מיטות בחדר ילדים קטן

shushulamit

New member
מיטות בחדר ילדים קטן

הי,
יש לנו ילד בן שנתיים וחצי, כרגע בהריון עם ילדה נוספת. בעוונותינו, עד היום הוא ישן במיטת תינוקות עם סורגים. אנחנו רוצים בקרוב להעביר אותו למיטת ילדים שיוכל לצאת ממנה באופן עצמאי. ראינו שבגיל הזה הרבה פעמים ישנים במיטת מעבר קטנה, אבל נראה לנו קצת מיותר להשקיע במיטונת אם ממילא יעבור למיטת נוער בהמשך ולא ברור לנו היתרון של קניה כפולה כזו. אנחנו משערים שהתינוקת תישן איתנו בחדר ההורים בשנה הראשונה ובהמשך תעבור להיות איתו בחדר. חשבנו לקנות מראש מיטת נוער נפתחת, שבהתחלה תשמש רק אותו ובהמשך תהיה לשניהם. אני מתעבת מיטות קומותיים ואם יהיו שתי מיטות קבע בחדר, זה ממש יחנוק את המרחב. השאלות שלי:
א. האם מיטה נפתחת היא פתרון נוח לאורך זמן, או שזה ניג'וס בכל פעם לגלגל החוצה מיטה ולהוסיף שמיכה וכרית? זוכרת מילדותי שזה היה נורא מעצבן למשוך את המיטה התחתונה לאירוח חברים ושהיה בזה אלמנט צפיפות, ושהמיטה ה'עיקרית' הייתה נוחה והתחתונה מעין פשרה מבאסת. אבל אולי כי זה מיטות של פעם וכיום הן נחמדות יותר?
ב. האם יש פתרונות בטיחות לקטנטנים שישנים על מיטות כאלה שאפשר להוסיף בקלות, או שזה פשוט לא תואם גיל ודורש התעסקות נוספת, ועדיף כן להשקיע במיטת מעבר וכשיגדלו לעשות קנייה נוספת?
ג. אשמח להמלצות למיטות ספציפיות שהן נוחות וטובות למקרה שלנו, רצוי מניסיון אישי, ורצוי כאלה שבאות עם מגירות שאפשר לשים את הכרית והשמיכה של המיטה הנגררת.
תבורכו!
שלומית
 

lab229

New member
לדעתי ומנסיוני האישי מיטת מעבר יותר מתאימה ונוחה לגיל שנתיים

וחצי מאשר מיטת ילדים/נוער וכשהבן יגדל תוכלי להעביר את אחותו לעתיד למיטה זו ולקנות מיטת ילדים/נוער
יותר נוחה לירידה מהמיטה (יותר נמוכה ממיטת ילדים/נוער) וגם יותר מתאימה לגודל הילדים בגיל הזה..

הבן שלי ישן במיטת מעבר עד גיל קרוב ל-5 (והוא היה גבוה ) כי בבית הקודם החדר לא היה מתוכנן כמו שצריך ולא יכל להכיל מיטה גדולה יותר..(בתים ישנים של קיבוץ..) .הבת שלי ישנה במיטת מעבר עד גיל 4.5

מיטת מעבר מגיעה עם מעקה בטיחות קבוע (בד"כ מ-2 הצדדים)

מיטות מעבר זולות יחסית ויש מיטות ממש חמודות (סביבות 250 ש"ח ללא מזרן . מזרן מיטת תינוק בד"כ מתאים) בטוחה שניתן למצוא ביד 2..

דוגמה (יש עוד בסגנון של חברות שונות)
https://www.shilav.co.il/furniture-bedding/toddler/white-kid-bed

בכל זאת אם את הולכת על מיטת ילדים/נוער המיטות של גלמר מומלצות..
2 מגירות רחבות מאד . המיטה התחתונה הנשלפת ברוחב המיטה העליונה (80-90) מגיעה כמובן עם מעקה בטיחות

גם המיטות של ברזילי טובות אבל המגירות צרות יותר וגם המיטה הנשלפת ברוחב 75 (ללא קשר אם המיטה העליונה ברוחב 80 או 90)

מבחינת שירות לשניהם שירות טוב מאד.

