בחירת כיור

בחירת כיור

היי


אני בשלבים האחרונים של עיצוב מטבח, ומה שנשאר פחות או יותר זה בחירת הכיור: אני כמעט בטוחה שאלך על כיור גרניט, התהייה היא בעיקר לגבי הצבע: המטבח שלי הולך להיות לבן לחלוטין - הארונות לבנים, השיש לבן מעט שמנתי, חיפויים לקירות אפילו שוכנעתי שעדיף ללכת על לבן ויצא שהלכתי על הכל ככה "ליתר ביטחון". עכשיו אני תוהה אם ללכת על כיור לבן או שאולי... ללכת על גוון אחר.

נושא הניקיון של הכיור לא מטריד אותי, גם במטבח הנוכחי שלי יש כיור לבן ואני מסתדרת איתו מצוין, אני פשוט תוהה איך זה ישתלב, ואם לא כדאי לשבור קצת את הצבע הלבן.

מה אתם אומרים?
כמובן שכל עצות נוספות בנושא המטבח יתקבלו בברכה
 

מרי פופ

New member
לשבור את הלבן, זה מומלץ תמיד,


אבל אני לא בטוחה שזה מתאים לשבור דווקא בכיור...
לא נראה לי שהתמורה של כתם הצבע שיווצר שווה והולמת.
 
אני נוטה גם לחשוב ככה

וזה גם לא שיש יותר מדי אופציות בצבעים של כיור...

אני בכללי בתהיות איך הולכת להיראות התוצאה הסופית, זה קצת בעייתי כשמתכננים הכל על הנייר. מרוב שהכל הולך להיות לבן, התעקשתי על דלתות פנים בצבע חום, שיהיה קצת צבע, ועכשיו אני תוהה אם זה היה חכם.
 
חמימות זה בדיוק מה שחיפשתי


רק שעל הדרך קלטתי שאולי זה יגביל אותי בצביעה של הקירות - למרות שאני אוהבת קו נקי של קירות שמנת, עלו לי מחשבות לשלב, אם כי בתכלס הכי חכם לצבוע בצבעים "מיוחדים" את השטחים שלא ליד הדלתות, למשל הסלון (מה שיכול להשתלב גם עם המטבח).
 

אודרי11

New member
אתמול ראיתי מטבח לבן

דירה ששופצה לגמרי אצל שכנה שלי, המטבח לבן לגמרי, הארונות והשיש....הוסיפה קיר של אריחים דמויי עץ בצבע חום....הייתי בטוחה שאשנא את זה, בפועל זה יצא יפה...
 
בהקשר הזה

עלתה לי המחשבה על "גוונים של לבן". נאמר לי על זה שזה לא משמעותי בכללי, יש בזה היגיון מסוים כי לבן לא יכול להתנגש עם עצמו, ואחרי הכל ההבדל פחות בולט מאשר בצבעים אחרים, אבל זה עדיין מעורר אצלי תהיות. לצערי, לא הציעו יותר מדי מבחר בגווני השיש, ולא רציתי שיש שחור.

המטבח הנוכחי שלי כולל שילוב של לבן וצבע עץ, חלק מהדלתות לבנות וחלק בצבע עץ, וזה מאוד יפה לדעתי.

שוין, לפחות המקרר יכניס צבע (מקרר כסוף עם הרבה צבעים בצורת מגנטים וציורים...), ונבדוק אפשרויות יצירתיות אחרות. אולי זה אפילו יהיה כיפי
 
בית ללא מרקמים ואיזה ניגודים מעניינים

יהיה אנמי וחסר אישיות, וגם יראה קטן יותר בניגוד לדיעה ש"לבן מרחיב",
אז חבל ואיני יודעת מי המשכנע, ומה קורה עם הריצוף והאלומיניום, אבל במטבח
יש כל כך הרבה הזדמנויות להכניס עניין וחבל שאת מפספסת אותן "ליתר בטחון".
דלתות חומות, תשמעי, אם מדובר בדלת עץ משובחת זה יכול להיות מקסים,
אם זו דלת קבלן בסיסית הרבה פחות, ועדיף להתאחד עם הקיר.
 

