלת עצמה אם כי החלון לא יהיה ממש גדול ואולי יותר להכנסת אוויר..
עדיף כמובן חלון נורמלי במקום זה.

היתרון בדלת הזזה הוא שהכנף לא גוזלת שטח (ניצול שטח הכוונה) מהחדר ואפשר להזיז את השולחן קצת יותר לכיוון דלת ההזזה (לא לחסום אבל לפחות להרחיק מהכניסה)
החסרון בדלת הזזה הוא ברוחבה- במידה ותרצו בעתיד מיטה זוגית ולא מיטה וחצי...
 
תודה

כרגע ביומיום הדלת פתוחה בכל עת בו המזגן כפוי. כלומר, לא הרבה ביולי-אוגוסט או בשיא החורף, אבל כן לאורך היום כולו בכל שאר השנה (סורג סגור ודלת פתוחה).

נשקול חלון נוסף, אכן (עוד) נקודה למחשבה...
 

גלמיש1

New member
לדעתי המפתח לתכנון טוב של החדר

הוא בהזזה של דלת הכניסה לחדר (לא הדלת לחצר) לכיוון מרכז הקיר.
הרי יש פה 3 אלמנטים/רהיטים גדולים שאתם רוצים להעמיד בחדר: מיטה, שולחן וארון. אין אפשרות שכולם יוצבו בצד אחד של החדר. בנוסף יש צורך בדלת לחצר - זה אומר שגם אי אפשר להעמיד רהיט באמצע הקיר החיצוני.
לכן אחד או יותר מהם צריך להיות מוצד כנגד הקיר הימני. מה שיוצר מצד שנכנסים לחדר ונופלים על ארון/שולחן.
לפיכך הזזה הדלת מהקצה הימני לכיוון מרכז הקיר תשפר את המצב הזה ותאפשר חלוקה טובה יותר בין שני הצדדים. את דלת היציאה לחצר הייתי גם משאירה איפשהו במרכז הקיר שממול - וככה מבטיח מעבר חלק ופתוח פנימה והחוצה.
במצב הזה אפשר למקם את הארון (למשל) בצד ימין, מאחורי הדלת, או בהמשך הקיר בפינה הימנית עליונה. אפשר גם למקם את השולחן בצד זה, אבל אז לארון נשאר פחות מקום בצד השמאלי.
&nbsp
בנוסף - אם אפשרי הייתי מוסיפה חלון שיכול להיות מעל השולחן או מעל המיטה או....תלוי איך מסדרים. כדי שיתן אפשרות לאוורור וגם עוד אור לחדר.
&nbsp
רצ"ב שתי וריאציות לסידור אפשרי למצב של הזזת הדלת:
כאן הזזתי את הדלת בכ 40-50 סמ. כדי להשאיר קצת מקום ליד המיטה לשידה קטנה. מאחורי הדלת אפשר למקם ספריה/ארון דק .... ממול השארתי את הדלתות הזזה.
&nbsp
אפשרות אחרת - להפוך את סידור המיטה+שולחן (המיטה על הקיר החיצוני) הדלת לחצר נשארת במרכז כמו עכשיו, רק נפתחת לצד ימין ומאחוריה הארון.
&nbsp
אפשרות אחרת - מיטה וארון בצד השמאלי (140 סמ. ארון בעיקרון יותר ממספיק לבן מתבגר) ושולחן בימני.
וכו....
&nbsp
אגב - לדעתי אין באמת צורך בארון בעומק 60 סמ. יש בשוק ארונות בעומק 55 ואף 50 סמ. וזה לגמרי מספיק. בחדר קטן וצ]פוף כזה כל סנטימ. חשוב.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp



 
תודה רבה!

(לא ברור לי איך לא קיבלתי התראה על ההודעה הזו לאימייל - ואני ממש לא החצופה שתתעלם מהודעות...)

הזזת דלת הכניסה איננה אפשרית בגלל החדר שליד חדר זה.
היו בהודעה שלך כמה נקודות למחשבה ושיקולים ששווה לבחון.

תודה רבה
 
למעלה