יש גם את מיטה לי אבל לא מכירה מנסיון אישי או של לקוחות למעט אחות של לקוחה שקנתה ומרוצה (ראיתי בחנות את המוצרים שלהם נראים איכותיים אך לא יכולה להעיד מנסיוןמ אישי ועל שירות)
 
אצלי כל הילדים עברו ממיטת תינוק למיטת נוער

בעיני מיטת מעבר היתה מיותרת
היו אצלנו 2 ילדים בחדר במיטה נפתחת במשך כמה שנים. כשסגרנו את המיטה בבוקר שמנו את הכרית והשמיכה על המיטה העליונה.
לגבי הנוחות של המיטה התחתונה - בהנחה שאת קונה מיטת עץ סטנדרטית, ניתן לקחת את המזרון התחתון שיהיה עבה בדיוק כמו העליון (זה מה שאנחנו עשינו כי ידענו שהיא תשמש 2 ילדים לאורך זמן)
לגבי הבטיחות - המיטות האלה באות עם מעקה בטיחות סטנדרטי, שהוא נשלף כך שאפשר להסיר אותו כשהם גדלים, ו/או להעביר אותו למיטה התחתונה כשהתינוקת תגדל. ואפשר ליתר בטחון בלילות הראשונים להשאיר את המיטה התחתונה חצי פתוחה, אבל זה באמת לא נדרש.
&nbsp
מבחינת בחירת מיטה:
מסגרת עץ מלא אם חיבורים איכותיים
מזרון ספוג כחול או כחול-סגול (קשה או קשה למחצה)
&nbsp
הערה אחת: הילדים שלי כבר גדולים. אולי היום יש חידושים שאני לא מכירה
 

מרי פופ

New member
גם אצלי כך! אבל במקרה של בעיית מקום בחדר כמו כאן

הרי שמיטת מעבר דוחה את פתרון הבעיה ללא מעט שנים. וזה חשוב.
כי אם מיטת מעבר נותנת לך לפחות 7 שנים של שקט עד שצריך שני מיטות נוער. אז זה פתרון מעולה והייתי ממליצה ללכת על זה.
 

אודרי11

New member
מיטת מעבר פתרון מצויין

הן ממש לא יקרות..ויש ממש יפות, אפילו אלו מאיקאה מחזיקות מעמד יפה מאד.
 

gpa3

New member
את הבת הבכורה העברנו בגיל שנתיים, או קצת יותר למיטת

נוער שקיבלנו וכך גם את הבן האמצעי (הצליח לנו
, ירשנו שתי מיטות כך שלא חשבנו על משהו אחר). לא חשבנו על הרעיון של מיטת מעבר ואת האמת, לא בטוחה אם היינו מודעים אל הרעיון בזמנו. פשוט שמנו מעקה ולא זכור לי שהיתה בעיה מיוחדת. בהמשך קנינו מיטת ר'. במיטת ר' המיטה הגבוהה נמוכה יותר ממיטת קומותיים רגילה. היא תופסת יותר מקום ממיטת קומותיים, אבל פחות מאשר שתי מיטות באותו החדר. בשלב מסויים הצטרפה הבת הקטנה אל מיטת החבר שהיתה מתחת למיטה התחתונה. מציק לפתוח ולסגור? לא נורא. האם מתאים לאורך זמן? תלוי לכמה זמן. לא בגלל אי הנוחות (לא כזה נורא), אלא יותר בגלל המזרון וגובה המיטה.
זה נכון שמיטת מעבר תחסוך לכם מקום בחדר, אבל בשלב מסויים היא לא תתאים ותצטרכו פתרון אחר (אלא אם יש חדר נוסף), כך שלא מוצאת טעם במיטת מעבר כחוסכת מקום, כי זה לא לאורך זמן. זה רק לדחות בשנה/שנתיים....
 