מרי פופ

New member
מסכימה עם כל מילה, גם לגבי מה שהופך בית למעניין

וגם לגבי דלתות קבלן דמויות עץ.
הרבה מידי אנשים הולכים על בטוח ומפחדים לנקוט עמדה, בעיקר אנשים כשמעצבים לבד את הבית, אבל גם אם יש להם מעצבת שיכולה מאוד לעזור בבחירות הנכונות.
חבל.
 
אני גם חושבת כמוך

ולכן אין לי כוונה להשאיר את הבית בלבן בלבד, וגם למטבח אני מחפשת רעיונות.

אני לא יודעת איזה אלומיניום אמור להיות במטבח, אבל אני כן יודעת איזה צבעים הציעו לי, ולעצב מטבח "על הנייר" זה לא דבר פשוט, במיוחד כשאין סיוע של מעצבת. אני לא יודעת איזה הזדמנויות פספסתי לדעתך ב"להכניס עניין" למטבח, אני יודעת שאני לא אוהבת צבעים עזים ונועזים כמו אלו שהוצעו לבחירה בארונות, וגם לגבי האריחים לצערי לא היה יותר מדי מבחר, ולהכניס שחור או אפור לתמונה לא הרגיש לי כמו "יצירת עניין" ובעיניי זה גם לא יפה. אשמח לשמוע על ההזדמנויות הקיימות ולקבל המלצות. בינתיים חשבתי לבדוק אפשרויות של מדבקות דקורטיביות לחיפויים

אני לא יודעת מה זה "דלת קבלן", הציעו לנו לבחירה דלתות עץ מיובאות שעושות רושם של מוצר איכותי, שיכולות בהחלט להיכנס להגדרה של "דלת עץ משובחת".

בכל מקרה, התכנון הוא להשקיע בדירה באינסטרומנטים שונים, ובמידת הצורך להוסיף צבע בדרכים אחרות - אני מניחה שזה אפשרי, ואשמח לקבל עצות אם יש.
 
בדירות קבלן ובתקציב שינויים מצומצם, אני בדרך כלל ממליצה

להתכנס למבחר הקבלן בשטחים הרחבים, כמו ריצוף כלל הבית,
ולהכניס את הסגנון האישי בפריטים קטנים יותר שיכולים ליצור הבדל גדול.
אריחים לחיפוי למשל יחד עם פריסת חיפוי (מיקומים, גובה וכו')
מיוחדים ומותאמים באופן מדוייק - מקום טוב לכך.
תוספות למטבח לאו דווקא מחברת מטבחים אלא מוצרי מדף,
צבעים ומרקמים לקירות או חלקי קירות.
כל זה יכול להיות עדין והרמוני וכלל לא נועז או צורם, ולא יגביל אותך
לתוצאה אנמית וסתמית.
 
לא הבנתי כל כך

למה התכוונת בתוספות למטבח? במוצרי מדף?

אחרי הכניסה לדירה אני מתכוונת לעצב לאט ובזהירות, אחרי ש"ארגיש" את הדירה ואת מה שמתאים בה. כרגע קשה לי לדמיין ולתאר איך זה יראה, אבל יש כל כך הרבה מרכיבים: צבעי קירות, וילונות, רהיטים, תמונות... והיות שמדובר בדירה קטנה אני לא רוצה ליצור עומס וערבוביה. זה נראה לי הרבה יותר נוח לעשות דבר כזה כשהבסיס במטבח לבן ולא אדום או ירוק או סגול.
 
בין לבן על לבן ובין אדום וירוק יש ים רחב

של אופציות גוונים ושילובים. נדמה לי שאת חושבת יותר מידי בשחור לבן,
לא במובן של הצבעים אלא בקיצוניות -
קירות לבנים, חזיתות לבנות, חיפוי לבן או עומס וערבוביה.
בעיצוב פנים יש הרבה דקויות אמצע ובטח כזו שמתאימה לך בול.
אפשר להגיע להחלטות שקולות ויפות תוך כדי ראיית התמונה הסופית.
הדמיות תלת מימד מאד מועילות בחשיבה על החומרים והמינון שלהם.
בכל מקרה אני מעדיפה למצוא כיוון נכון כבר מההחלטה הראשונה,
ובטח זה בסדר גמור לשלב צבעים נייטרליים ורגועים, אין סתירה.
בכל מקרה תהני ובהצלחה!
 