gpa3

New member
אגב, אצלנו בין שני הגדולים יש שנתיים הבדל,

ושלשתם ישנו במיטת תינוק עד גיל שנתיים בערך. את מיטת הר' קנינו כשהבת היתה בת 6. אם הרעיון נראה לך, אתם יכולים אולי לקנות קודם מיטת נוער רגילה ובהמשך לקנות את המיטה העליונה, אבל קחי בחשבון שאולי לא תמצאו מיטה תואמת בהמשך או אולי שיעלה יותר כסף. תמיד אפשר לקנות מיטת ר'/קומותיים ושהבן יישן בהתחלה במיטה הנמוכה, כי בכל זאת הבת יכולה להמשיך לישון במיטת התינוק עד גיל שנתיים בערך.....
 

lab229

New member
מיטת "ר" נקראת מיטת גלריה והיא יותר נמוכה

ממיטת קומותיים אבל מתאימה לגיל גדול יותר ..
אפשר לקנות מיטת מעבר כעת וכשהבן יגדל לקנות מיטת גלריה ואת מיטת המעבר לבת למקם מתחתיה (בניצב)

יש לי חברה שהיתה בבעייה דומה... העבירה את הבת למיטת מעבר בגיל דומה ובסביבות גיל 5 קנתה מיטת גלריה ואת מיטת התינוק (ואחרי זה מעבר) מקימה מתחתיה חלקית ובניצב ובגלל שמיטת מעבר פחות ארוכה היה יותר מרווח.. מתחת למיטת גלריה אפשר גם לאחסן צעצועים וכו' כך שהחלל נראה פחות עמוס
 

gpa3

New member
מיטת גלריה, למיטב הבנתי, זאת רק המיטה הגבוהה

יותר. אנחנו קנינו ביחד את שתי המיטות (למעשה שלש, עם מתייחסים למיטה הנפתחת). כאמור, קנינו את המיטות כשהילדים היו גדולים יותר אבל כמו שכתבתי, אפשר באותה מידה, לקנות קודם מיטת נוער רגילה ואח"כ להוסיף את הגבוהה. זה לא שונה בהרבה ממה שחברה שלך עשתה, רק בסדר הפוך (כי התנוקת תוכל להמשיך לישון במיטת התינוק עוד שנתיים ובנתיים הילד הבכור יוכל לעבור למיטה גבוהה יותר....).
שוב,אנחנו קיבלנו את מיטות הנוער הראשונות (אפשר גם לחפש ב"אגורה" או אולי אפילו ביד 2), כך שלא חשבנו בכלל לגבי מיטת מעבר, אבל רק טוענת שצריך לחשוב גם קצת קדימה....
 

lab229

New member
התכוונתי שהמיטה העליונה של הריש

נקראת גלריה והתייחסתי אליה ..טעות בניסוח שלי. תודה :)
 

shushulamit

New member
אתן מעולות!

המון מידע וכיווני חשיבה הגיוניים ממש. איזה כיף שהעליתי את השאלה הזו לפה. ממש תודה
 

גלמיש1

New member
יש מיטות מעבר נפתחות, כלומר הן מתאימות מגיל פעוט ועד בכלל...

האחיינית שלי ישנה על מיטה כזאת (מיטת איקאה מברזל בצבע לבן) עד גיל 17 , ואז עברה למיטה וחצי.
הבת שלי ישנה על מיטת מעבר כזו עד גיל 10 לערך, כשהאורך שלה התחיל לעבור את הגבול (אצלי הן צומחות כמו ברושים אחרי גשם) העברנו אותה למיטת נוער.
&nbsp
מיטת מעבר מתארכת זה פתרון מצויין הן לילדים קטנים והן לחללים קטנים. לא הגיוני בעיני לסבול 10 שנים מחדר צפוף ולא נעים רק כדי לא להחליף מיטה בעתיד. מה גם שאם יש עוד ילדים המיטה תהיה ממילא בשימוש מתמשך.
 

sapirsnapir

New member
מיטות לילדים

מניסיון אני ממליצה לקנות מיטה לילדים, בשונה ממיטת מעבר מדובר במיטה בגודל רגיל אך עם מחסום שלא נותןלילד ליפול.
כמו כן, מכיוון שאת בהריון אולי כדי לקנות מיטת קומתיים כדי שלא תצטרכו לקנות עוד מיטה בעוד שנתיים
 
למעלה