מן הסתם יש עוד המון צבעים

אבל אפשרויות הבחירה שלי למטבח היו מוגבלות, היו צבעים ספציפיים שהוצעו ורובם המוחלט נפסלו במיידית, ולא בגלל שאני חושבת יותר מדי בשחור ולבן, אלא כי אני לא מתלהבת מצבעים נועזים ועזים שכאלו למטבח (הצבעים הסטנדרטיים היחידים שהוצעו היו לבן, חום כהה ובננה). גם לחיפויים לא נתנו יותר מדי אופציות - מלבד גווני לבן ובז' הציעו שחור ואפור, דווקא חשבתי על כיוון של צבע פסטלי כלשהו, אבל לא הייתה אופציה כזאת לצערי.

אני לא יודעת מה גורם לך להחליט שהקירות בדירה שלי יהיו לבנים, התכנונים שלי אחרים לגמרי, גם בדירה הנוכחית שלי המצב שונה. אם כבר הדגשתי בדיוק את ההפך - עיצוב דירה נראה לי יותר פשוט כשהבסיס הוא לבן, כולל בקטע של צבעי הקירות - בדירה הנוכחית שלי למשל המטבח הוא שילוב של לבן ועץ, החיפויים לבנים, וצבעי הקירות הם שמנת מצד אחד וגוון מוקה חמים מהצד השני. זה משתלב טוב גם עם כל צבע אחר, לדיירת שגרה פה לפני היו ספות אדומות, אני חשבתי בהתחלה על ספות בצבע כחול מעושן, הכל משתלב. אם המטבח היה אדום או ירוק, זה היה מתנגש.

הדמיית תלת מימד יכולה להיות אחלה דבר, אבל לצערי האופציה הזאת לא עומדת בפני. בכל מקרה מאוחר מדי בשביל לעשות שינויים. לא ענית לי למה התכוונת בתוספות למטבח ובמוצרי מדף - אשמח לדעת אילו אופציות יש בכללי. אני בשלב של איסוף רעיונות.

תודה
 
דוגמא להוספת צבע

היי
אמנם המטבח שלי לא לבן אבל אתן דוגמא לתוספת לא יקרה.
הזמנתי מאמנית קרמיקה 26 אריחים צבעוניים מצויירים ביד.
נדמה לי שזה עלה כ1800 שקלים.
שאר האריחים הם ריבועים קטנים לבנים. בגודל האריחים המצויירים.
בהתייעצות עם האמנית עיצבתי ״שטיחים״ מהאריחים על קירות המטבח השונים.
(כלומר לא פיזרתי את האריחים אלא ריכזתי אותם כדי שיבלטו).
כמובן הייתי ביום ששמו את החיפוי, כדי למנוע טעויות. זה יצא מאד יפה.
 
נשמע מעניין, תודה


אני לא יודעת כמה פרקטי זה יהיה במטבח קטן כמו שלי, אבל שווה בדיקה. חשבתי בינתיים על קו דומה של מדבקות דקורטיביות. אחת הבעיות זה שהכל "על הנייר", היזם שלנו החליט להיות חכם ולהזמין הכל מחו"ל, כי ככה אפשר לספק מטבח איכותי ברמה גבוהה בפחות כסף, אבל התוצאה היא שלא יודעים באמת איך זה נראה וקשה לתכנן. אולי אם יסכימו לחכות פרק זמן משמעותי מהרכבת המטבח ועד הרכבת החיפויים, אבל אחשוב על זה בהחלט.
 

רוני ג10

New member
דלתות איה

אנחנו הזמנו אצל דלתות איה מחולון דלתות פורניר עץ, יפיפיות,התקנה מעולה.
מאד מוסיף לקירות שהם שמנת בהירה.
 
למעלה